Είναι ένα από τα «αξιοθέατα» τα οποία δεν παραλείπουν ποτέ να επισκέπτονται όταν βρίσκονται μακριά από τη χώρα τους: τα καταστήματα που πωλούν είδη πολυτελείας.
Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι το 2015 οι Κινέζοι ξόδεψαν 116,8 δισ. δολάρια για να αγοράσουν πανάκριβες μάρκες στο εξωτερικό, σύμφωνα με την China Daily.
Αυτό αντιστοιχεί στο 46% του παγκοσμίου όγκου ειδών πολυτελείας, που περιλαμβάνουν επώνυμα δερμάτινα είδη, καλλυντικά και ηλεκτρονικά είδη, σύμφωνα με τους συμβούλους της Fortune Character Group, στο Πεκίνο. Τα κρατικά στοιχεία δείχνουν ότι 120 εκατομμύρια Κινέζοι τουρίστες- το 1% του πληθυσμού της χώρας- ταξίδεψε στο εξωτερικό το 2015 και συνέβαλαν στο 12% των παγκοσμίων δαπανών στις διακοπές τους.
Πολλοί Κινέζοι καταναλωτές θέλουν να κάνουν ακριβές αγορές στο εξωτερικό, γιατί τα είδη πολυτελείας που εισάγονται στη χώρα τους είναι πολύ πιο ακριβά, εν μέρει εξαιτίας των υψηλών δασμών. Μάλιστα, το Επιμελητήριο Διεθνούς Εμπορίου της Κίνας διαπίστωσε πέρυσι ότι τα είδη αυτής της κατηγορίας είναι έως και 68% ακριβότερα σε αυτή τη χώρα, σε σύγκριση με τις τιμές στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Αποτέλεσμα αυτού ήταν πολλές μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού να κλείσουν τα εκεί καταστήματά τους, όπως οι Louis Vuitton, Burberry, Hermes, Armani και Prada. Την ίδια ώρα όμως άλλες εταιρείες ακολουθούν αντίστροφη πορεία στην Κίνα, όπως για παράδειγμα η Apple, που επεκτείνεται και έχει βάλει στόχο να έχει 40 υποκαταστήματα εκεί έως τα μέσα της χρονιάς.