The Last Grand Tour - iefimerida.gr

The Last Grand Tour

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η νέα έκθεση σύγχρονης τέχνης που πρόκειται να πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης από τις 15 Απριλίου έως τις 10 Οκτωβρίου 2011 φέρει τον τίτλο «The Last Grand Tour. Σύγχρονοι Περιηγητές στην Ελλάδα»

Η έκθεση φιλοδοξεί να παρουσιάσει μαζί για πρώτη φορά το έργο πολλών και διεθνώς καταξιωμένων καλλιτεχνών, οι οποίοι έζησαν και δούλεψαν στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα. Βλέποντας την Ελλάδα ως τόπο έμπνευσης κατά τα τελευταία εβδομήντα χρόνια, τα έργα που θα παρουσιαστούν αντικατοπτρίζουν τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους η χώρα, η μακρά πολιτιστική της ιστορία και τα γεωγραφικά της χαρακτηριστικά συνεχίζουν να αποτελούν πηγή καλλιτεχνικών πρωτοποριών μες στο χρόνο.
Από τους ελεγειακούς στοχασμούς των Βρετανών καλλιτεχνών John Craxton και Ben Nicholson στη δεκαετία του 1940, πίνακες και σχέδια των οποίων αντανακλούν το τοπίο και τη μυθολογία των ελληνικών νησιών, ως τη χρωματική προσέγγιση του Brice Marden, τα μαρμάρινα έργα του οποίου μοιάζουν με θραύσματα αρχαίων κατασκευών που μετασχηματίζονται σε αφηρημένη ζωγραφική, η έκθεση θα περιλαμβάνει έργα που δείχνουν την θεώρηση της χώρας μας μέσα από την οπτική εικαστικών που έμειναν μεγάλο χρονικό διάστημα στην Ελλάδα. Επίσης οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν έργα της Lynda Benglis (επιχρυσωμένα και με πτυχώσεις γλυπτά που φέρνουν στο νου την υφασμάτινη υφή των Καρυάτιδων) καθώς και το βιβλίο μαγειρικής του Daniel Spoerri με τίτλο ‘Mythology and Meatballs’ που γράφτηκε στη Σύμη το 1966. Γεννημένος στην Ελλάδα, ο Λουκάς Σαμαράς και ο Γιάννης Κουνέλλης, παρόλο που άφησαν τη χώρα σε νεαρή ηλικία, συνέχισαν να δουλεύουν στενά συνδεδεμένοι με την ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας. Στην έκθεση θα παρουσιαστούν έργα καίριας σημασίας που αποκαλύπτουν τη συχνά σύνθετη σχέση τους με το παρελθόν.
Στο πλαίσιο της έκθεσης θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα το θρυλικό έργο του Martin Kippenberger, “MoMAS” (the Museum of Modern Art Syros): αρχιτεκτονικά μοντέλα, σχέδια και εφήμερα που ο καλλιτέχνης έφτιαξε για το μακρόπνοο και χιουμοριστικό αυτό έργο. Ένα από τα πολυάριθμα ημιτελή κτήρια της χώρας λειτούργησε ως αφετηρία για να δημιουργήσει ένα ευφάνταστο μουσείο μοντέρνας τέχνης επανδρωμένο με φίλους και γνωστούς του ίδιου του καλλιτέχνη. Στην έκθεση θα συμμετέχει, επίσης, ο Markus Lupertz, διθυραμβικά έργα του οποίου αναφέρονται στους εκστατικούς ύμνους και τις τελετουργίες προς τιμήν του Διονύσου, καθώς και ο Helmut Mittendorf, με τα αφαιρετικά του έργα που πραγματεύονται συμπαγείς επιφάνειες οι οποίες κυριαρχούν στην Αθήνα.

Μεταξύ άλλων, η έκθεση επιχειρεί να θέσει το ερώτημα της αλλαγής του ρόλου του αρχαίου πολιτισμού στη σύγχρονη τέχνη, καθώς και να θίξει το χρονικό αυτό σημείο που οι καλλιτέχνες σταμάτησαν να ταξιδεύουν στην Ελλάδα για μακρά χρονικά διαστήματα. Η έκθεση φωτίζει την εντυπωσιακή αλλαγή του σύγχρονου πολιτισμού ο οποίος έχει εμφανώς έρθει σε ένα τέλος σε σχέση με τον παραδοσιακό «Μεγάλο Περίπατο», τόσο στενά συνδεδεμένο με τον Byron και τους Ρομαντικούς καλλιτέχνες. Από πού αντλούν σήμερα έμπνευση οι καλλιτέχνες; Και τι παραλληλισμούς μπορεί κανείς να κάνει σε σχέση με τη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη εποχή - μια εποχή που χαρακτηρίζεται από υπερκινητικότητα σε σύγκριση με την περιήγηση και τις αναζητήσεις πολιτιστικού χαρακτήρα προηγούμενων γενεών καλλιτεχνών;

Την επιμέλεια της έκθεσης έχει αναλάβει η Jessica Morgan, επιμελήτρια της Tate Modern (Λονδίνο).

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης / Νεοφύτου Δούκα 4 / Τηλ.: 2107228321-3 / Είσοδος: € 7, μειωμένο € 3.5 και €5 (για ομάδες άνω των 15 ατόμων) Ώρες λειτουργίας : καθημερινά 10:00 με 17:00, τις Πέμπτες 10:00 με 20:00 και τις Κυριακές 11:00 με 17:00

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ