Το θέμα της ρύθμισης των προμηθειών των τραπεζικών προϊόντων και συναλλαγών, καθώς και του εξορθολογισμού του κανονιστικού πλαισίου χρήσης του πλαστικού χρήματος επαναφέρει με επιστολή της η ΓΣΕΒΕΕ προς τον Πρωθυπουργό.
Στην επιστολή επισημαίνεται ότι τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα ελάχιστα έχουν περιορίσει το ύψος των χρεώσεων τόσο στις διατραπεζικές συναλλαγές, όσο και στη χρήση πλαστικού χρήματος. Η ΓΣΕΒΕΕ υπογραμμίζει ότι η επιπρόσθετη επιβάρυνση μιας επιχείρησης από τη χρήση πλαστικού χρήματος ισοδυναμεί με αύξηση του ΦΠΑ μεσοσταθμικά κατά 2 μονάδες, ενώ δεν επιβαρύνει μόνο τον κύκλο εργασιών, αλλά και τα καθαρά κέρδη.
Πρέπει να σημειωθεί, ότι η ΓΣΕΒΕΕ είχε εγείρει το θέμα των υψηλών χρεώσεων του πλαστικού χρήματος από την πλευρά των τραπεζών, τόσο στις 6 Νοεμβρίου 2015 σε συνάντηση με τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, όσο και στη συνάντηση των κοινωνικών εταίρων με τον Πρωθυπουργό στις 7 Ιανουαρίου 2016. Τότε, οι απαντήσεις που έλαβε η ΓΣΕΒΕΕ ήταν ότι επρόκειτο να δρομολογηθούν άμεσα λύσεις χωρίς όμως μέχρι στιγμής κάτι τέτοιο να έχει γίνει ορατό.
Ειδικότερα στην επιστολής της η ΓΣΕΒΕΕ προς τον Πρωθυπουργό , τους αρμόδιους Υπουργούς και τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας επισημαίνει:
- Τα ποσοστά προμήθειας για τις συναλλαγές μέσω POS και καρτών παραμένουν ιδιαίτερα υψηλά, υψηλότερα από τις άλλες χώρες της ΕΕ (άνω του 2,0% επί του τζίρου).
- Η εξίσωση του ποσοστιαίου συντελεστή προμήθειας για τη χρήση πιστωτικής, προπληρωμένης και χρεωστικής κάρτας οδηγεί σε μη αποτελεσματικές οικονομικές επιλογές για τους καταναλωτές και σε υψηλά κόστη για τις επιχειρήσεις.
- Πολλές επιχειρήσεις δεν έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε προμήθεια τερματικών μηχανημάτων POS λόγω της καταχώρισης τους στον Τειρεσία. Η επαναφορά των επιχειρήσεων στο τραπεζικό σύστημα χωρίς να υπάρχει η άμεση συνέπεια της κατάσχεσης ή της ταμπέλας του «κακοπληρωτή» είναι προς όφελος των ίδιων των επιχειρήσεων αλλά και της οικονομίας. Θα πρέπει να υιοθετηθεί η πρόταση της ΓΣΕΒΕΕ για εφαρμογή ακατάσχετου επαγγελματικού λογαριασμού (από δημόσιο και τράπεζες) συνδεδεμένου με τα τερματικά μηχανήματα και τις φορολογικές αρχές.
- Από την πλευρά των καταναλωτών, θα πρέπει να μειωθεί σημαντικά το κόστος συνδρομής και το επιτόκιο δανεισμού για τη χρήση πιστωτικών καρτών, ενώ θα πρέπει να εξαλειφθεί κάθε κόστος για χρήση χρεωστικών καρτών. Για τις συναλλαγές στα καταστήματα, θα πρέπει να εξαλειφθούν οι χρεώσεις μεταφοράς πιστώσεων.
- Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές για πληρωμές αγαθών δημόσιου ενδιαφέροντος (ΔΕΚΟ, λογαριασμοί, κλπ) αλλά και οι συναλλαγές με τρίτους δε θα πρέπει να επιβαρύνονται με επιπρόσθετες χρεώσεις. Είναι προς το όφελος όλων των θεσμικών παραγόντων (φορολογικές αρχές, τραπεζικό σύστημα, επιχειρήσεις, νοικοκυριά) η διατήρηση των χρημάτων εντός των τραπεζικού συστήματος.