Έγινε ο πρώτος μουσικός που επιβεβαίωσε στη χώρα μας τη δύναμη που έχει το διαδίκτυο να δημιουργεί είδωλα μέσω των κοινωνικών δικτύων.
Η διαδρομή του θυμίζει τον Justin Bieber που οφείλει αρχικά την αναγνωρισιμότητά του και εν συνεχεία την καριέρα του σε μία από τις πιο δημοφιλείς κοινωνικές πλατφόρμες, στο YouTube όπου η μητέρα του πόσταρε τα βίντεο του μέχρι να έρθει το χρυσό συμβόλαιο το 2008.
Έκτοτε κύλησε πολύς χρόνος και αν και στο εξωτερικό τα ταλέντα πλέον ξεχώριζαν από την συγκεκριμένη πλατφόρμα, στην Ελλάδα χρειάστηκε να φτάσουμε στο 2012 για να ανακαλύψουμε το πρώτο μας διαδικτυακό αστέρι.
Ο Παντελής Παντελίδης ήταν ο πρώτος Έλληνας καλλιτέχνης που δεν συνέδεσε την καριέρα του με τον παραδοσιακό τρόπο ανέλιξης και για αυτό ίσως προκάλεσε το ενδιαφέρον της παλαιότερης γενιάς τραγουδιστών που έσπευσαν να τον «αγκαλιάσουν».
Άρχισε να γράφει τραγούδια και να τα ποστάρει μόνος του στο YouTube. Καθισμένος με την κιθάρα του αγκαλιά τραγούδησε με φυσικότητα μπροστά σε μία κάμερα. To ακομπλεξάριστο ύφος του, η καλώς εννοούμενη λαϊκότητα που τον διέκρινε σε όλη την του πορεία, η απλότητά του και ο εύκολος στίχος ήταν τα χαρακτηριστικά που τον ανέδειξαν και τον έκαναν διάσημο. Πλέον οι παρέες δεν έβαζαν κάποιο CD και δεν αναζητούσαν ραδιοφωνικούς σταθμούς, αλλά έψαχναν στο διαδίκτυο το επόμενο τραγούδι του.
Χάρη στα παραπάνω ο μέχρι τότε άσημος Παντελίδης κατάφερε σε λίγο χρόνο να καθιερωθεί. Τα βίντεο στο YouTube ακολούθησαν οι πίστες και το μεγάλο συμβόλαιο με την μεγάλη δισκογραφική MINOS EMI.
Το διπλό πρόσωπο των social media
Με το τοπίο πλέον στα μίντια να έχει αλλάξει χάρη στην είσοδο των κοινωνικών δικτύων στην ζωή μας, ο Παντελίδης κατάφερε να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί με τον τρόπο του σε αυτά. Η αγάπη των θαυμαστών του, των νέων κυρίως παιδιών που διασκέδαζαν με τα τραγούδια του τον έβαλε στο προφίλ κάθε ενός χρήστη ξεχωριστά. Κάθε νέο του κομμάτι από την πρώτη στιγμή κιόλας της κυκλοφορίας του «μοιράζονταν» στους τοίχους, και αν και τα σχόλια ποίκιλλαν, το σημαντικό ήταν ότι ο Παντελίδης αποτελούσε πάντα θέμα.
Το γεγονός αυτό αποδεικνύεται και από ένα πρόσφατο περιστατικό στο οποίο μία αποστροφή στους στίχους του τραγουδιστή προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων. «Με συγχωρείς για τα επόμενα /μα έχω εξετάσει τα ενδεχόμενα /πλέον θυμίζεις σκάρτη γκόμενα /που τριγυρνά στα κατεχόμενα», έλεγε το επίμαχο κομμάτι που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων επειδή συσχετίστηκε με το κυπριακό πρόβλημα. Αμέσως ο ταπεινός Παντελής Παντελίδης απέσυρε το τραγούδι διευκρινίζοντας μάλιστα ότι ο στίχος του ήταν απλά ερωτικό. Παρόλα αυτά, τα κοινωνικά δίκτυα που τον ανέβασαν ήταν εκείνα που τον «έθαψαν» με χιλιάδες χρήστες να στρέφονται εναντίον του.
Λίγες μέρες αργότερα, τα ίδια αυτά δίκτυα (Facebook, Twitter και YouTube) μετατράπηκαν στον διαδικτυακό τόπο θρήνου. Εκεί λοιπόν που όλοι καταφέρονταν εναντίον του με μένος, ξαφνικά άρχισαν να εκφράζουν την θλίψη τους για τον χαμό του 33χρονου τραγουδιστή, συγχέοντάς τον ακόμα, λόγω του νεαρού της ηλικίας του και της ταχύτητας που έγινε γνωστός και του τρόπου που σκοτώθηκε, με τον Τζέιμς Ντιν.
Ο συγκλονιστικός θάνατος του Παντελίδη όμως οδήγησε και σε ένα ακόμα φαινόμενο που συμβαίνει για πρώτη φορά σε τέτοιο μέγεθος στην Ελλάδα. Μέσο έκφρασης της εγχώριας σόουμπιζ έγιναν αποκλειστικά το Facebook και το Twitter, καθώς ελάχιστοι ήταν εκείνοι που έκαναν δηλώσεις είτε στην τηλεόραση είτε σε κάποιο ραδιόφωνο.
Ο Γιώργος Νταλάρας, η Ελένη Ράντου, η Δέσποινα Βανδή και πλήθος άλλων τραγουδιστών εξέφρασαν την λύπη τους μέσω Facebook, ενώ ο χθεσινός γενικευμένος θρήνος συνεχίζει να εκφράζεται ακόμα και σήμερα και μάλλον θα εκφράζεται για χρόνια ακόμα και όσο οι αγαπημενοι του θαυμαστές ακούν τα τραγούδια του.