Σε κάποιους δεν αρέσει το γεγονός ότι ο ελληνόκτητος στόλος είναι στην κορυφή του κόσμου με αύξηση της χωρητικότητας κατά 8,1% το 2015, επισημαίνει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά και εκτιμά ότι οι παρεμβάσεις της Κομισιόν σε θέματα που αφορούν στην ελληνική ναυτιλία δεν είναι τυχαίες.
Ο κ. Βασ. Κορκίδης με αφορμή τη μη απαλλαγή από το ΦΠΑ των ferry boat που εξυπηρετούν τα πορθμεία, εκφράζει την πλήρη υποστήριξή του στις αντιδράσεις της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Ναυτικού Επιμελητηρίου και τονίζει:
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρεμβαίνει συστηματικά σε θέματα που αφορούν στην ελληνική ναυτιλία, ακτοπλοΐα, τη τροφοδοσία των πλοίων, τα ναυπηγεία και τη Ναυπηγοεπισκευή. Είναι εμφανές, πως, σε κάποιους δεν αρέσει το γεγονός ότι ο ελληνόκτητος στόλος είναι στη κορυφή του κόσμου με αύξηση της χωρητικότητας κατά 8,1% το 2015, φθάνοντας τα 329 εκ. τόνους.
Επιπροσθέτως, όσον αφορά στην πρόσφατη κίνηση της Κομισιόν να αποστείλει προς τις ελληνικές αρχές σειρά υποδείξεων, που θα πρέπει να υιοθετήσει η χώρα μας, ώστε να συμμορφωθεί με τους ευρωπαϊκούς κανόνες περί ισότιμης φορολογικής μεταχείρισης, σε ό, τι αφορά τον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών και προκειμένου να μην παραπεμφθεί για παράνομες επιδοτήσεις, το ΕΒΕΠ τάσσεται ξεκάθαρα υπέρ της αντίδρασης και των επιχειρημάτων της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Ναυτικού Επιμελητηρίου.
Αναφορικά με το ΦΠΑ στα ferry boat ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία στην απόφαση να τεθούν εκτός πλαισίου απαλλαγής από τον Φ.Π.Α. τα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία, που διενεργούν πλόες σε πορθμεία των οποίων η απόσταση από τις ακτές είναι κάτω των 12 ναυτικών μιλίων. Αυτό θα συμβαίνει παρά το ότι ενδέχεται τα πλοία αυτά να είναι ικανά να πλέουν σε ανοικτή θάλασσα.