Πριν από λίγο καιρό η Essena O' Neil λάτρευε τα κοινωνικά δίκτυα, την αψεγάδιαστη και χαρούμενη εικόνα που παρουσίαζε και τον ενθουσιασμό που λάμβανε από τους χιλιάδες ακολούθους της. Ολα αυτά μέχρι να συνειδητοποιήσει το ψεύτικο του ψηφιακού κόσμου και να πει την αλήθεια.
Η 19χρονη, πλέον, κοπέλα είχε πάνω από 574 χιλ. ακολούθους στο Instagram, 250 χιλ. στο Youtube και περίπου 60 χιλ. επαφές στο Snapchat.
Μετά από χρόνια «χτισίματος» μιας ευτυχισμένης εικόνας, δήλωσε πως κουράστηκε να κατασκευάζει και να συντηρεί μια διαδικτυακή ψευδαίσθηση. Στην πραγματικότητα, αυτό που της έμεινε ήταν ένα άδειο και ανεκπλήρωτο συναίσθημα.
«Χωρίς να το καταλάβω πέρασα το μεγαλύτερο μέρος της εφηβικής μου ζωής εθισμένη στα social media, στην κοινωνική αποδοχή και θέση, αλλά και στην εμφάνιση. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ειδικά ο τρόπος που τα χρησιμοποιούσα δεν είναι πραγματικότητα», αναφέρει.
«Πρόκειται για ένα σύστημα που βασίζεται στην κοινωνική αποδοχή, τα likes, την επικύρωση των απόψεων, την επιτυχία στους ακολούθους», προσθέτει.
Μεταξύ των 16 και 18 χρονών, η Essena λέει ότι σπαταλούσε πάνω από 50 ώρες την εβδομάδα, απαντώντας σε ερωτήσεις στο Tumblr, ποστάροντας καθημερινά φωτογραφίες στο Instagram, δημιουργώντας βίντεο στο Youtube, συνταγές και προπονήσεις.
Η όμορφη νεαρή έχει διαγράψει περίπου 2.000 φωτογραφίες από τους λογαριασμούς της στα κοινωνικά δίκτυα και σε άλλες έχει τροποποιήσει τις λεζάντες τους για να αντανακλούν την αλήθεια πίσω από κάθε στιγμιότυπο. Στις λεζάντες αναφέρει το ποσό που πληρώθηκε από τις διαφημίσεις, πόσο μακιγιάζ φορούσε και πόσες αποτυχημένες προσπάθειες έκανε πριν τη λήψη μιας φωτογραφίας.
Σε μία από τις φωτογραφίες, η Essena ποζάρει με ένα μακρύ, λευκό, εξώπλατο φόρεμα για την οπογία γράφει: «Δεν είχα πληρώσει γι' αυτό το φόρεμα, μου πήρε αμέτρητες ώρες να φωτογραφηθώ δείχνοντας σέξι για το Instagram, το επίσημο του πράγματος με έκανε να αισθάνομαι απίστευτα μόνη».
Σε μια άλλη σημειώνει πως πληρώθηκε περίπου 362 ευρώ για να φωτογραφηθεί με ένα φόρεμα, ενώ σε μια άλλη αποκάλυψε πως θα μπορούσε εύκολα να πάρει 1.800 ευρώ για να ποστάρει μια μάρκα τσαγιού.
«Αν πιάνεται τον εαυτό σας να κοιτά τα κορίτσια του Instagram και να εύχεστε να είχατε τη ζωή του, συνειδητοποιήστε πως το μόνο που βλέπετε είναι αυτό που σας παρουσιάζουν», τονίζει.
«Η επιτυχία μου ήταν σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα της εμφάνισής μου. Ημουν λεπτή, μαυρισμένη, γυμνασμένη, ξανθιά με ένα μεγάλο χαμόγελο και ένα push-up σουτιέν», λέει.
Πλέον, η Essena επικεντρώνεται σε ένα νέο πρότζεκτ με τίτλο «Let's be game changers», ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους να ζουν τη ζωή τους μακριά από τους ψηφιακούς περισπασμούς. Αυτό που ελπίζει είναι να δημιουργήσει ένα κίνημα, όπου η αξία ενός ατόμου δεν θα υποσκάπτεται από την εμφάνιση ή την κοινωνική επιρροή των social media, δίνοντας στους ανθρώπους την ευκαιρία να είναι ελεύθεροι, να εξελίσσονται, να ανακαλύπτουν, την ώρα που αμφισβητούν τις δικές τους πεποιθήσεις.