Η Μάνια Παπαδημητρίου τραγουδά, αλλάζει ανάλογα με τις εποχές και δίνει πρόσωπο στην κυρία Αδαμαντία, μια γυναίκα σαν όλες τις άλλες που προσπαθεί να επιβιώσει και να φροντίσει τα παιδιά της.
Η «Αδαμαντία» του Παναγιώτη Μέντη κάνει πρεμιέρα απόψε στο Υπόγειο του θεάτρου Τέχνης.
![Μια αλληλογραφία αφορμή για την παράσταση – Η Μάνια Παπαδημητρίου είναι η «Αδαμαντία» [εικόνες] | iefimerida.gr 0](/sites/default/files/styles/in_article/public/archive-files/mania40.jpg?itok=Ueql09Wk)
Το έργο είναι βασισμένο σε μια πραγματική αλληλογραφία την οποία ανακάλυψε ο Κωστής Καπελώνης. Ο Παναγιώτης Μέντης μετέτρεψε το πρωτογενές υλικό σε θεατρικό έργο και η Μάνια Παπαδημητρίου καλείται να δώσει σάρκα και οστά στην ηρωίδα.
![Μια αλληλογραφία αφορμή για την παράσταση – Η Μάνια Παπαδημητρίου είναι η «Αδαμαντία» [εικόνες] | iefimerida.gr 1](/sites/default/files/styles/in_article/public/archive-files/mania23.jpg?itok=NwNC0BwK)
Το έργο προέκυψε εντελώς τυχαία όπως λέει ο Κωστής Καπελώνης, «Κάποιος απ´ τους δασκάλους, ο Λαζάνης μάλλον, κράτησε σε ένα ντουλάπι στο θέατρο στη Φρυνίχου ένα φάκελο με 120 γράμματα, που έστελνε απ´ την Ελλάδα, στη διάρκεια μιας δεκαετίας, κάποια κυρία Αδαμαντία στον άντρα της στην Αίγυπτο. Προφανώς ο δάσκαλος θεώρησε πως αυτό το υλικό, το μικρό κι ασήμαντο, μπορεί το θέατρο να το χρειαστεί. Ανακάλυψα τα ξεχασμένα γράμματα πριν δυο χρόνια και θεώρησα την ανακάλυψη μήνυμα απ´ το δάσκαλο. Διάβασα τα γράμματα και φαντάστηκα, σαν ένα παραμύθι, τη ζωή της κυρίας Αδαμαντίας» έτσι και έγινε.
![Μια αλληλογραφία αφορμή για την παράσταση – Η Μάνια Παπαδημητρίου είναι η «Αδαμαντία» [εικόνες] | iefimerida.gr 2](/sites/default/files/styles/in_article/public/archive-files/mania27.jpg?itok=jyCLGszb)
Μια γυναίκα από ένα νησί του Αιγαίου, στη Θεσσαλονίκη, στην Αλεξάνδρεια, στο Κάιρο, στην Αθήνα. Ελλάδα και Αίγυπτος, αλλά πουθενά ρίζα και φιλόξενη πατρίδα. Η Ελλάδα μετά τον εμφύλιο. Η Ελλάδα του Καραµανλή, της Δικτατορίας, η Ελλάδα του Ανδρέα. Παράλληλα µε την Αίγυπτο του Νάσερ, του Σαντάτ, του Μουµπάρακ. Γεγονότα στο Σουέζ και στην Κύπρο. Και δίπλα σε όλα αυτά η ζωή μιας γυναίκας που πρέπει να φέρει σε πέρας αυτά που είναι οι δικές της προτεραιότητες, να μεγαλώσει τα παιδιά της, να ακολουθήσει συβάσεις και συμβιβασμούς.
![Μια αλληλογραφία αφορμή για την παράσταση – Η Μάνια Παπαδημητρίου είναι η «Αδαμαντία» [εικόνες] | iefimerida.gr 3](/sites/default/files/styles/in_article/public/archive-files/mania67.jpg?itok=pwGEN0A6)
«Μια ζωή κοινή και συνηθισμένη, σαν της μάνας μας» λέει ο Κωστής Καπελώνης. «Ταξίδευε δίπλα στην Ιστορία χωρίς να νοιάζεται για τα ιστορικά πρόσωπα. Γιατί ο απλός άνθρωπος ζει τη δίκη του καθημερινότητα, τα προσωπικά του γεγονότα, γεγονότα που δεν καταδέχεται να εξιστορήσει η πολύτομη επίσημη Ιστορία» καταλήγει δίνοντας το υλικό στον Παναγιώτη Μεντη.
«Γράφοντας τη μυθοπλασία της ζωής αυτής της γυναίκας, προσπάθησα να αφουγκραστώ, τι υπήρχε κάτω από τις λέξεις της» λέει ο συγγραφέας του έργου. «Όσες διάβασα κι όσες τη χρέωσα να πει. Γεννιόμαστε, μεγαλώνουμε, βιώνουμε τις συνθήκες δουλειά, γάμος, παιδιά. Παράλληλα όμως είμαστε διαρκώς άνθρωποι. Κι ο άνθρωπος ακόμα και ο πιο σκληρός, κι ο πιο εξασκημένος στη μοναξιά ή την αυταπάρνηση, είναι άνθρωπος. Και σαν άνθρωπος λαχταρά».
![Μια αλληλογραφία αφορμή για την παράσταση – Η Μάνια Παπαδημητρίου είναι η «Αδαμαντία» [εικόνες] | iefimerida.gr 4](/sites/default/files/styles/in_article/public/archive-files/mania36.jpg?itok=cEDYJ9J1)
Η παράσταση
«Αδαμαντία» του Παναγιώτη Μέντη
Θέατρο Τέχνης Υπόγειο Πεσμαζόγλου 5, τηλ: 210 3228706
Από 11 Ιανουαρίου έως 26 Απριλίου
Δευτέρα, Τρίτη (21.15)
Είσοδος 10 και 15 ευρώ