Ερευνα πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή στη γαλλική έδρα της Volkswagen, στη Βιγιέ-Κοτερέ της βόρειας Γαλλίας, με αφορμή το σκάνδαλο για τους παραποιημένους κινητήρες ντίζελ.
Ερευνητές μετέβησαν επίσης στα γραφεία της Volkswagen στο Ρουασί, στα βόρεια προάστια του Παρισιού, όπου κατασχέθηκαν έγγραφα και υλικό πληροφορικής.
Όπως και άλλες χώρες, η γαλλική δικαιοσύνη ξεκίνησε στις αρχές Οκτωβρίου έρευνα για "επιβαρυμένη απάτη" για το σκάνδαλο στη Volkswagen, η οποία κατηγορείται ότι είχε εγκαταστήσει στους κινητήρες ντίζελ λογισμικό με σκοπό να στρεβλώσει τα αποτελέσματα των αντιρυπαντικών δοκιμών ώστε τα αυτοκίνητά της να περάσουν ως πιο "πράσινα" απ΄ό,τι πραγματικά ήταν.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κατέταξε το 2012 τα καυσαέρια των κινητήρων ντίζελ στην κατηγορία των βέβαιων καρκινογόνων.
Αυτή την εβδομάδα η έδρα της Volkswagen στην Ιταλία ερευνήθηκε από την αστυνομία, όπως και στη Γερμανία στις αρχές του μήνα. Εκπρόσωπος της εισαγγελίας του Μπρούνσβικ (βόρεια Γερμανία) δήλωσε την Παρασκευή ότι η γερμανική έρευνα επέτρεψε να ταυτοποιηθούν "περισσότεροι από δύο αλλά σαφώς λιγότεροι από δέκα" υπάλληλοι που φέρονται ότι ήταν υπεύθυνοι για την τοποθέτηση του αμφισβητούμενου λογισμικού.
Σε ολόκληρο τον κόσμο περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα έφεραν το παράνομο λογισμικό, τόσο της VW όσο και της Audi, της Skoda και της SEAT, παραδέχθηκε η εταιρία. Σχεδόν ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα έχουν πουληθεί στη Γαλλία, σύμφωνα με τη γαλλική θυγατρική της Volkswagen.
Στο μεταξύ, πηγές που επικαλείται το πρακτορείο Ρόιτερς ανέφεραν πως η Volkswagen είχε κατασκευάσει διαφορετικές εκδοχές του λογισμικού εξαπάτησης των δοκιμών εκπομπών ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων της.
Στη διάρκεια επτά χρόνων η Volkswagen είχε αλλάξει το παράνομο λογισμικό της για τέσσερις τύπους κινητήρων, ανέφεραν τρεις άνθρωποι που γνωρίζουν την υπόθεση, μεταξύ των οποίων ένας διευθυντής της VW με γνώση του θέματος και ένας αξιωματούχος των ΗΠΑ που πρόκειται στην έρευνα στην εταιρία.
Εκπρόσωποι της VW στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες αρνήθηκαν να σχολιάσουν, επικαλούμενοι τις συνεχιζόμενες έρευνες της εταιρίας και των αρχών στις δύο περιοχές.
Στις 18 Σεπτεμβρίου η VW παραδέχθηκε δημόσια ότι χρησιμοποιούσε λογισμικό που φανέρωνε πότε ένα όχημα ντίζελ περνούσε από δοκιμή και χαμήλωνε προσωρινά τις εκπομπές τοξικών ρύπων ώστε να "περάσει" τους κανονισμούς των ΗΠΑ.