Τα πιο πολλά από αυτά τα κτίρια χτίστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 80. Κάποια άλλα, αρκετά νωρίτερα. Ήταν τότε που τα κύματα αστυφιλίας κατέφταναν κατά δεκάδες στην γαλλική πρωτεύουσα, αναζητώντας ένα καλύτερο εργασιακό και οικογενειακό μέλλον.
Σήμερα τα περισσότερα από αυτά στέκουν παραμελημένα, ξεχασμένα, αλλά με εμφανή τα σημάδια αίγλης που κάποτε έχαιραν. Κάποιοι ίσως αναρωτιούνται πως εξακολουθούν και ζουν άνθρωποι στα διαμερίσματα τους. Πολλοί όμως θα εντοπίσουν εύκολα την αρχιτεκτονική και αισθητική τους αξία, πέρα της προφανούς συμβολή τους στην οικονομική ανάπτυξη της Γαλλίας.
Τα κτίρια φαίνεται να είναι σε έναν «έντεχνο διάλογο» με την δουλειά του σπουδαίου αρχιτέκτονα Κορμπιζιέ αλλά και με αυτήν άλλων καλλιτεχνών του μοντερνισμού. Κάποια από αυτά έχουν σχεδιαστεί από Γάλλους, αλλά αρκετά είναι δημιουργίες ξένων αρχιτεκτόνων που βρήκαν πρόσφορο έδαφος στην Γαλλία για να εκφράσουν το ταλέντο τους.
Η Γαλλία από την δεκαετία του 50 και μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 80 γνώρισε μια τρομακτική οικονομική άνθιση με τις αρμόδιες αρχές να σχεδιάζουν και να υλοποιούν ένα τεράστιο πρόγραμμα κατασκευής συγκροτημάτων κατοικιών για να στεγάσουν τους εκατοντάδες χιλιάδες εσωτερικών και εξωτερικών μεταναστών.
Ο Γάλλος φωτογράφος Λορέν Κρονεντάλ εμπνεύστηκε από τα μνημεία πολιτισμού και αρχιτεκτονικής και δημιούργησε μια σειρά φωτογραφιών με το όνομα «Μνήμες από ένα Μέλλον» το 2011, μια δουλειά που πήρε 4 χρόνια για να ολοκληρωθεί.
Τα ρετρό κτίσματα αποτέλεσαν το επίκεντρο της συλλογής, αλλά το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη τράβηξαν και οι ηλικιωμένοι πια κάτοικοι τους, που όντας οι πρώτοι ένοικοι των Grand Ensemble των Παρισίων, αρνούνται να τα εγκαταλείψουν, μαζί με τις δυνατές αναμνήσεις τους.
Τα κτίρια δεν βρίσκονται μόνο στην για πολλούς αναμενόμενη περιοχή Noisy-le-Grand της Γαλλικής πρωτεύουσας, αλλά έχουν αναγερθεί και σε διάφορα άλλα «banlieue» (προάστια) της, καθώς και σε άλλες πόλεις της χώρας.
Το 2006 οι τοπικές αρχές της Noisy-leGrand επεδίωξαν την κατεδάφιση του ξεχωριστού «Espaces Abraxas» αλλά οι έντονες αντιδράσεις από την κοινή γνώμη πάγωσαν τα σχέδια τους και ξανά έφεραν στο προσκήνιο τα ξεχασμένα μνημεία της αστικής ανάπλασης.
Ως μέρος της συλλογής του, ο Κρονεντάλ φωτογράφισε μεταξύ άλλων τα «Εspaces d'Abraxas» και «Le Pavé Neuf» στην Noisy-le-Grand, το «Les Tours Aillaud» στην Nanterre, το «Les Damiers» στο Courbevoie, τα «La Cité du Parc» και «Cité Maurice-Thorez» στην Ivry-sur-Seine, τα «Les Arcades du Lac» και «Le Viaduc» στο Montigny-le-Bretonneux, καθως και τα «Les Orgues de Flandre» και «La Cité Curial-Cambrai» στο 19ο Διαμέρισμα του Παρισιού.