Το XC90, το καινούργιο μεγάλο SUV της Volvo, είναι το πρώτο μοντέλο που πέτυχε το απόλυτο άριστα στη διαδικασία αξιολόγησης των συστημάτων αυτόνομου φρεναρίσματος πανικού του ευρωπαϊκού οργανισμού που ελέγχει την ασφάλεια των σύγχρονων μοντέλων, του EuroNCAP.
Φυσικά και στις άλλες διαδικασίες σημείωσε εξαιρετικές τιμές και πήρε με ευκολία την ανώτατη διάκριση των 5 αστεριών. Πέντε αστέρια και για το επίσης νέο SUV της Audi, το Q7, που βρίσκεται πολύ κοντά στο Volvo, καθώς και για τα Renault Kadjar, Ford S-Max και Galaxy (δοκιμάστηκε μόνο το τελευταίο, αλλά λόγω της ίδιας δομής και εξοπλισμού το αποτέλεσμα ισχύει και για το πρώτο), Toyota Avensis και VW Touran.
Λιγότερο καλά τα κατάφερε το Mazda CX-3, που περιορίσθηκε στα 4 αστέρια, κυρίως λόγω της αυξημένης πιθανότητας τραυματισμού στο θώρακα των πίσω επιβατών στις μετωπικές συγκρούσεις και αντίστοιχου θέματος για τον αυχένα όταν η πρόσκρουση είναι από πίσω.
Πόντους έκοψε και το μη στάνταρ σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος πανικού, ενώ ανάλογο σύστημα δεν διαθέτει καν το νέο Mitsubishi L200, που δοκιμάστηκε στη διπλοκάμπινη εκδοσή του, η οποία έχει και τον πιο πλήρη εξοπλισμό ασφαλείας σε σχέση με τις υπόλοιπες διαθέσιμες. Κατά τη μετωπική σύγκρουση του L200 λοιπόν προέκυψε μια ρωγμή στο δάπεδο της καμπίνας, ενώ άνοιξαν και κάποια σημεία συγκόλλησης. Παράλληλα η πίεση που αναπτύχθηκε στον αερόσακο δεν ήταν αρκετή, προκειμένου να αποφευχθεί η επαφή του κεφαλιού του οδηγού με το τιμόνι, με αποτέλεσμα και το νέο αγροτικό της Mitsubishi να περιοριστεί στα 4 αστέρια.