Τι είναι αυτό που κάνει το γαλλικό στιλ τόσο ξεχωριστό; Γιατί οι Γαλλίδες είναι σικ προσθέτοντας μόνο ένα φουλάρι στον λαιμό και ποια είναι η συνταγή;
Κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει ακριβώς τι είναι το French chic. Οι πιο πολλές όμως Γαλλίδες «το έχουν».
Τι κάνουν οι Γαλλίδες
1. Η κλασική Παριζιάνα δεν επιτρέπει στον εαυτό της στιλιστικές ακρότητες και φροντίζει να κυκλοφορεί απλή και ανεπιτήδευτη. Αυτό το απλό και ανεπιτήδευτο στυλ όμως είναι προσεκτικά μελετημένο. Είναι αυτό που οι Ιταλοί ονομάζουν spezzatura.
2. Ακρογωνιαίος λίθος της εμφάνισης μιας Παριζιάνας είναι η λεπτή σιλουέτα. Κατά ένα περίεργο τρόπο, οι Παριζιάνες διατηρούν τα κιλά τους μέχρι το βαθύ γήρας.
3. Τα βασικά κομμάτια της γκαρνταρόμπας είναι πολύ απλά: Φούστα, παντελόνι, σακάκι, πουκάμισο. Και φυσικά το «μικρό μαύρο φόρεμα» -little black dress-, το οποίο καθιερώθηκε διεθνώς χάρη σε μία Γαλλίδα, την Κοκό Σανέλ.
4. Τα παραπάνω κομμάτια φοριούνται συνεχώς, χειμώνα, φθινόπωρο, άνοιξη, δείχνοντας διαφορετικά χάρη σε επιλεγμένα αξεσουάρ.
5. Ακριβά αξεσουάρ: Δυο-τρεις ακριβές ζώνες, π.χ. Gucci ή Hermes, και μια αλυσίδα σε χρυσό ή ασημί σπάνε τη χρωματική μονοτονία.
6. Προτιμούν τα ουδέτερα χρώματα. Οι Παριζιάνες επιλέγουν κατά βάση ουδέτερα χρώματα, όπως σκούρο καφέ, γκρι, μπλε, μπεζ της άμμου, χακί, βαθύχρωμα μπορντό, λευκό και φυσικά μαύρο.
7. Τα χρώματα αυτά εξυπηρετούν και την ανάγκη της Παριζιάνας να ταιριάζει σε κάθε περιβάλλον ανά πάσα στιγμή. Της επιτρέπουν να αναμιγνύεται με το πλήθος και να ενσωματώνεται εύκολα στο γραφείο, στο σούπερ μάρκετ ή στο πάρτι.
8. Τα αξεσουάρ παίζουν άκρως σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση της κομψής Παριζιάνας. Τσάντες και παπούτσια (λιτά αλλά πολυτελή) καθώς και πολύχρωμα φουλάρια και κοσμήματα μεταμορφώνουν τα βασικά κομμάτια της γκαρνταρόμπας λειτουργώντας ως πολλαπλασιαστικοί καθρέφτες: Λίγα καλά ρούχα, πολλές φινετσάτες εμφανίσεις.
Τι γράφει «ζηλιάρα» αναγνώστρια στο facebook:
«Εχω πάει 2 φορές στο Παρίσι και το ομολογώ ότι τον περισσότερο καιρό τον περνούσα θαυμάζοντας τις κατοίκους της Πόλης του Φωτός! Και συνέχεια αναρωτιόμουν : ''Μα πώς το κάνουν;;;'' . Φορούν όπως όλοι ένα παλτό, ένα κασκόλ κι εν τούτοις το αποτέλεσμα είναι διαφορετικό! Ήθελα να πετάξω ό,τι φορούσα και να μπω σ' ένα κατάστημα ...και μετά να βγω Παριζιάνα! Αμ δε...
Τι άλλο μου κάνει εντύπωση στις Παριζιάνες; Τρώνε! Βέβαια δεν τρώνε τον αγλέουρα που τρώμε εμείς αλλά και το πρωινό τους με βούτυρο και μαρμελάδες θα φάνε και τα κρασάκια τους πίνουν με τα γεύματά τους. Τους αρέσει το φαγητό. Αλλά απ' ό,τι έχω διαπιστώσει τους αρέσει κι η φυσική άσκηση. Με 0 βαθμούς το χειμώνα είχαν βγει κι έκαναν πρωί πρωί τζόγκινγκ. Δεν είναι νωθρές, περπατάνε πολύ, το μόνο ''ελάττωμά'' τους είναι ότι...καπνίζουν πολύ!
Τέλος, τα γαλλικά γυναικεία περιοδικά. Η νύχτα με τη μέρα σε σχέση με τα δικά μας. Ο,τι περιγράφεις στην ανάρτηση είναι σαν να τα βλέπω στις σελίδες των γαλλικών περιοδικών. Οπως ακριβώς τα περιγράφεις!
Και για να κλείσω: Κοιτάζω τη φωτογραφία της Ινές με τις κόρες της. Πόσο δύσκολο είναι να κυκλοφορούν κι οι Αθηναίες έτσι; Γιατί εμείς οι Ελληνίδες έχουμε ροπή προς τις στυλιστικές ακρότητες; Γιατί αν υπήρχε fashion police θα μας είχαν μαζέψει σχεδόν όλες για ...εγκλήματα κατα συρροήν;;;»
Κάποιες Γαλλίδες-εμβλήματα του σικ
Inès de la Fressange
Marion Cotillard
Charlotte Gainsbourg
Brigitte Bardot
Ο Πιερ Μπερζέ έχει άλλη άποψη
O Πιερ Μπερζέ, σύντροφος του σχεδιαστή και επικεφαλής του ομίλου Υβ Σεν Λορέν, έχει πλέον άλλη άποψη για τη σικάτη Παριζιάνα. Πιστεύει ότι ο σύγχρονος τρόπος ζωής κατέστρεψε την αισθητική, ενώ τα έτοιμα βιομηχανικά ρούχα αποτελείωσαν την υψηλή ραπτική.
«Η Υψηλή Ραπτική τελείωσε, τέλος! Το λέω από χρόνια. Αντικαταστάθηκε από άλλες μάρκες, όπως η Zara και Uniqlo », δήλωσε πρόσφατα στο Paris Match.
«Μα δεν πιστεύετε ότι οι πολύ πλούσιες γυναίκες πάντα είναι πελάτισσες Υψηλής Ραπτικής ακόμη και σήμερα;» τον ρωτάει η δημοσιογράφος.
«Το χρήμα έγινε συνώνυμο της χυδαιότητας. Η τέχνη της ζωής είναι αυτή που χάθηκε. Οι δικές μας πελάτισσες (στον Yves Saint Laurent) είχαν μια ζωή χαλαρή, κοσμική και διεθνή. Δεν φορούσαν ποτέ το ίδιο φόρεμα. Η Υψηλή Ραπτική ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις τους. Βλέπετε σήμερα τους πολύ πλούσιους να ενδιαφέρονται για την Υψηλή Ραπτική;» απαντά.
Ο Πιέρ Μπερζέ αποφάσισε να ζήσει οριστικά στο Λος Αντζελες και δηλώνει:
«Σήμερα ένας δημιουργός χρειάζεται να ανοίγει διάλογο με τη γυναίκα που περπατάει στο δρόμο. Ε, λοιπόν, το Λος Αντζελες έχει πιο ενδιαφέροντες δρόμους από το Παρίσι! Οι γυναίκες στο Παρίσι σήμερα είναι ντεμοντέ και συνηθισμένες. Το Παρίσι έγινε η Σοβιετική Ενωση της δεκαετίας του 1970!».
«Οι Παριζιάνες επιλέγουν τα χειρότερα ρούχα. Τα πιο άσχημα υφάσματα, τα πιο φρικτά εμπριμέ.. Ελάτε να δείτε από το παράθυρο: βλέπετε αυτά τα άθλια καπέλα; Αυτά τα παλτά χωρίς στιλ;».