Ανοίγει ο δρόμος των ιδιωτικοποιήσεων των σιδηροδρόμων με προίκα την ανάθεση των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ έως το 2020 έναντι 50 εκατ. ευρώ ετησίως και, το κυριότερο, με ρύθμιση για τη διαγραφή των χρεών της υπό την προϋπόθεση ότι συμφωνεί και η Κομισιόν, ανοίγει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων.
Σύμφωνα με «Τα Νέα» το νομοσχέδιο προβλέπει τις προϋποθέσεις για τη διαγραφή των χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ και του ΟΣΕ έναντι του Δημοσίου, βάζοντας έτσι τις βάσεις για να επιλυθούν οι εκκρεμότητες και να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί της πρώτης και της ROSCO της εταιρείας που παρέχει με τροχαίο υλικό το ΟΣΕ.
Όσον αφορά στα χρέη που διαγράφονται, πρόκειται για υποχρεώσεις άνω των 800 εκατ. ευρώ, που εδώ και χρόνια έχουν κριθεί ως παράνομες κρατικές ενισχύσεις από τη Κομισιόν, η οποία και έχει διαμηνύσει τόσο στην παρούσα όσο και στην προηγούμενη κυβέρνηση πως αν δεν προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση, θα ζητήσει πίσω τα ποσά.
Πάντως σύμφωνα με το νομοσχέδιο, διαγράφονται τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, εξειδικεύονται η έκταση και ο χρόνος της διαγραφής των χρεών της παρούσας παραγράφου, η διαδικασία διαπίστωσης, βεβαίωσης και διαγραφής τους, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια», ενώ κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τα χρέη του Οργανισμού προς το Δημόσιο.