Σάλο έχει προκαλέσει στα κοινωνικά ένα βίντεο που κυκλοφόρησε μόλις χθες στο διαδίκτυο στο οποίο ένας υπάλληλος σεκιούριτι σε σταθμό του Ηλεκτρικού απαιτεί από έναν μετανάστη από την Αφρική να μεταφέρει την αποσκευή που έχει μαζί του στο τελευταίο βαγόνι του συρμού.
Το περιστατικό συνέβη στον ηλεκτρικό της Κηφισιάς όταν ο υπάλληλος ισχυριζόμενος ότι το τρένο γράφει μπροστά ότι επιτρέπεται η μεταφορά αποσκευών μόνο στο τελευταίο βαγόνι ζήτησε από τον μετανάστη να αλλάξει βαγόνι. Ο μετανάστης αντέδρασε και αρνήθηκε να αλλάξει βαγόνι, με αποτέλεσμα ο υπάλληλος να αποκτήσει πιο επιθετικό ύφος απέναντί του και να σπρώξει τα πράγματα του λέγοντας μάλιστα ότι αυτός κάνει κουμάντο εκεί.
Όλα τελείωσαν όταν μία επιβάτιδα, η οποία βιντεοσκόπησε το συμβάν, παρενέβη υπερασπιζόμενη τον Αφρικανό μετανάστη αναφέροντας ότι πουθενά δεν αναγράφεται τέτοιος κανονισμός για τις αποσκευές. Η επιβάτιδα μάλιστα ισχυρίστηκε ότι η αποσκευή της ανήκει και ζήτησε να κληθεί η αστυνομία. Μετά την παρέμβασή της το περιστατικό έληξε και ο συρμός ξεκίνησε κανονικά την πορεία του.
Η ανακοίνωση του ΗΣΑΠ
Ο ΗΣΑΠ με ανακοίνωσή του καταδικάζει την συμπεριφορά του υπαλλήλου και αναφέρει ότι θα κινηθεί νομικά κατά της εταιρείας security για παραβίαση της σύμβασης, ενώ θα ζητήσει την απομάκρυνση του εν λόγω υπαλλήλου.
Ολη η ανακοίνωση του ΗΣΑΠ για το περιστατικό, έχει ως εξής:
«Από τις Συγκοινωνίες Αθηνών ανακοινώνεται ότι τα δικαιώματα όλων των επιβατών, ανεξαρτήτως φυλής, θρησκείας ή ιθαγένειας, που χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας είναι αναφαίρετα και πρέπει να γίνονται σεβαστά όχι μόνον από το προσωπικό των συγκοινωνιακών εταιρειών του Ομίλου, αλλά και από το προσωπικό όλων των επιχειρήσεων που με οποιονδήποτε τρόπο συνεργάζονται με αυτές.
Στο πλαίσιο αυτό, οι Συγκοινωνίες Αθηνών δηλώνουν ότι πρόσφατο συμβάν στον ηλεκτρικό αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό και έχουν ζητήσει ήδη από την συνεργαζόμενη εταιρία φύλαξης να λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την επαγγελματική συμπεριφορά του προσωπικού της, ενώ επιφυλάσσονται για κάθε άλλο νόμιμο δικαίωμά τους.
Η προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών διασφαλίζεται αφ΄ενός με τους εσωτερικούς κανονισμούς προσωπικού κάθε εταιρείας των Συγκοινωνιών Αθηνών και αφ΄ετέρου με την Χάρτα Υποχρεώσεων προς τους Καταναλωτές –Επιβάτες (Χ.Υ.Κ.), η εφαρμογή των οποίων θέτει τα όρια και τις δικαιοδοσίες του προσωπικού και τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών.
Ο ΟΑΣΑ, ως αρμόδιος για την τήρηση της Χάρτας Υποχρεώσεων προς τους Επιβάτες-Καταναλωτές στο λεκανοπέδιο Αττικής, ενημερώνει τους πολίτες για τα δικαιώματά τους στην διεύθυνση http://www.oasa.gr/pdf/el/ya_xyk_2015.pdf».