Σεισμό στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει προκαλέσει το σκάνδαλο με την Volkswagen μετά την παραδοχή της εταιρείας ότι χειραγωγούσε τους ελέγχους των Αμερικανικών Περιβαλλοντικών Αρχών για τις εκπομπές ρύπων.
Η ομολογία και η συγνώμη από την Volkswagen
Συγγνώμη από τους πελάτες της Volkswagen αναγκάστηκε να ζητήσει ο CEO της εταιρίας, Μάρτιν Γουίντερκορν, αφού πρώτα ομολόγησε την ενοχή της VW.
Ο επικεφαλής της VW στις ΗΠΑ, Michael Horn, έσπευσε και εκείνος να ζητήσει συγγνώμη, αφού ομολόγησε και από τη δική του μεριά την απάτη, ενώ δεσμεύτηκε να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη των Αμερικανών καταναλωτών.
«Η εταιρεία μας δεν ήταν ειλικρινής με την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (ΕΡΑ) και με όλους εσάς. Και για να το πω αλλιώς... τα κάναμε τελείως σκ...! Πρέπει να φτιάξουμε τα αυτοκίνητα ώστε αυτό να μην ξανασυμβεί. Αυτού του είδους η συμπεριφορά δεν συνάδει με τις Αρχές μας. Δεσμευόμαστε να κάνουμε ότι πρέπει για να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη σας. Θα πληρώσουμε ό,τι πρέπει να πληρώσουμε», είπε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε.
Πως λειτουργούσε το πειραγμένο λογισμικό
Η εταιρεία εξαπατούσε επί σειρά ετών τις ομοσπονδιακές Αρχές όταν κατά τη διάρκεια των σχετικών τεστ που γίνονταν στο California Air Resources Board. Προκειμένου να λαμβάνει τη σχετική πιστοποίηση, εμφάνιζε «πειραγμένα» οχήματα. Για την ακρίβεια, η VW "έκλεβε" καθώς χρησιμοποιούσε λογισμικό για πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που παραποιούσε τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων.
Σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) των ΗΠΑ, που εδρεύει στην Καλιφόρνια, αυτό σημαίνει ότι τα εν λόγω αυτοκίνητα εκπέμπουν οξείδια του αζώτου έως και 40 φορές πάνω από το επιτρεπόμενο όριο, με το αέριο αυτό να προκαλεί άσθμα και άλλες παθήσεις του αναπνευστικού. Ηδη εχει ξεκινήσει η ανάκληση αυτοκινήτων.
Τα αυτοκίνητα που ελέγχονται είναι 4κύλινδρα μοντέλα, κυρίως Jetta, Beetle, Golf και Audi A3 του 2009-2014, καθώς και Passat του 2014-’15, όλα με δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα.
Αντιμέτωπη με μηνύσεις η VW
Η κατηγορία συνοψίζεται στο εξής: "Η VW πρέπει να δώσει εξηγήσεις για εξαπάτηση μέσω ηλεκτρονικού προγραμματισμού μέσω του οποίου οι αρμόδιοι εμφανίζουν τα οχήματά της να εκπέμπουν κατά πολύ χαμηλότερους ρύπους υπό συνθήκες δοκιμών". Το συγκεκριμένο λογισμικό τοποθετήθηκε σε περίπου 500.000 οχήματα του ομίλου, τα περισσότερα εκ των οποίων κυκλοφορούν στους δρόμους των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων και κάποιων πολυτελών αυτοκινήτων της Audi.
Την ίδια ώρα στη Γερμανία η χρηματοοικονομική Αρχή Bafin εξετάζει ενδεχόμενες παραβάσεις της γερμανικής νομοθεσίας ενώ ήδη η VW αντιμετωπίζει μηνύσεις από επενδυτές και περιβαλλοντικές οργανώσεις.
Νέα πτώση 4,5% σημείωσε η μετοχή της Volkswagen
Πτωτικά κινούνται, για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα, οι μετοχές των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, μετά την παραδοχή της Volkswagen ότι χειραγωγούσε τους ελέγχους των Αμερικανικών Περιβαλλοντικών Αρχών για τις εκπομπές ρύπων.
Σύμφωνα με τους Financial Times, η μετοχή της Volkswagen, που έκανε βουτιά 20% χθες, κατέγραφε σήμερα περαιτέρω απώλειες κατά 4,5% στα 126,3 ευρώ, μετά την ανακοίνωση της Νότιας Κορέας ότι θα ελέγξει τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της Volkswagen και της Audi.
Η κίνηση της Σεούλ έγινε μετά τον εξαναγκασμό της Volkswagen από την Αμερικανική Αρχή Προστασίας Περιβάλλοντος να ανακαλέσει σχεδόν μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα, καθώς διαπιστώθηκε ότι η γερμανική εταιρεία είχε τοποθετήσει σε αυτά μηχανισμό για να χειραγωγεί τις εκπομπές αερίων. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW έχει εκφράσει τη λύπη του και ζήτησε να διεξαχθεί έρευνα για το θέμα αυτό.
Τα προβλήματα της VW προκάλεσαν, όμως, χθες ανησυχίες ευρύτερα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και οι μετοχές άλλων εταιρειών του κλάδου δέχονταν και σήμερα πιέσεις. Η μετοχή της BMW κατέγραφε μείωση 1,3% στα 83,3 ευρώ, της Daimler κατά 1,22% στα 70,44 δολάρια και της Peugeot κατά 3,26% στα 14,65 ευρώ.