Για σταθερή πτώση των πωλήσεων των παραδοσιακών εφημερίδων και σημαντική άνοδο των ψηφιακών φύλλων κάνει λόγο η Παγκόσμια Ένωση Εκδοτών στην ετήσια έρευνα για τις τάσεις του Τύπου σε παγκόσμιο επίπεδο.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι πωλήσεις των εφημερίδων βρίσκονται σε άνοδο στην Ασία και στη Λατινική Αμερική, ωστόσο στην Ευρώπη οι πωλήσεις βρίσκονται σε πτώση κατά 2%. Ειδικά στη Δυτική Ευρώπη, η κάμψη έχει φτάσει τα τελευταία πέντε χρόνια το 11,8%.
Η κύρια μείωση εντοπίζεται στις ημερήσιες εφημερίδες free press, όπου η συνολική διανομή μειώθηκε σε 24 εκατ. αντίτυπα το 2010 από 34 εκατ. το 2008.
Η έρευνα υποστηρίζει ότι η απώλεια επανακτάται για όσους επιλέγουν τις ψηφιακές εκδόσεις των εφημερίδων, ωστόσο τα έσοδα από τη διαφήμιση στις ψηφιακές εκδόσεις δεν αντισταθμίζουν τα έσοδα που χάνονται από τη διαφήμιση στις έντυπες εκδόσεις.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι πιο δυνατοί αναγνώστες εφημερίδων είναι οι Ισλανδοί, καθώς 96% του πληθυσμού διαβάζει καθημερινά εφημερίδα. Ακολουθούν η Ιαπωνία με ποσοστό 92%, η Νορβηγία, η Σουηδία και η Ελβετία με 82%.