Την ώρα που ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ με τον Νικ Νόλτε γκρεμοτσακίζονται στα Απαλάχια, η Μέριλ Στριπ ροκάρει με τη κιθάρα της και προσπαθεί να τα βρει με την κόρη της. Ο Γκάι Ρίτσι μας προσφέρει μια υπέροχη κατασκοπική περιπέτεια με άρωμα ανάλογων ταινιών του 60. Τέλος οι φίλοι του φιλμ νουάρ έχουν μια θαυμάσια ευκαιρία να δουν μια ταινία που ακόμα και σήμερα είναι σημαντική. Το Kansas City Confidential.
Η ΡΙΚΙ ΚΑΙ Η ΡΟΚ - Γλυκόπικρη Κωμωδία / ΗΠΑ (2015)
- Ricky and the Flash
- Σκηνοθεσία : Τζόναθαν Ντέμε
- Πάιζουν : Μέριλ Στρηπ, Κέβιν Κλάιν, Μάμι Γκάμερ, Σεμπάστιαν Σταν, Όντρα Μακντόναλντ
Τι Συμβαίνει:
Τι είναι πιο βαρετό από ένα αγώνα κρίκετ ανάμεσα στην ομάδα των Δυτικών Ινδιών και του Αιολικού Μυτιλήνης; Τι είναι πιο εκνευριστικό από τον να ακούς αγαπημένες επιτυχίες που σου αρέσουν, από το στόμα δήθεν της Μέριλ Στρηπ; Μια Στρηπ που κουνιέται και ροκάρει σα θεία απ το Σικάγο. Έλεος δηλαδή.
Όλα αυτά τα ωραία πακετάρονται σε μια ταινία γεμάτη αγάπη και νοσταλγία για μια χαμένη μητρότητα μια δεύτερη ευκαιρία. Γιατί η Ρίκι αν και ροκού, ήταν κάποτε καλή νοικοκυρά και αγαπούσε τα τρία παιδιά που έκανε με τον Κάλβιν Κλάιν πλην όμως την τράβηξε η ροκ σκηνή το μεγάλο της πάθος. Μη ρωτάτε γιατί και πώς. Δε μας το λέει η ταινία και δεν είναι το μόνο δηλαδή που δε λέει.
Τέλος πάντων η Ρίκι αποφασίζει να γυρίσει κάποια στιγμή στην οικογένεια που εγκατέλειψε, μετά από ένα τηλεφώνημα του πρώην συζύγου της, για να συμπαρασταθεί στην κόρη της που βγαίνει από ένα κατεστραμμένο γάμο με μια απόπειρα αυτοκτονίας. Εκεί θα έρθει αντιμέτωπη με τα παλιά διλήμματα και τις στεναχώριες της παλιάς ζωής αλλά και με την καινούρια σύζυγο του μπαμπά. Θα πλησιάσει την κόρη της καθώς και τον μικρότερο γιο της που ετοιμάζεται να παντρευτεί και δεν ήθελε την καλέσει στο γάμο και θα προσπαθήσει να βάλει σε μια τάξη τα πράματα. Εννοείται πως σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, ο σκηνοθέτης βρίσκει τρόπους να δείχνει την Μέρυλ Στρηπ σε μια παρακμιακή πίστα με μια ηλεκτρική κιθάρα επ’ ώμου να “εκτελεί” διάφορες αγαπημένες επιτυχίες παίζοντας μούφα ακκόρντα όπως στο παλιό ελληνικό κινηματογράφο ο Παπαμιχαήλ. Και είναι να αναρωτιέται κανείς γιατί η τρεις φορές βραβευμένη με Όσκαρ, ηθοποιός αναλαμβάνει να συμμετάσχει μια τέτοια ταινία. Μάλλον θα ζητούσε μια ευκαιρία να παίξει παρέα με την κόρη της που εδώ υποδύεται (πειστικά) την κόρη της.
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΑΛΑΜΠΑΜΑ - Περιπέτεια / ΗΠΑ (2015)
- A Walk In The Woods
- Σκηνοθεσία : Κεν Κουάπις
- Πάιζουν : Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Νικ Νόλτε, Έμα Τόμσον, Μέρι Στινμπέργκερ, Νικ Όφερμαν
Τι Συμβαίνει:
Πόσο αντέχετε να δείτε τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ με τη φράντζα στο κούτελο και τον Νικ Νόλτε χοντρό και ασθμαίνοντα με λιγδερό μαλλί να περπατάνε στο δάσος και να φιλοσοφούν ότι κάτσει;
Αυτή την ασύλληπτη ιδέα είχαν οι παραγωγοί της ταινίας και την έβαλαν σε πράξη. Το αποτέλεσμα είναι λίγο πολύ αναμενόμενο: Μετά τα είκοσι πρώτα λεπτά η φλυαρία και η επανάληψη πάει σύννεφο ενώ το ενδιαφέρον πάει περίπατο για λίγο καθαρό αέρα.
Ο ηλικιωμένος συγγραφέας Μπιλ Μπράισον (Ρόμπερτ Ρέντφορντ) βγαίνει στη σύνταξη, κι αντί να ηρεμήσει και να απολαύσει την οικογένεια του, αποφασίζει να περπατήσει το μονοπάτι μήκους 2,200 μιλίων στα Απαλάχια Όρη, μία από τις πιο άγριες και παρθένες ομορφιές της Αμερικής. Θα ψάξει πολύ για να βρει κάποιον να συμμεριστεί την ιδέα του. Τελικά βρίσκει τον παλιόφιλο του τον Κατζ (Νικ Νόλτε). Η γαλήνη όμως που τόσο ποθεί να βρει εκεί, δε θα έρθει ποτέ καθώς οι χαρακτήρες των δυο φίλων είναι εντελώς διαφορετικοί. Ο Κατζ πέρασε όλη του τη ζωή να ξεγελά το νόμο με τη γοητεία του, και χρησιμοποιεί την περιπέτεια αυτή για να ξεφύγει από τους πιστωτές του.
Το ταξίδι ξεκινά αλλά η συνύπαρξη δύο τόσο διαφορετικών χαρακτήρων δεν φέρνει κάτι το συνταρακτικό στην ταινία. Θα μπορούσε να έχει κάποιο ενδιαφέρον αν είχε και κάποιο δραματικό βάθος, μια παλιά σύγκρουση πχ, ένα ξεκαθάρισμα λογαριασμών. Τίποτα απ΄όλα αυτά. Η σχέση τους είναι και παραμένει αποξενωμένη και επιφανειακή παρά τις απαραίτητες εκμυστηρεύσεις και τις ξέπνοες σκηνές δράσης που απαιτεί η κινηματογραφική δραματουργία για να δωσει και κάποια γεύση στο πιάτο.
Ο Ρένφορντ διαλέγει ένα minimal παίξιμο με βλέμματα αλτζχάιμερ και σιωπές, χωρίς πολλά πολλά. Από την άλλη ο Νόλτε καταφέρνει να γεμίσει το κενό και να δείξει πόσο ενέργεια διαθέτει ακόμα.
Οι πρωταγωνιστές δρόμο παίρνουν δρόμο αφήνουν, στο ατελείωτο δάσος και αντιμετωπίζουν διάφορα επεισόδια όπως αρκούδες, γλιστρήματα, και αφελείς συνοδοιπόρους με την καλοσύνη και την προβλέψιμη σοβαρότητα του μέσου αμερικανού συνταξιούχου. Τα πράγματα κυλάνε ήρεμα και βουκολικά σε ένα προβλέψιμο road movie όπου λείπει το road!
Όμως ότι και να συμβαίνει όσο και σοβαρό να είναι, ένα πράγμα μένει αμετακίνητο σε όλη τη διάρκεια της ταινίας: Η πλούσια και επιεικώς ατημέλητη φράντζα του Ρόμπερτ Ρέντφορντ. Πολύ λακ για το τίποτα.
ΚΩΔΙΚΟ ΟΝΟΜΑ U.N.C.L.E. - Περιπέτεια / Aγγλία (2015)
Σκηνοθεσία : Γκάι Ρίτσι
Παίζουν : Χένρι Καβίλ, Άρμι Χάμερ, Αλίσια Βικάντερ, Ελίζαμπεθ Ντέμπικι, Τζάρεντ Χάρις, Χιου Γκραντ, Λούκα Καλβάνι
Τι Συμβαίνει:
Το «Κωδικό Όνομα U.N.C.L.E.» είναι μια φαντασμαγορική μεταφορά στην μεγάλη οθόνη της ιδέας της παλαιάς και διάσημης τηλεοπτικής σειράς του 60 («The Man from U.N.C.L.E») και ταυτόχρονα ένα υπέροχο “αφιέρωμα” στα Spy Movies του εκείνης της εποχής.
Ο Γκάι Ρίτσι ξέρει από περιπέτεια και ξέρει πως να στήνει σκηνές που να κουβαλάνε κάτι φρέσκο και να αιφνιδιάζουν ευχάριστα. Στα χέρια του η περιπέτεια αποκτά μια απρόσμενη δυναμική που σε γοητεύει. Δράση χιούμορ και σασπένς και προπαντός προσεγμένο στιλ είναι η συνταγή του, που αποδίδει πάντα. Η φόρμα δεν μπορεί παρά να είναι “δανεισμένη” από τις αρχικές ταινίες Μποντ που περιέχουν ένα πλήθος από τέτοια καλοδουλεμένα στοιχεία. Όπως πχ όταν ενσωματώνει στοιχεία του περιβάλλοντος μιας σκηνής μέσα στη δράση της σκηνής. Και δεν το κάνει με τον γραφικό κι επιφανειακό τρόπο ας πούμε του Τζακι Τσαν, αλλά με ένα φευγαλέα μελετημένο στυλ και μια εξυπνάδα που προκαλεί ένα ανεπαίσθητο χαμόγελο στο θεατή μέσα στην βίαιη και θορυβώδη μονομαχία του “καλού” με τον “κακό”. Συνταγή θα μου πείτε. Ναι! Αλλά με τι αποτέλεσμα!
Με φόντο τις αρχές της δεκαετίας του ’60, στην κορύφωση του Ψυχρού Πολέμου, το «The Man from U.N.C.L.E.» παρακολουθεί τη ζωή του Σόλο, (Χένρι Καβίλ) πράκτορα της CIA και του Κουριάκιν (Άρμι Χάμερ), πράκτορα της KGB. Στο πλαίσιο μιας αποστολής, οι δύο άνδρες αφήνουν στην άκρη την επί μακρόν αντιπαλότητά τους, προκειμένου να σταματήσουν μια μυστηριώδη διεθνή εγκληματική οργάνωση, που έχει στόχο να αποσταθεροποιήσει την εύθραυστη ισορροπία μέσω των πυρηνικών όπλων και της τεχνολογίας. Το μόνο στοιχείο που έχουν στη διάθεσή τους είναι η κόρη ενός εξαφανισμένου Γερμανού επιστήμονα, μέσω της οποίας θα μπορέσουν να διεισδύσουν στους κόλπους της οργάνωσης. Οι δύο άνδρες θα πρέπει να δώσουν μάχη με τον χρόνο προκειμένου να αποτρέψουν μια παγκόσμια καταστροφή.
Αν έχει να κατηγορήσει κανείς αυτή τη ταινία είναι η έλλειψη ισορροπίας ανάμεσα στις σκηνές διαλόγου και δράσης, με την τελευταία να χάνει πόντους. Είναι όμως τόσο τέλεια η χημεία ανάμεσα στους ηθοποιούς που ακόμα κι αυτές οι ήρεμες σκηνές διαλόγου αξίζουν τον κόπο.
Πρόκειται για ένα καλό Spy Movie που δεν θα απογοητεύσει.
Το σενάριο είναι των Γκάι Ρίτσι και Λάιονελ Γουίγκραμ. Είναι η τρίτη συνεργασία τους μετά τις διασκευές των δύο μεγάλων κινηματογραφικά επιτυχημένων «Sherlock Holmes».
O TETAΡΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ - Φιλμ Νουάρ / ΗΠΑ (2015)
- Kansas City Confidential
- Σκηνοθεσία : Φιλ Κάρλσον
- Πάιζουν : Τζον Πέιν, Κόλιν Γκρέι, Πρέστον Φόστερ, Νεβίλ Μπραντ, Λι Βαν Κλιφ, Τζακ Έλαμ, Ντόνα Ντρέικ, Μάριο Σιλέτι
Τι Συμβαίνει:
Τρεις μασκοφόροι ληστεύουν από μια Τράπεζα του Κάνσας Σίτυ πάνω από ένα εκατομμύριο δολάρια . Χρησιμοποιούν ένα φορτηγάκι ανθοπωλείου για να ξεφύγουν και συναντούν το τέταρτο μέλος της συμμορίας τον "Μεγάλο'' ο οποίος οργάνωσε την ληστεία . O «Μεγάλος» δίνει στους τρείς χρήματα και το ένα κομμάτι ενός τραπουλόχαρτου (Ρήγα) ώστε να ταυτιστούν όταν θα συναντηθούν αργότερα για να χωρίσουν τα λάφυρα. Ο μόνος που γνωρίζει τα στοιχεία τους είναι ο Μεγάλος , ο οποίος στέλνει τον κάθε ένα σε μια ξένη χώρα για να περιμένουν ένα τηλεγράφημα το οποίο θα τους ενημερώσει για το πού να συναντηθούν για τη μοιρασιά. Για την ληστεία ενοχοποιείται ένας πρώην κατάδικος, υπάλληλος ανθοπωλείου, ο όποιος ελλείψει στοιχείων απαλλάσσεται. Ο ίδιος όμως δεν το βάζει κάτω και ξεκινά να βρεί τους πραγματικούς ληστές που του έστησαν αυτή την παγίδα...
Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα νουάρ φιλμς που έχουν γυριστεί στο σινεμά, το οποίο ακόμα και σήμερα αρέσει στους σινεφιλ και επηρεάζει με το στυλ και τη δομή του, νεώτερους σκηνοθέτες. Ένα must see για τους νεώτερους...