Ανοίγει σήμερα το μεσημέρι η προσφορά για τον ΟΛΠ με διεκδικητή, σύμφωνα με διαρροές, την COSCO.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι έτεροι βασικοί διεκδικητές, οι Δανοί της Maersk, έκαναν πίσω, προτιμώντας να διεκδικήσουν στη Θεσσαλονίκη τον ΟΛΘ, οι δεσμευτικές προσφορές για την πώληση του οποίου αναμένονται σε τρεις μήνες.
Το άνοιγμα των προσφορών θα πραγματοποιηθεί κατά το αυριανό διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ παρουσία δύο ξένων εμπειρογνωμόνων.
«Λίαν ικανοποιητική» χαρακτηρίζουν κύκλοι της Cosco την προσφορά για το 67% της ΟΛΠ ΑΕ η οποία αποσφραγίζεται σήμερα το μεσημέρι από το ΤΑΙΠΕΔ στα πλαίσια του σχετικού διαγωνισμού.
Η υπόθεση του ΟΛΠ αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο στοίχημα της κυβέρνησης, μετά την υπογραφή της σύμβασης με την Fraport για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
Στη διάρκεια της συνεδρίασης του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ, που θα πραγματοποιηθεί το μεσημέρι, πρόκειται να ανοιχθούν η δεσμευτική προσφορά της Cosco και όποιες άλλες προσφορές ενδεχομένως υπάρχουν, καθώς και οι φάκελοι με τις αποτιμήσεις για τον ΟΛΠ που έχουν διενεργήσει δύο εταιρίες συμβούλων. Οι προσφορές πρόκειται να συγκριθούν με την υψηλότερη από τις δύο αποτιμήσεις των συμβούλων.
Εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η προσφορά της Cosco για το 67% των μετοχών του ΟΛΠ ίσως αγγίξει τα 400 εκατ. ευρώ. Ο οργανισμός αποτιμάται στο χρηματιστήριο περίπου στα 350 εκατ. ευρώ.
Εφόσον ο διαγωνισμός έχει αίσιο τέλος, ο επενδυτής θα αποκτήσει κατ' αρχάς το 51% των μετοχών του ΟΛΠ, ενώ το υπόλοιπο 16% συνδέεται με την υλοποίηση επενδύσεων, ύψους περί τα 350 εκατ. ευρώ τα επόμενα χρόνια.
Σημειώνεται ότι βάσει της συμφωνίας, ο κάτοχος του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ δεσμεύεται για επενδύσεις 340 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά.
Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης των μετοχών του ΟΛΠ στον νέο επενδυτή, θα πρέπει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μέχρι τις αρχές Μαρτίου να έχει προχωρήσει στη δημιουργία Δημόσιας Αρχής Λιμένος που να απαρτίζεται από έμπειρα στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας.
Στη νέα δημόσια αρχή θα μεταφερθούν όλες οι κρατικές διοικητικές ιδιότητες του ΟΛΠ, ενώ θα παραμείνει στον νέο μέτοχο το επιχειρησιακό κομμάτι για το λιμάνι.
Έως τότε, με σχέδιο νόμου θα πρέπει να περάσει από τη Βουλή και η νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ, που θα ορίζει τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος, ενώ θα αφαιρούνται από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες.
Ο αρμόδιος υπουργός, Θεόδωρος Δρίτσας σε συνάντηση που είχε την περασμένη εβδομάδα με αντιπροσωπεία του Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών (IDC), της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και της Ένωσης Λιμενεργατών του ΟΛΠ ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για τη θεσμοθέτηση Αρχής Λιμένα, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι κανόνες δημοσίου ελέγχου. Πρόσθεσε επίσης ότι θα επιδιωχθεί η κατοχύρωση των εργαζομένων και των εργασιακών σχέσεων, όπως επίσης και τα δικαιώματα των χρηστών του λιμένα.