Στο νέο ΕΣΠΑ δεν προβλέπονται άλλα έργα για Μετρό και Τραμ λόγω στενότητας και όλα θα μεταχρονολογηθούν για μετά το 2020.
Οπως γράφει η Ημερησία όταν ολοκληρωθεί το έργο της επέκτασης της γραμμής 3 στον Πειραιά (πιθανόν το 2019) θα υπάρξει μεγάλη νεκρή περίοδος μέχρι να ενταχθούν και πάλι νέοι σταθμοί στο δίκτυο.
Κατά συνέπεια οι επεκτάσεις που μελετώνται προς Ίλιον, Γλυφάδα (γραμμή 2) και προς Νέα Ερυθραία (γραμμή 1) στην καλύτερη περίπτωση θα οδεύσουν προς υλοποίηση στο επόμενο ΕΣΠΑ μετά το 2021 και η λειτουργία τους σε εντελώς θεωρητικό επίπεδο μετά το 2026-2027.
Εκτός «τροχιάς» υλοποίησης μένουν οι πολυσυζητημένες επεκτάσεις στο δίκτυο του Τραμ και του Μετρό, λόγω της οικονομικής κρίσης που έχει ως αποτέλεσμα την ανάσχεση σε προγραμματισμό και ένταξη σε κοινοτικά πακέτα χρηματοδότησης.