Διπλό είναι το στοίχημα που καλείται να κερδίσει η ελληνική κυβέρνηση έως το τέλος του μήνα, προκειμένου να διασφαλίσει την εκταμίευση της δόσης των 8 δισ. ευρώ το αργότερο έως τα μέσα του επόμενου μήνα, έτσι ώστε να μη συμβεί το πολυσυζητημένο... ατύχημα, δηλαδή να βρεθεί η χώρα χωρίς ρευστό στα ταμεία της για να πληρώσει μισθούς, συντάξεις, και ασφαλιστικά ταμεία.
Ειδικότερα, η κυβέρνηση θα πρέπει να ξεπεράσει όλους τους εσωκομματικούς και ενδοκυβερνητικούς σκοπέλους και να ψηφίσει έως το τέλος του μήνα, το πλέον επώδυνο πολυνομοσχέδιο που... τα έχει όλα, δηλαδή τις νέες περικοπές στις συντάξεις, τις νέες μειώσεις έως 50% στις αποδοχές των εργαζομένων στο στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα, την εργασιακή εφεδρεία 30.000 υπαλλήλων σε πρώτη φάση, το νέο φορολογικό... γιουρούσι σε χαμηλά και μεσαία εισοδήματα.
Ήδη, όμως, οι αντιδράσεις σε επίπεδο συνδικάτων απειλούν να ανατρέψουν τον δημοσιονομικό σχεδιασμό του τελευταίου κρίσιμου τριμήνου, με πιο σημαντική- όπως τουλάχιστον φαίνεται στη παρούσα φάση- τη συντονισμένη κινητοποίηση εφοριακών- τελωνειακών, η οποία σε συνδυασμό, μάλιστα, με τις απεργιακές κινητοποιήσεις στα ΕΛΠΕ και ενδεχομένως στους βυτιοφορείς, είναι πολύ πιθανόν να προκαλέσει εκρηκτικό πρόβλημα στην αγορά καυσίμων. Για να μην υπάρχει, δε, καμία αμφιβολία για τη κρισιμότητα του σχετικού νομοσχεδίου, ο Ευάγγελος Βενιζέλος μιλώντας στην εκπομπή «Ανατροπή» παραδέχθηκε ότι η ψήφιση του αποτελεί προϋπόθεση για την εκταμίευση της επόμενης δόσης.
Πέρα, όμως, από το δημοσιονομικό "πακέτο", η κυβέρνηση θα πρέπει να τακτοποιήσει και όλες τις εκκρεμότητες στα διαρθρωτικά μέτρα, που είτε θεσμοθέτησε ελλιπώς είτε ψήφισε αλλά δεν εφάρμοσε πλήρως, με αποτέλεσμα να λειτουργούν αυτά ως... κόκκινο πανί για τους δανειστές μας.
Το σημαντικότερο, ίσως, πρόβλημα αφορά στη πλήρη απελευθέρωση των μεταφορών, είτε αυτές αφορούν τις οδικές μεταφορές δηλαδή φορτηγά και βυτιοφόρα είτε τις αστικές μετακινήσεις δηλαδή τα ταξί. Ήδη οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων εκφράζουν τη δυσαρέσκεια τους για το ότι ξανασυζητείται το πλαίσιο που ψηφίστηκε το περασμένο καλοκαίρι, ενώ οι ιδιοκτήτες ταξί βρίσκονται εδώ και καιρό στα χαρακώματα, δηλώνοντας αποφασισμένοι να φτάσουν στα άκρα.
Ωστόσο, πίεση υπάρχει από τη Τρόικα και για την άρση όλων των διοικητικά καθοριζόμενων αμοιβών - ακόμα και υπό τη μορφή των ελάχιστων αμοιβών - κάτι που σημαίνει ότι στο τραπέζι μπαίνει εκ νέου το πλαίσιο που συμφωνήθηκε για δικηγόρους και μηχανικούς, ενώ όσον αφορά στους φαρμακοποιούς, πέρα από την απελευθέρωση του ωραρίου αυτό που "καίει" τη Τρόικα είναι η κατάργηση του ελάχιστου ποσοστού κέρδους...