Τα αεροπλάνα από την πρώτη στιγμή που χρησιμοποιήθηκαν μέχρι και σήμερα συνεχώς αλλάζουν προκειμένου να γίνουν ασφαλέστερα.
Στο πλαίσιο της ασφάλειας των πτήσεων εντάσσεται και το σχήμα που έχουν τα παράθυρα στην κομπίνα των επιβατών. Πλέον σε όλα τα αεροσκάφη τα παράθυρα έχουν οβάλ σχήμα, ενώ παλιότερα τετράγωνο.
Αυτό άλλαξε για λόγους ασφαλείας
Σύμφωνα με το Real Engineering όσο αυξάνεται το ύψος στο οποίο ταξιδεύουν τα αεροσκάφη, η διαφορά πίεσης ανάμεσα στο θάλαμο των επιβατών και της εξωτερικής ατμόσφαιρας γίνεται όλο και μεγαλύτερη. Το αποτέλεσμα είναι η διαφορά πίεσης να προκαλεί μια μικρή διαστολή στην άτρακτο, όχι τόσο μικρή όμως που να περνά απαρατήρητη.
Ωστόσο τα τετράγωνα παράθυρα που είχαν παλιότερα τα αεροσκάφη άρχισαν να αποτελούν πρόβλημα καθώς οι γωνίες τους βοηθούσαν στην διαστολή της ατράκτου.
Συγκεκριμένα οι ειδικοί εξηγούν «η πίεση εξαπλώνεται ομαλά μέσα σε ένα υλικό, αν όμως τοποθετηθεί ένα εμπόδιο στην πορεία της, αναγκάζεται να αλλάξει κατεύθυνση με αποτέλεσμα η πίεση να συσσωρεύεται σε ορισμένες περιοχές (stress concentration)».
Γιατί κλείνουμε τα κλείστρα των παραθύρων σε απογείωση και προσγείωση
Διαβάστε ΕΔΩ για ποιο λόγο οι αεροσυνοδοί ζητούν να είναι ανοιχτά τα κλείστρα των παραθύρων κατά την απογείωση και την προσγείωση.
Γιατί οι πιλότοι χαμηλώνουν τον φωτισμό σε προσγείωση & απογείωση
Διαβάστε ΕΔΩ για ποιο λόγο οι πιλότοι χαμηλώνουν τον φωτισμό στην καμπίνα των επιβατών κατα τη διάρκεια της προσγείωσης & της απογείωσης.