Ήταν 21 Ιανουαρίου του 1976, όταν 200 τυχεροί επιβάτες σε Λονδίνο και Παρίσι επιβιβάστηκαν στα δυο νέα τότε υπερηχητικά αεροσκάφη τύπου Κονκόρντ για να ταξιδέψουν από το Λονδίνο στο Μπαχρέιν και από το Παρίσι στο Ρίο ντε Τζανέιρο, αντίστοιχα.
Οι επιβάτες των πρώτων ταυτόχρονων πτήσεων των δυο εταιρειών, της British Airways και της Air France, απόλαυσαν στις δερμάτινες πολυτελείς πολυθρόνες του αεροσκάφους, σαμπάνια Dom Perignion του 1969, εκλεκτό χαβιάρι από την Ρωσία, καναπεδάκια με αστακό και μοσχαρίσιο φιλέτο.
Δώδεκα χρόνια από το τελευταίο του ταξίδι, το 2003, μετά και το τραγικό ατύχημα της πτήσης 4590 από το Παρίσι στην Νέα Υόρκη , το Concorde παραμένει το πιο σύγχρονο μουσειακό έκθεμα στον κόσμο, χωρίς κάποιον αξιόλογο αναντικατάστατη.
Η πρώτη δοκιμαστική πτήση του αεροσκάφους χωρίς επιβάτες είχε πραγματοποιηθεί χρόνια νωρίτερα, τον Μάρτιο του 1969, όταν ο Γάλλος πιλότος Αντρέ Τουρκάτ και το πλήρωμα του πέταξε για μισή ώρα περίπου με το «υπερηχητικό πουλί» στους ουρανούς της Τουλούζη.
Το γαλλοβρετανικό εγχείρημα αποτέλεσε πραγματική επανάσταση στον χώρο της αεροναυπηγικής και του τουρισμού. Τέτοιο ήταν το παγκόσμιο ενδιαφέρον για αυτήν την «υπερκατασκευή» που εξέλιξαν από κοινού Γάλλοι και Βρετανοί, που το 1965 ο επικεφαλής της Aeroflot στο Παρίσι, Σεργκέι Παυλόφ, συνελήφθη με την κατηγορία της κατασκοπίας, καθώς απόρρητα έγγραφα που περιείχαν πληροφορίες για την τεχνολογία του Κονκόρντ βρεθήκαν στην κατοχή του.
Το Κονκόρντ παρέμενε για δεκαετίες η πρώτη επιλογή των πλούσιων και των διάσημων για τα ταξίδια τους στον αέρα, καθώς το θεωρούσαν γρήγορο, ασφαλές, πολυτελές και όσο πρέπει ελιτίστικο για τα γούστα των πελατών του.
Όλα αυτά άλλαξαν όμως στις 25 Ιουλίου του 2000, όταν ένα γαλλικό Κονκόρντ που απογειωνόταν από το Παρίσι για την Νέα Υόρκη έπιασε φωτιά και κατέπεσε λίγα λεπτά αργότερα πάνω σε ενα ξενοδοχείο με αποτέλεσμα τον θάνατο των 100 επιβατών, του 9μελους πληρώματος και άλλων τεσσάρων ανθρώπων που βρίσκονταν εκείνη τη στιγμή στο έδαφος.
Το γεγονός που κατέγραψε ερασιτεχνική κάμερα και που ήταν το μόνο θανατηφόρο ατύχημα που το Κονκόρντ είχε στην ιστορία του, έσπειρε τον φόβο στην τουριστική αγορά και σύντομα οι αεροπορικές εταιρείες που το χρησιμοποιούσαν για τα υπερατλαντικά ταξίδια τους, έλαβαν την απόφαση να το αποσύρουν.
Το τελευταίο ταξίδι του Κονκόρντ πραγματοποιήθηκε στις 24 Οκτωβρίου του 2003 με επιβάτες, διάσημους και μη που θέλησαν να λάβουν μέρος σε αυτό το ιστορικό ταξίδι. Μεταξύ αυτών, η ηθοποιός Τζόαν Κόλλινς, το μοντέλο Τζόντι Κίντ και ο Βρετανός δημοσιογράφος Ντέιβιντ Φρόστ.
Ως επιστέγασμα της στενής συνεργασίας Βρετανών και Γάλλων, το αεροσκάφος ονομάστηκε «concorde» από την γαλλική λέξη «concorde» και την αγγλική «concord», οι οποίες σημαίνουν συμφωνία, αρμονία ή ένωση. Μάλιστα, σε απάντηση σε ένα εθνικιστικό κίνημα που αναπτύχθηκε στην Βρετανία και κατέκρινε την απόφαση του Πρωθυπουργού Μακμίλαν να επιλεγεί τελικά η γαλλική γραφή, ο αρμόδιος υπουργός μεταφορών Τόνι Μπεν απήντησε χαρακτηριστικά ότι το τελικό «ε» σημαίνει Αγγλία (England). Τότε αντέδρασαν οι Σκωτσέζοι, στην χώρα των οποίων κατασκευαζόντουσαν μέρη του αεροσκάφους για να λάβουν την απάντηση του Μπεν, ότι το τελικό «ε» σημαίνει επίσης «Ecosse(η Σκωτία στα γαλλικά).
Το Κονκόρντ είχε τη δυνατότητα μεταφοράς 100 επιβατών με όλες τις ανέσεις και με ταχύτητες πάνω από 2.000χιλομετρα της ώρα (Mach Two) αγγίζοντας τα 2.160χλμ/ώρα.
Η δύναμη των τεσσάρων Olympus κινητήρων του σήμαινε ότι οι επιβάτες του θα βρισκόντουσαν από το Λονδίνο στην Νέα Υόρκη σε μόλις 2 ώρες και 52 λεπτά, σε μια πολυτελή πτήση εκτός συναγωνισμού.
Το περασμένο Σεπτέμβριο μια ομάδα με το όνομα «Club Concorde»ανακοίνωσε ότι έχει συγκεντρώσει τα απαραίτητα κεφάλαια για να αγοράσει το Κονκόρντ της Air France, το οποίο και εκτίθεται αυτή τη στιγμή στο αεροδρόμιο Σαρλ Ντε Γκολ του Παρισιού και να το επαναφέρει στους αιθέρες, προσφέροντας το για charter ή για air show.
Αν και το Κονκόρντ έχει αποσυρθεί και είναι αβέβαιο αν θα επιστρέψει κάποια στιγμή στο μέλλον στους ουρανούς, οι προσπάθειες εξέλιξης αεροσκαφών που μπορούν να σπάσουν το φράγμα του ήχου δεν έχουν σταματήσει ούτε λεπτό.
Μάλιστα τα τελευταία χρόνια αρκετές αεροναυπηγικές εταιρείες έχουν παρουσιάσει τις προτάσεις τους με πιο εξέχουσες αυτή της Airbus, το Aerion AS2, τo Lockheed Martin 's N+2 και το Spike S512.