Ο «στρατός» του Ομπάμα -Αυτοί που φτιάχνουν την εικόνα του στο ίντερνετ [εικόνες & βίντεο] - iefimerida.gr

Ο «στρατός» του Ομπάμα -Αυτοί που φτιάχνουν την εικόνα του στο ίντερνετ [εικόνες & βίντεο]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Οταν πρόσφατα το ίντερνετ γέμισε με αναφορές στο 14χρονο αγόρι που συνελήφθη γιατί πήγε στο σχολείο ένα αυτοσχέδιο ρολόι, ο «στρατός» του Μπαράκ Ομπάμα για τα social media δεν έχασε χρόνο.

Από το γραφείο τους, έκριναν γρήγορα ότι ο Αμερικανός πρόεδρος έπρεπε να γράψει ένα tweet για τον Αχμέντ Μοχάμεντ, τον μουσουλμάνο μαθητή στο Τέξας που μπήκε σε μπελάδες γιατί στο σχολείο του πέρασαν το αυτοσχέδιο ρολόι για βόμβα. Μία ιστορία, που πυροδότησε τις συζητήσεις στις ΗΠΑ για διακρίσεις με βάση την εθνικότητα και τη θρησκεία.

Ο «στρατός» του Ομπάμα -Αυτοί που φτιάχνουν την εικόνα του στο ίντερνετ [εικόνες & βίντεο]  | iefimerida.gr 0

«Cool ρολόι Αχμέντ. Θες να το φέρεις στον Λευκό Οίκο;», ήταν το μήνυμα που εμφανίστηκε στο λογαριασμό του Αμερικανού προέδρου στο Twitter, λίγες ώρες αργότερα, και το διάβασαν οι περίπου 5 εκατ. άνθρωποι που τον ακολουθούν.

Αν και σπάνια ο Μπαράκ Ομπάμα γράφει ο ίδιος τις αναρτήσεις του στο Twitter, οι αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου δεν θέλησαν να αποκαλύψουν στους New York Times ποιος ήταν ο συντάκτης του συγκεκριμένου μηνύματος για τον Αχμέντ Μοχάμεντ. Παρόλα αυτά, η ανάρτηση έδειξε την προσπάθεια του Λευκού Οίκου να εδραιώσει τη «φωνή» του Προέδρου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στόχος τους, να δημιουργήσουν μία αίσθηση αυθορμητισμού, αν και η θέση του Ομπάμα είναι από τις πιο περιορισμένες σε αυτό το ζήτημα.

Αυτός ο διαδικτυακός «στρατός» του Ομπάμα αποτελείται από περίπου 20 βοηθούς, οι οποίοι διαχειρίζονται καθημερινά τον λογαριασμό του στο Twitter, όπως και τις σελίδες του Λευκού Οίκου στο Facebook, το Instagram και το κανάλι του στο YouTube.

Επικεφαλής ο Τζέισον Γκόλντμαν, ένας 39χρονος πρώην διευθυντής στο Twitter, ενώ τα καθήκοντα της ομάδας εκτείνονται από την live μετάδοση μέσω Twitter των προεδρικών ομιλιών, μέχρι τον εντοπισμό των ζητημάτων που κάνουν αίσθηση στα social media.

Πάντως από όλα προσπαθούν να δημιουργήσουν μία «ψηφιακή ταυτότητα» για τον Μπαράκ Ομπάμα, αφού τονίζουν ότι οι παραδοσιακοί τρόποι επικοινωνίας του Λευκού Οίκου- ένα διάγγελμα, μία συνέντευξη είτε τηλεοπτική είτε σε εφημερίδα ή μία γραπτή δήλωση- γίνονται ολοένα και λιγότερο αποτελεσματικοί.

«Προσπαθούμε να βρούμε τρόπους να πάει απευθείας η ''φωνή'' του στον κόσμο», λέει στους New York Times η Κόρι Σούλμαν, το νο2 του γραφείου, που βρίσκεται σε αυτή την ομάδα από το 2009. «Είναι ζήτημα ισορροπίας ανάμεσα στις προτεραιότητες του προέδρου και ευελιξίας στα θέματα που απασχολούν τον κόσμο στις διαδικτυακές συζητήσεις».

Αλλωστε η τεχνολογία ήταν πάντα ένα «όπλο» για τον Μπαράκ Ομπάμα. Ηταν ο πρώτος Αμερικανός πρόεδρος που χρησιμοποίησε email και πλέον σπάνια εμφανίζεται χωρίς το iPad του. Κάθε πρωί, οι Γκόλντμαν και Σούλμαν μετέχουν σε επικοινωνιακά μίτινγκ στον Λευκό Οίκο, στα οποία κρίνεται το πότε ο Ομπάμα θα πρέπει να «εμφανιστεί» στα social media, ενώ τον ενημερώνουν όποτε ένα θέμα συζητιέται ευρέως στο Twitter ή το Facebook.

Για παράδειγμα, το Νοέμβριο του 2013, η εικόνα του Μάιλς Σκοτ, ενός 5χρονου που έπασχε από λευχαιμία που ντύθηκε Μπάτμαν για να καταπολεμήσει το έγκλημα στο Σαν Φρανσίσκο, ήταν παντού στο ίντερνετ. Οι βοηθοί του Ομπάμα έκριναν ότι το «Batkid» έπρεπε να ακούσει κάτι από τον πρόεδρο. Ετσι, δημιούργησαν ένα Vine 6 δευτερολέπτων στο οποίο ο Ομπάμα έλεγε «Μπράβο Μάιλς. Σώσε το Γκόθαμ».

Ο «στρατός» του Ομπάμα -Αυτοί που φτιάχνουν την εικόνα του στο ίντερνετ [εικόνες & βίντεο]  | iefimerida.gr 1

Πιο πρόσφατα, όταν ο Ομπάμα πήγε στην Αλάσκα τον Αύγουστο, για να στρέψει την προσοχή του κόσμου στην κλιματική αλλαγή, ο πρόεδρος ανέλαβε το λογαριασμό του Λευκού Οίκου στο Instagram. Για αρκετές ημέρες είχε μία κάμερα GoPro και ένα selfie stick για να καταγράφει τις εικόνες που αναδείκνυαν την κλιματική αλλαγή, ενώ μοιραζόταν με το διαδίκτυο κάθε φωτογραφία και βίντεο, όπως οποιοσδήποτε άλλος Αμερικανός πολίτης όταν κάνει διακοπές.

Βέβαια, η πραγματικότητα είναι λίγο διαφορετική. Τα μηνύματα του Ομπάμα κάποιες φορές τα γράφουν οι βοηθοί του και σχεδόν πάντα εκείνοι τα δημοσιεύουν. Οι αυθόρμητες απαντήσεις του στις ψηφιακές πλατφόρμες είναι σπάνιες.

Εννοείται πως τα social media γίνονται ενίοτε και ένα πολύ ισχυρό όπλο για την ενίσχυση της εικόνας του προέδρου, όταν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Για παράδειγμα, ένα από τις αναρτήσεις του Λευκού Οίκου που σάρωσε στο διαδίκτυο ήταν ένα βίντεο στο YouTube με τον Πρόεδρο να κάνει βόλτα και να χαιρετά τους αιφνιδιασμένους τουρίστες. Ηταν η εποχή που η άνοδος του Ισλαμικού Κράτους είχε αρχίσει να δημιουργεί μεγάλη ανησυχία στην κοινή γνώμη.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Μπάρακ Ομπάμα στρατός Twitter
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ