Δεν είναι λίγες οι φορές που μια μικρή καλωδιακή βλάβη νεκρώνει τις επικοινωνίες και μάλιστα για μέρες. Δεκάδες εκατοντάδες συνδρομητές μπορεί να μείνουν χωρίς τηλέφωνο και ίντερνετ από τη φθορά ενός μικρού καλωδίου.
Η αποκατάσταση του τηλεπικοινωνιακού δικτύου όσο το δυνατόν πιο γρήγορα είναι μια ολόκληρη επιχείρηση των τεχνικών του ΟΤΕ που δίνουν μάχη με το χρόνο.
Με αφορμή μια υπόγεια καλωδιακή βλάβη που επηρέαζε τις υπηρεσίες τηλεφωνίας και internet αρκετών συνδρομητών, διόρθωσαν πριν λίγες μέρες, στην περιοχή της Νέας Σμύρνης, οι τεχνικοί δικτύου του Ομίλου ΟΤΕ, η εταιρία κάνει μια ξενάγηση στο καλωδιακό δίκτυο.
Δίνοντας «μάχη» με το χρόνο, οι τεχνικοί κατάφεραν να αντικαταστήσουν το κομμάτι του καλωδίου που είχε φθαρεί και να αποκαταστήσουν το τηλεπικοινωνιακό δίκτυο της περιοχής.
«Η δουλειά μας φαίνεται απλοϊκή αλλά δεν είναι», δήλωσε ο τεχνικός Δημήτρης Πανάγος, που ανήκει στην ομάδα που κλήθηκε για την επιδιόρθωση.
Όταν δηλώνεται μια βλάβη στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών και διαπιστωθεί πως οφείλεται σε κάποιο κεντρικό καλώδιο, τότε ξεκινά μια αντίστροφη μέτρηση ούτως ώστε οι συνδρομητές να μείνουν για όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα χωρίς υπηρεσίες.
Η επιδιόρθωση μιας καλωδίωσης «είναι σαν εγχείριση. Είναι μια «βρώμικη» δουλειά αλλά πρέπει να την κάνεις καθαρά.
Γιατί όμως κάποιες φορές καθυστερεί η επιδιόρθωση ενός καλωδίου;
Όπως εξηγούν οι πλέον ειδικοί στο θέμα, οι τηλεπικοινωνιακές καλωδιώσεις είναι αρκετά πιο πολύπλοκες από όσο φανταζόμαστε, αφού μπορεί να περιλαμβάνουν συνδέσεις έως και 2.400 συνδρομητών σε ένα μόνο καλώδιο.
Ως εκ τούτου η διαδικασία επιδιόρθωσης μιας καλωδιακής βλάβης είναι από τη φύση της χρονοβόρα και απαιτεί ιδιαίτερη τεχνογνωσία και εξειδικευμένο εξοπλισμό.
Η επιδιόρθωση μιας καλωδιακής βλάβης έχει συγκεκριμένα βήματα:
Εντοπίζεται το σημείο από όπου περνά το τηλεπικοινωνιακό δίκτυο στο οποίο έχει εκδηλωθεί βλάβη.
Στη συνέχεια γίνονται χωματουργικές εργασίες για την πρόσβαση στην καλωδίωση και ακολουθεί έλεγχος και εντοπισμός του καλωδίου που έχει παρουσιάσει βλάβη.
Ο εντοπισμός αυτός, γίνεται ανάμεσα σε εκατοντάδες, ή και χιλιάδες καλώδια που περιλαμβάνει το κεντρικό τηλεπικοινωνιακό δίκτυο.
Οι τεχνικοί επιδιορθώνουν ή αντικαθιστούν το φθαρμένο καλώδιο και επανενώνουν την καλωδίωση.
Έπειτα, η καλωδίωση στεγανοποιείται πολύ προσεκτικά, αφού δεν πρέπει να περνά υγρασία ή σκόνη και στο τέλος γίνεται ο απαραίτητος έλεγχος επαναφοράς του δικτύου. Η βλάβη «κλείνει» οριστικά με το πέρας των χωματουργικών εργασιών, που επαναφέρουν το σημείο που εμφανίστηκε η βλάβη στην αρχική του κατάσταση.
Τα παραπάνω βήματα συχνά επιβαρύνονται από επιπλέον δυσκολίες όπως πλημμυρισμένα φρεάτια, παρκαρισμένα αυτοκίνητα πάνω στις σχάρες πρόσβασης κ.λπ., που καθυστερούν την επιδιόρθωση.