Στον διπλασιασμό των μεριδίων της στην εγχώρια αγορά μπύρας, την είσοδό της σε νέα προϊόντα και την ενίσχυση της εξωστρέφειάς της σε νέες αγορές, πέρα από αυτές, που ήδη δραστηριοποιείται, στοχεύει η ΕΖΑ, Πρότυπος Ελληνική Βιομηχανία.
Διαθέτοντας μια από τις καλύτερες μονάδες παραγωγής στα Βαλκάνια, μετά την επένδυση ύψους 5,5 εκατ. ευρώ, η ΕΖΑ σχεδιάζει για το 2016 να αποτελέσει έναν από τους ισχυρούς παίκτες στην εγχώρια αγορά μπύρας.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΖΑ, κ. Αθ. Συριανό, η εταιρία, ο τζίρος της οποίας φέτος θα είναι περίπου στα 17 εκατ. ευρώ, με το σύγχρονο εργοστάσιο ζύθου που διαθέτει στην Αταλάντη Φθιώτιδας και την παραγωγική δυναμικότητα, που φτάνει στα 80 εκατ. λίτρα, μπορεί να πετύχει οικονομίες κλίμακας και να ενισχύσει την παρουσία της τόσο στην εγχώρια όσο και τη διεθνή αγορά.
«Με την υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής, την αποκλιμάκωση του κόστους ενέργειας αλλά και μέσα από συνέργειες η εταιρία μπορεί να βελτιώσει την κοστολογική θέση της έναντι ανταγωνιστών στις διεθνείς αγορές» επισημαίνει ο κ. Συριανός. Σε ότι αφορά την ελληνική αγορά θεωρεί ότι η καταπολέμηση της κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η παροχή δυνατότητας παραγωγής αναψυκτικών από ζυθοποιίες και η στροφή των καταναλωτών σε ελληνικά προϊόντα ανοίγει νέους ορίζοντες για την ΕΖΑ. Μάλιστα, στο στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρίας είναι η δραστηριοποίηση στην αγορά των αναψυκτικών ειδικού τύπου και των flavoured water.
Το γεγονός ότι αυξάνοντας την παραγωγή μπύρας θα φέρει και διαφορετική φορολόγηση, αφού η ΕΖΑ θα ξεπεράσει το όριο που έχει τεθεί ώστε να θεωρείται μικρή ζυθοποιία, δεν αποτελεί πρόσκομμα για την ανάπτυξη της εταιρίας. «Μέσα στην κρίση, υπάρχουν πάντα ευκαιρίες» αναφέρει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της ΕΖΑ. Ωστόσο θεωρεί προϋπόθεση για να κάνει το άλμα της παραγωγής πάνω από τα 20 εκατ. λίτρα, το σταθερό οικονομικό περιβάλλον.
Στους στόχους της εταιρίας είναι η ενίσχυση των μεριδίων αγοράς που κατέχουν τα δημοφιλή προϊόντα μπύρας, η εζα ζ Premium Pilsener Beer, Pils Hellas, Blue Island Berlin premium lager και το σήμα Odyssey. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η αγορά premium μπυρών τα τελευταία χρόνια μειώθηκε κατά 50% ενώ η κατανάλωση οικονομικών προϊόντων αυξήθηκε κατά 35%
Τα διεθνή σήματα χάνουν συνεχώς έδαφος παρά τις σημαντικές προσπάθειες και τις δαπάνες μάρκετινγκ που καταβάλλουν και η προτίμηση των καταναλωτών για ελληνικές μπύρες αποτελεί μαι συντριπτική αλλαγή της αγοράς. Οι πωλήσεις μπυρών ελληνικής επωνυμίας διευρύνθηκαν ταχύτατα και προσέγγισαν ένα μερίδιο μεγαλύτερο του 44%.