Spooky «Περίπατος» ανάμεσα σε κράνη του Δημήτρη Μεράντζα στο Θησείο [εικόνες] - iefimerida.gr

Spooky «Περίπατος» ανάμεσα σε κράνη του Δημήτρη Μεράντζα στο Θησείο [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Φωτοχημική ζωγραφική και ένα παράδοξο installation συνθέτουν τη φρίκη της βίας, όπως την αντιλαμβάνεται ο δεξιοτέχνης εικαστικός.

Ο Δημήτρης Μεράντζας παρουσιάζει στην γκαλερί a.antonopoulou.art την εγκατάσταση με τίτλο «Περίπατος». Τη συγκεκριμένη ενότητα άρχισε να τη δουλεύει τον Σεπτέμβριο του 2008 και την ολοκλήρωσε τον Σεπτέμβριο του 2015.

Spooky «Περίπατος» ανάμεσα σε κράνη του Δημήτρη Μεράντζα στο Θησείο [εικόνες] | iefimerida.gr 0

Ο Μεράντζας πάντα προσπαθεί μέσα από τη δουλειά του να αφουγκραστεί τα προβλήματα της εποχής του. Δίνει έμφαση, κυρίως, στα προβλήματα βίας σε επίπεδο ατομικό και συλλογικό. Ο ιστορικός τέχνης και επιμελητής του Κ.Μ.Σ.Τ, Γιάννης Μπόλης γράφει για τη δουλειά του εικαστικού «Ο πόλεμος, η καταστροφή και ο θάνατος, η βαρβαρότητα της μαζικής και οργανωμένης βίας, η σωματική, η ψυχολογική και η συναισθηματική βία, η βία και το παιχνίδι εξουσίας και κυριαρχίας στις διαπροσωπικές σχέσεις και στις σχέσεις των δύο φύλων, η βία σε κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο, η απενοχοποίηση και η νομιμοποίηση της βίας, σ’ έναν κόσμο παγιδευμένο και ανοχύρωτο, αποπροσανατολισμένο και κατακερματισμένο – όλα αυτά εμπεριέχονται και υποδηλώνονται στα έργα του Μεράντζα».

Spooky «Περίπατος» ανάμεσα σε κράνη του Δημήτρη Μεράντζα στο Θησείο [εικόνες] | iefimerida.gr 1

Στην παρούσα έκθεση, επιτοίχια πορτραίτα (φωτοχημικής ζωγραφικής*) καταλαμβάνουν όλους τους τοίχους της γκαλερί. Τα πορτραίτα απεικονίζουν ένα πρόσωπο, χωρίς προσδιορισμό φύλου, ηλικίας, εθνικότητας, τόπου και χρόνου, σε μία στιγμή απόλυτης φρίκης και επικείμενου θανάτου. Είναι τοποθετημένα γύρω-γύρω στους τοίχους της αίθουσας με τρόπο ώστε να δημιουργείται ένα συμμετρικά ασφυκτικό, ανθρώπινο τοίχος.

Spooky «Περίπατος» ανάμεσα σε κράνη του Δημήτρη Μεράντζα στο Θησείο [εικόνες] | iefimerida.gr 2

Στρατιωτικά κράνη διαφορετικών προελεύσεων και με έντονα τα σημάδια της χρήσης βρίσκονται στο πάτωμα της αίθουσας σε διαφορετικές θέσεις, δίχως κανενός είδους συμμετρία. Άτακτα, σχεδόν ενοχλητικά, δημιουργούν πυκνώσεις και αραιώσεις, παραπέμποντας σ’ ένα συμβολικό ναρκοπέδιο. Σαν χελώνες, άλλες αναποδογυρισμένες και άλλες όχι, τα κράνη συμβάλουν με ιδιαίτερη ένταση στην περιπετειώδη χορογραφία του θεατή, εξαναγκάζοντάς τον να ορίσει τη δική του προσωπική διαδρομή θέασης.

Spooky «Περίπατος» ανάμεσα σε κράνη του Δημήτρη Μεράντζα στο Θησείο [εικόνες] | iefimerida.gr 3

* Φωτοχημική ζωγραφική: Ζωγραφική πάνω σε ασπρόμαυρα φωτογραφικά χαρτιά. Δεν χρησιμοποιείται φωτογραφική μηχανή και φιλμ κατά τη διαδικασία. Αντί για χρωστικές ύλες (λάδια, μελάνια, ακρυλικά, κ.λ.π) χρησιμοποιούνται τα δύο βασικά χημικά της επεξεργασίας της ασπρόμαυρης φωτογραφίας, η εμφάνιση και η στερέωση. Οι χρωματικές ποιότητες που προκύπτουν οφείλονται στην ανορθόδοξη τεχνική. Η όλη διαδικασία γίνεται σε αντίθεση με τον σκοτεινό θάλαμο σε σε εξωρτερικό χώρο κάτω από τον ήλιο.

Spooky «Περίπατος» ανάμεσα σε κράνη του Δημήτρη Μεράντζα στο Θησείο [εικόνες] | iefimerida.gr 4

Η έκθεση
«Περίπατος» του Δημήτρη Μεράντζα
A.Antonopoulou.Art: Αριστοφάνους 20, Ψυρρή, Αθήνα (4ος όροφος), τηλ. 210 3214994
Εγκαίνια: 18/11 (20.00-22.00)
Διαρκεί: ως 09/01
Λειτουργεί: καθημερινά (14.00-20.00), Σάββατο (12.00-16.00)

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Δημήτρης Μεράντζας έκθεση ζωγραφική
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ