Μπορεί το gaming να θεωρείται καθαρά "ανδρική υπόθεση" ωστόσο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι ένα χόμπι που απολαμβάνουν εξίσου και οι γυναίκες.
Σύμφωνα με το πόρισμα της έρευνας, η οποία διενεργήθηκε από το αμερικανικό κέντρο ερευνών Pew Research Center, το ποσοστό των γυναικών που ασχολούνται με το gaming είναι σχεδόν ίδιο με αυτό των ανδρών. Συγκεκριμένα, το 48% των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα απάντησαν ότι παίζουν συστηματικά ηλεκτρονικά παιχνίδια σε κονσόλα, υπολογιστή ή φορητή συσκευή, σε σύγκριση με το 50% των ανδρών.
Ωστόσο, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το περιοδικό τεχνολογίας Wired, η κοινή γνώμη αντιλαμβάνεται το gaming ως μια καθαρά ανδρική ασχολία. Σύμφωνα με την έρευνα, τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες πιστεύουν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων ανά τον κόσμο που ασχολούνται με το gaming είναι άνδρες.
Από το σύνολο των ερωτηθέντων, το 15% των ανδρών θα χαρακτήριζαν τον εαυτό τους ως gamer, σε σύγκριση με το μόλις 6% των γυναικών. Το χάσμα αυτό είναι ακόμα μεγαλύτερο στους άνδρες ηλικίας μεταξύ 18 και 29 ετών, από τους οποίους το 33% των ερωτηθέντων αναφέρονταν στους εαυτούς τους ως gamers σε σχέση με το μόλις 9% των γυναικών της ίδιας ηλικιακής ομάδας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο οι γυναίκες όσο και οι άνδρες που παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια συσχετίζουν την ασχολία αυτή με το "ισχυρότερο φύλο", αφού το 60% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι θεωρούν το gaming ως «ανδρική δραστηριότητα».
Επίσης, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι γυναίκες θεωρούνται συχνά «ανεπιθύμητες» στον κόσμο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Τρανταχτό παράδειγμα αποτελεί η Καναδο-αμερικανή μπλόγκερ και κριτικός βιντεοπαιχνιδιών Ανίτα Σαρκίζιαν, η οποία είχε προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων με τη σειρά βίντεο τίτλο «Tropes vs Women in Video Games» που ανέβασε στο YouTube, στα οποία εξετάζει την εικόνα της γυναίκας μέσα από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Η Σαρκίζιαν είχε δεχτεί σκληρή κριτική αλλά και πικρόχολα σχόλια για τη σειρά, αλλά και απειλές για τη ζωή της.
Στην έρευνα εξετάζεται επίσης και ο ευρύτερος αντίκτυπος που έχουν τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Τα αποτελέσματα ήταν ανάμεικτα.
Συγκεκριμένα, το 26% των ενηλίκων που συμμετείχαν στην έρευνα υποστήριξαν την άποψη ότι τα βιντεοπαιχνίδια αποτελούν "χάσιμο χρόνου", σε σύγκριση με το 24% που πιστεύουν το αντίθετο. Επίσης, το 16% είπαν ότι δεν «έχουν κάποια συγκεκριμένη άποψη» για το συγκεκριμένο θέμα, ενώ η πλειονότητα των ερωτηθέντων ήταν «αναποφάσιστοι» σχετικά με το εάν οι γυναίκες απεικονίζονται με αρνητικό τρόπο μέσα από τα video games.
Τέλος, 4 στους 10 ενήλικες θεωρούν ότι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια σχετίζονται με τη βίαιη συμπεριφορά, ειδικά μεταξύ ατόμων νεαρής ηλικίας.