Το θέμα της ολιγωρίας των κυβερνήσεων στην πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων θέτει η Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Υγρών Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.) επισημαίνοντας ότι όχι μόνο υποχρεώθηκαν πρώτοι να βάλουν τα συστήματα εισροών εκροών, χωρίς αυτά να επεκταθούν και στα υπόλοιπα στάδια διακίνησης, αλλά 33 μήνες μετά δεν έχουν εισπράξει ούτε ένα ευρώ από το εγκεκριμένο πρόγραμμα επιδότησης.
Σε επιστολή της προς τα υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και Μεταφορών η Π.Ο.Π.Ε.Κ. αναφέρει ότι οι πρατηριούχοι, αν και τελευταίοι στη σειρά διάθεσης και διακίνησης καυσίμων, ήταν οι πρώτοι, που αναγκάστηκαν με το Ν.3784/2009, εν μέσω της οικονομικής κρίσης να εκταμιεύσουν πολύ μεγάλα ποσά (15.000 – 20.000 ευρώ) ανά πρατήριο, για την εγκατάσταση συστημάτων εισροών εκροών. Οι πρατηριούχοι ζητούν την καταβολή των προβλεπόμενων επιδοτήσεων για τα συστήματα ελέγχου εισροών – εκροών ενώ θέτουν το ερώτημα πώς μπορεί να πείσει κανείς για πρόθεση να πατάξει την παράνομη διακίνηση καυσίμων όταν εδώ και 4 χρόνια δεν έχουν εκδοθεί οι σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις για την εγκατάσταση του συστήματος σε όλα τα προηγούμενα στάδια της διακίνησης και διάθεσης των καυσίμων. Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση ο προϋπολογισμός δημόσιας δαπάνης για την υλοποίηση της δράσης εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 30 εκατ. και καλύπτει το σύνολο της χώρας.