Μια αλληλογραφία αφορμή για την παράσταση – Η Μάνια Παπαδημητρίου είναι η «Αδαμαντία» [εικόνες] - iefimerida.gr

Μια αλληλογραφία αφορμή για την παράσταση – Η Μάνια Παπαδημητρίου είναι η «Αδαμαντία» [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η Μάνια Παπαδημητρίου τραγουδά, αλλάζει ανάλογα με τις εποχές και δίνει πρόσωπο στην κυρία Αδαμαντία, μια γυναίκα σαν όλες τις άλλες που προσπαθεί να επιβιώσει και να φροντίσει τα παιδιά της.

Η «Αδαμαντία» του Παναγιώτη Μέντη κάνει πρεμιέρα απόψε στο Υπόγειο του θεάτρου Τέχνης.

Μια αλληλογραφία αφορμή για την παράσταση – Η Μάνια Παπαδημητρίου είναι η «Αδαμαντία» [εικόνες] | iefimerida.gr 0


Το έργο είναι βασισμένο σε μια πραγματική αλληλογραφία την οποία ανακάλυψε ο Κωστής Καπελώνης. Ο Παναγιώτης Μέντης μετέτρεψε το πρωτογενές υλικό σε θεατρικό έργο και η Μάνια Παπαδημητρίου καλείται να δώσει σάρκα και οστά στην ηρωίδα.

Μια αλληλογραφία αφορμή για την παράσταση – Η Μάνια Παπαδημητρίου είναι η «Αδαμαντία» [εικόνες] | iefimerida.gr 1

Το έργο προέκυψε εντελώς τυχαία όπως λέει ο Κωστής Καπελώνης, «Κάποιος απ´ τους δασκάλους, ο Λαζάνης μάλλον, κράτησε σε ένα ντουλάπι στο θέατρο στη Φρυνίχου ένα φάκελο με 120 γράμματα, που έστελνε απ´ την Ελλάδα, στη διάρκεια μιας δεκαετίας, κάποια κυρία Αδαμαντία στον άντρα της στην Αίγυπτο. Προφανώς ο δάσκαλος θεώρησε πως αυτό το υλικό, το μικρό κι ασήμαντο, μπορεί το θέατρο να το χρειαστεί. Ανακάλυψα τα ξεχασμένα γράμματα πριν δυο χρόνια και θεώρησα την ανακάλυψη μήνυμα απ´ το δάσκαλο. Διάβασα τα γράμματα και φαντάστηκα, σαν ένα παραμύθι, τη ζωή της κυρίας Αδαμαντίας» έτσι και έγινε.

Μια αλληλογραφία αφορμή για την παράσταση – Η Μάνια Παπαδημητρίου είναι η «Αδαμαντία» [εικόνες] | iefimerida.gr 2


Μια γυναίκα από ένα νησί του Αιγαίου, στη Θεσσαλονίκη, στην Αλεξάνδρεια, στο Κάιρο, στην Αθήνα. Ελλάδα και Αίγυπτος, αλλά πουθενά ρίζα και φιλόξενη πατρίδα. Η Ελλάδα μετά τον εμφύλιο. Η Ελλάδα του Καραµανλή, της Δικτατορίας, η Ελλάδα του Ανδρέα. Παράλληλα µε την Αίγυπτο του Νάσερ, του Σαντάτ, του Μουµπάρακ. Γεγονότα στο Σουέζ και στην Κύπρο. Και δίπλα σε όλα αυτά η ζωή μιας γυναίκας που πρέπει να φέρει σε πέρας αυτά που είναι οι δικές της προτεραιότητες, να μεγαλώσει τα παιδιά της, να ακολουθήσει συβάσεις και συμβιβασμούς.

Μια αλληλογραφία αφορμή για την παράσταση – Η Μάνια Παπαδημητρίου είναι η «Αδαμαντία» [εικόνες] | iefimerida.gr 3

«Μια ζωή κοινή και συνηθισμένη, σαν της μάνας μας» λέει ο Κωστής Καπελώνης. «Ταξίδευε δίπλα στην Ιστορία χωρίς να νοιάζεται για τα ιστορικά πρόσωπα. Γιατί ο απλός άνθρωπος ζει τη δίκη του καθημερινότητα, τα προσωπικά του γεγονότα, γεγονότα που δεν καταδέχεται να εξιστορήσει η πολύτομη επίσημη Ιστορία» καταλήγει δίνοντας το υλικό στον Παναγιώτη Μεντη.
«Γράφοντας τη μυθοπλασία της ζωής αυτής της γυναίκας, προσπάθησα να αφουγκραστώ, τι υπήρχε κάτω από τις λέξεις της» λέει ο συγγραφέας του έργου. «Όσες διάβασα κι όσες τη χρέωσα να πει. Γεννιόμαστε, μεγαλώνουμε, βιώνουμε τις συνθήκες δουλειά, γάμος, παιδιά. Παράλληλα όμως είμαστε διαρκώς άνθρωποι. Κι ο άνθρωπος ακόμα και ο πιο σκληρός, κι ο πιο εξασκημένος στη μοναξιά ή την αυταπάρνηση, είναι άνθρωπος. Και σαν άνθρωπος λαχταρά».

Μια αλληλογραφία αφορμή για την παράσταση – Η Μάνια Παπαδημητρίου είναι η «Αδαμαντία» [εικόνες] | iefimerida.gr 4

Η παράσταση
«Αδαμαντία» του Παναγιώτη Μέντη
Θέατρο Τέχνης Υπόγειο Πεσμαζόγλου 5, τηλ: 210 3228706
Από 11 Ιανουαρίου έως 26 Απριλίου
Δευτέρα, Τρίτη (21.15)
Είσοδος 10 και 15 ευρώ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ