Eνας πίνακας που μάζευε σκόνη επί μια εικοσαετία, πεταμένος σε μια γωνιά μιας αποθήκης ενός μικρού ολλανδικού μουσείου, αποδείχτηκε ότι είναι έργο του διάσημου Αμερικανού ζωγράφου Τζέιμς Άμποτ Ουίσλερ (1834-1903), όπως ανέφερε ο διευθυντής του μουσείου.
«Χάρη σε μια χημική ανάλυση και μια έρευνα για την προέλευσή του καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για έναν αυθεντικό Ουίσλερ», είπε ο Γιαν Ρούντολφ ντε Λορμ, ο διευθυντής του μουσείου Σίνγκερ.
Ο πίνακας, που τιτλοφορείται «Συμφωνία σε λευκό. Κορίτσι με φόρεμα από μουσελίνα», δεν φέρει την υπογραφή του καλλιτέχνη. Εικονίζει μια νεαρή κοπέλα με μαύρα μαλλιά που φοράει ένα φόρεμα σε εκτυφλωτικό λευκό χρώμα.
Το έργο είχε εκτεθεί το 1956, όταν είχε εγκαινιαστεί το μουσείο Σίνγκερ στην πόλη Λάρεν, στην κεντρική Ολλανδία. Ωστόσο, ένας Βρετανός ειδικός στο έργο του ιμπρεσιονιστή Αμερικανού ζωγράφου αργότερα εξέφρασε αμφιβολίες για την αυθεντικότητά του και ο πίνακας βρέθηκε πεταμένος στην αποθήκη.
«Είχα δει τον πίνακα στην αποθήκη και αυτό το βλέμμα με συντρόφευε έκτοτε. Ένα ωραίο πορτρέτο, είναι σαν να είχα συναντήσει αυτή τη νεαρή γυναίκα», είπε ο Ρούντολφ ντε Λορμ.
Ο διευθυντής του μουσείου είχε ζητήσει από τα πανεπιστήμια του Άμστερνταμ, της Αμβέρσας και της Γλασκόβης να συμμετάσχουν στην έρευνα για την εξακρίβωση της προέλευσης του πορτρέτου. Από τη χημική ανάλυση εντοπίστηκαν ίχνη στροντίου, ενός χημικού στοιχείου που υπάρχει και σε έναν άλλον πίνακα του Ουίσλερ που φυλάσσεται στο Ράικσμουζεουμ του Άμστερνταμ.
Ο πίνακας εικονίζει πιθανότατα την κόρη κάποιου συλλέκτη έργων τέχνης και υπολογίζεται ότι η αξία του αγγίζει το μισό εκατομμύριο ευρώ.