Οι ταινίες της εβδομάδας [κριτική & τρέιλερ] - iefimerida.gr

Οι ταινίες της εβδομάδας [κριτική & τρέιλερ]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Οι ηθοποιοί είναι αυτοί που τραβούν το έλκηθρο του σινεμά σ’ αυτή την ταραγμένη Ιουλιανή εβδομάδα. Πρώτα η Κέιτ Ουίνσλετ στο Ένα Μικρό Χάος και μετά ο Ίαν Μακ Κέλλεν που μας χαρίζει έναν μοναδικό Σέρλοκ Χόλμς. Στις υπόλοιπες ταινίες κυριαρχεί η ανεμελιά της κωμωδίας και μόνο στο Μπλε Δωμάτιο έχουμε μια εναλλακτική επιλογή με γαλλικό θρίλερ χιτσκοκικών επιρροών.

Οι ταινίες της εβδομάδας [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 0


Ο ΚΥΡΙΟΣ ΧΟΛΜΣ - Αστυνομική 2015 / ΗΠΑ

  • Mr. Holmes
  • Σκηνοθεσία : Μπιλ Κόντον
  • Παίζουν : Ίαν Μακ Κέλεν, Μίλο Πάρκερ, Λόρα Λίνεϊ, Χέιτι Μόραχαν

Τι Συμβαίνει:

Υπάρχουν πολλές παραλλαγές του περίφημου ήρωα του Άρθουρ Κόναν Ντόουλ τόσο στη μικρή όσο και στη μεγάλη οθόνη. Οι πιο πρόσφατες του Μπένεντικτ Κάμπερμπατς και του Ρόμπερτ Νάουνι Τζούνιορ που έδιναν μια μοντέρνα άποψη.

Σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση κινείται αυτή εδώ η ταινία. Πρόκειται για μία πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση του διάσημου ντετέκτιβ που δίνει αφορμή σε ένα πολύ μεγάλο ηθοποιό για μια εξαιρετική σόλο ερμηνεία προς τέρψιν όλων ημών. Πιθανώς η ιστορία να μην βρίσκεται στο ύψος των περιστάσεων αυτό όμως αντισταθμίζεται από την θαυμάσια ερμηνεία του Ίαν Μακ Κέλλεν την οποία θα εκτιμήσουν πολλοί και προπαντός όσοι αγαπούν αυτόν το ήρωα. Εδώ έχουμε μια τρυφερή και μελαγχολική δραματική ταινία βασισμένη στο μυθιστόρημα A Slight Trick of the Mind του Μιτς Κάλιν όπου ο 93χρονος πια κύριος Χολμς είναι ένας πραγματικός άνθρωπος που ασκεί τη μελισσοκομία ξεχασμένος κάπου στο Σάσεξ, ενώ το μυαλό και το σώμα του έχουν αρχίσει να τον εγκαταλείπουν. Μόνη του συντροφιά, η οικονόμος και ο νεαρός γιος της. Παρ όλ αυτά και με τη βοήθεια του μικρού γιού της οικονόμου, θα βρει το κουράγιο να ανατρέξει στις λεπτομέρειες της τελευταίας υπόθεσης που συνέβη πριν 35 χρόνια. Παλεύοντας με τις δυνάμεις του μυαλού του που τον εγκαταλείπουν, ο Χολμς βασίζεται στο νεαρό αγόρι για να επαναφέρει τις αναμνήσεις της τελευταίας του υπόθεσης που τον έκαναν να παραιτηθεί. Μέσα από φλας μπακ στο παρελθόν αναζητεί απαντήσεις στα μυστήρια της ζωής και της αγάπης- πριν να είναι αργά.

Ακαδημαϊκή εγγλέζικη κινηματογραφική άποψη όπου τα πάντα είναι υπολογισμένα στη λεπτομέρεια. Καθαρή φωτογραφία, σοβαρή σκηνοθεσία χωρίς τερτίπια και καλλιτεχνίες δήθεν, με προσήλωση στην ιστορία και στην ερμηνεία των ηθοποιών όσο και στις απλές όμορφες εικόνες. Καλό εμπορικό σινεμά.

Πιστεύω πως οι λάτρεις θα το διασκεδάσουν.

Οι ταινίες της εβδομάδας [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 1


ΤΟ ΜΠΛΕ ΔΩΜΑΤΙΟ

  • The Blue Room
  • Σκηνοθεσία : Ματιέ Αμαρλίκ
  • Παίζουν : Ματιέ Αμαρλίκ, Λέα Ντρουκέρ, Στεφανί Κλεό, Λοράν Πουατρενό, Σερζ Μπονζόν

Τι Συμβαίνει:

Σε μια σύγχρονη μικρή επαρχιακή γαλλική πόλη μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα ένας άντρας και μια γυναίκα μοιράζονται ένα δυνατό ερωτικό πάθος. Συναντούνται κάθε Πέμπτη σε ένα μικρό τοπικό ξενοδοχείο. Όταν όμως ο έρωτας φουντώσει επικίνδυνα ανάμεσα στο ζεύγος τα πράγματα παίρνουν μια απρόβλεπτα τραγική εξέλιξη με την Εσθέρ να εγκλωβίζεται μέσα σε μια δυνατή έλξη για τον Ζουλιέν ο οποίος είναι παντρεμένος και με ανώτερη κοινωνική θέση στην τοπική κοινωνία.

Ξαφνικά οι δύο εραστές βρίσκονται κατηγορούμενοι για φόνο.

Πώς φτάσαμε ως εκεί; Πώς ξαφνικά βρίσκεται ο αψεγάδιαστος οικογενειάρχης Ζουλιέν με χειροπέδες. Πώς θα αντιμετωπίσει την επίσης κατηγορούμενη Εσθέρ; Μπορεί το στυλ αυτό να φαντάζει κάπως σαν παλιομοδίτικο όμως πάντα κατορθώνει να γίνεται επίκαιρο με μια σωστή σκηνοθεσία.

Βασισμένο σε ένα παλαιότερο μυθιστόρημα του Ζώρζ Σιμενόν ο βραβευμένος σκηνοθέτης Ματιέ Αμαρλίκ προσπαθεί να αποδώσει με όρους θρίλερ ένα σύγχρονο δράμα γύρω από το ερωτικό αδιέξοδο των δύο εραστών. Ο θεατής παρακολουθεί όλη την ιστορία μέσα από τις εύστοχες ερωτήσεις του ανακριτή της αστυνομίας ο οποίος προσπαθεί να ξεδιπλώσει όλες τις καλά κρυμμένες πτυχές της ιστορίας. Οι σκηνές είτε περιγράφονται μέσα από τις αφηγήσεις των εραστών, είτε εικονοποιούνται απ’ το σκηνοθέτη σαν ανασύνθεση μιας ανάμνησης τους. Αυτό το στιλ μετά τις πρώτες φορές γίνεται μονότονο και κάποιες στιγμές κουραστικό επειδή μετά την πρώτη μισή ώρα είναι προβλέψιμο. Παρ’ όλα αυτά ο σκηνοθέτης δεν χάνει το κοινό του, με εργαλείο την πειστική ερμηνεία των ηθοποιών, το μίνιμαλ αισθησιακό στυλ και την προσεγμένη αισθητική. Ο θεατής ανακαλύπτει σιγά σιγά τα γεγονότα μέσα από τις ερωτήσεις του ανακριτή προς τους δυο κατηγορούμενους για φόνο εραστές και ταυτόχρονα μπαίνει στο παιχνίδι να βάζει σε σειρά τα κομμάτια του παζλ της ιστορίας θυμίζοντας ανάλογες χιτσκοκικές τακτικές.

Μια τέτοια αφήγηση βοηθάει το σασπένς να σε κρατά αναμμένα κάρβουνα. Το θέμα είναι πως όταν ολοκληρωθεί η εικόνα, αυτό το οποίο βλέπει ο θεατής δύσκολα ισοφαρίζει την αγωνία της διαδικασίας.

Οι ταινίες της εβδομάδας [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 2


ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΧΑΟΣ - Αισθηματική Εποχής, Βρετανία / 2014

  • A Little Chaos
  • Σκηνοθεσία : Άλαν Ρίκμαν
  • Παίζουν : Κέιτ Γουίνσλετ, Άλαν Ρίκμαν, Στάνλεϊ Τούτσι, Έλεν Μακ Κόρι, Τζένιφερ Έλε, Ματίας Σένερτς

Τι Συμβαίνει:

Πρόκειται μάλλον για μια κάπως ματαιόδοξη προσπάθεια του ηθοποιού (Άλαν Ρίκμαν) να πρωταγωνιστήσει με ένα ρόλο που πάντα ονειρευόταν και κανείς δεν θα του προσέφερε. Αυτόν του Βασιλιά Ήλιου στη Γαλλία του 1682. Ο Ρίκμαν έγραψε, σκηνοθέτησε κι έφερε στα μέτρα του ένα ιστορικό δράμα που παρ’ όλα τα έξοδα δεν κατόρθωσε να το προσγειώσει στη φαντασία μας χωρίς αναταράξεις.

Δεν αρκούν τα κοστούμια και οι περούκες, το σήκωμα του φρυδιού κι ένα απόμακρο ύφος σαν να κοιτάς με μυωπία ένα μακρινό τοπίο, για να πείσεις ότι είσαι ο Λουδοβίκος ο ΙΔ. Τα ίδια περίπου ισχύουν για τον Στάνλεϊ Τούτσι στο ρόλο του θηλυπρεπούς αδελφού του Βασιλιά και ίσως λιγότερο για τον Ματίας Σέρνετς που υποδύεται χαμηλότονα και πιο πειστικά τον Αντρέ Λε Νότρ πιστό αρχιτέκτονα του Λουδοβίκου. Χρειάζονται περισσότερα πράγματα στην φωτογραφία και στη διεύθυνση του καστ.

Μόνο η Κέιτ Ουίνσλετ κατορθώνει να μη χάσει το προσανατολισμό της και χάρις το αστείρευτο ταλέντο της να υποδυθεί περίφημα την αντισυμβατική πεισματάρα και δυναμική αρχιτέκτονα Σαμπίν ντε Μπαρά.

Η Ντε Μπαρά είναι μία γυναίκα εκτός εποχής της με μια προσωπική τραγική ιστορία. Είναι ταλαντούχα αρχιτέκτονας τοπίου που θα δεχτεί μια πρόσκληση να παρουσιάσει τα δικά της σχέδια για την διαμόρφωση μιας υπαίθριας αίθουσας χορού στους πολυτελείς κήπους του βασιλιά Λουδοβίκου 14ου στις Βερσαλλίες.

Η Σαμπίν παρ’ όλο που έχει ρηξικέλευθες απόψεις, αντίθετες με τη νοοτροπία του αναγνωρισμένου αρχιτέκτονα τοπίου του Βασιλιά, Αντρέ Λε Νοτρ (Ματίας Σένερτς) θα προσληφθεί, καθώς ο Λε Νοτρ σιγά-σιγά αναγνωρίζει την αξία της θεωρίας του «μικρού χάους» στην αρχιτεκτονική μέθοδό της και την υιοθετεί. Ταυτόχρονα την ερωτεύεται πράγμα που θα τον φέρει αντιμέτωπο με τη αυστηρή γυναίκα του, η οποία θα κάνει το παν για να σαμποτάρει τη σχέση. Αν υπάρχει κάποιος λόγος να δει κανείς την ταινία είναι η Σαμπίνε της Ουίνσλετ. Είναι εύθραυστη και πειστική και αυτό θεμελιώνεται σε δυο δυνατές σκηνές: Μια στη συγκέντρωση των αυλικών στο Λούβρο, όπου δεν μπορεί να μπει στην βασιλική αίθουσα μαζί με τους άλλους ευγενείς και μια όταν συναντά τον ίδιο το Λουδοβίκο χωρίς περούκα και το χρυσοποίκιλτο παλτό του αλλά δεν τον αναγνωρίζει και του μιλά σαν να είναι κι αυτός υπεύθυνος του κήπου. Όταν το καταλάβει αντιδρά με μια μικρή υπόκλιση που τα λέει όλα!

Τι όμως έχει συμβεί και ενώ όλα τα υλικά είναι εκεί το γλυκό δεν έδεσε; Ίσως είναι η ανισότητα με την οποία αντιμετωπίζει ο Ρίκμαν τις σκηνές του. Άλλοτε ειδυλλιακά, άλλοτε σαν κωμωδία κι άλλοτε σα δράμα φτιάχνοντας μια ιστορία που ξεκινά από πραγματικά γεγονότα και καταλήγει στην ιστορική φαντασία προσπαθώντας να βάλει σε μια τάξη το μικρό χάος που από μόνο του είναι γοητευτικό.

Οι ταινίες της εβδομάδας [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 3


ΤΕD 2 - Κωμωδία 2015 / ΗΠΑ

Σκηνοθεσία : Σεθ Μακφάρλαν

Παίζουν : Μάρκ Γουόλμπεργκ, Αμάντα Σέιφριντ, Τζέσικα Μπαρθ, Μόργκαν Φρίμαν, Λίαμ Νίσον

Τι Συμβαίνει:

Προσωπικά μου φαίνεται σοκαριστικό για ένα λούτρινο αρκουδάκι σύμβολο της παιδικής αθωότητας να μιλάει και να φέρεται σαν νεοαλήτης ολκής, με σκέψεις, λεξιλόγιο και άποψη ζωής βαθιά αλητόβιου νέοϋορκέζου. Προσωπικά το παιδί μου δεν θα ήθελα να πέσει στην παγίδα να νομίσει ότι πρόκειται για μια παιδική κωμωδία και να δει και να ακούσει τους πορνοσεξουαλικούς διαλόγους αυτής της παραγωγή. Αλλά εγώ δεν είμαι το μέτρο…

Από το δελτίο τύπου της εταιρίας εισαγωγής.

«Από τον Σεθ ΜακΦάρλεν, δημιουργό της πολυβραβευμένης με ΕΜΜΥ τηλεοπτικής σειράς Family Guy, έρχεται η συνέχεια της ανατρεπτικής αυτής κωμωδίας του 2012 που έσπασε τα ταμεία παγκοσμίως, ΤΕD, συστήνοντάς μας το ομώνυμο αξιολάτρευτο μεν, άτακτο, αθυρόστομο και υπερσεξουαλικό δε χνουδωτό αρκουδάκι που δεν αφήνει κατάχρηση για κατάχρηση στην οποία να μην επιδοθεί.

Πρωταγωνιστής και πάλι ο Μαρκ Γουόλμπεργκ στο ρόλο ενός αιώνιου έφηβου, ο οποίος, αυτή τη φορά, προσπαθεί να βοηθήσει τον λούτρινο φίλο του όχι μόνο να παντρευτεί την σέξι «καλή» του, αλλά και να γίνει πατέρας. Μόνο που αυτό απαιτεί την αναγνώριση από το κράτος του Ted ως ατόμου με δικαιώματα. Ένα ντελιριακό «παραμύθι» που συνδυάζει μοναδικά live action και animation, που ταιριάζει πολύ σε όλους όσοι αρνούνται να αποχωριστούν το σκανδαλιάρικο παιδί μέσα τους»

Οι ταινίες της εβδομάδας [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 4


ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΡΩΤΑ ΣΑΝ ΕΓΓΛΕΖΟΣ - Αισθηματική 2014 / ΗΠΑ

  • How to Make Love Like an Englishman
  • Σκηνοθεσία : Τομ Βον
  • Παίζουν :Πιρς Μπρόσναν, Σάλμα Χάγιεκ, Τζέσικα Άλμπα, Μπεν ΜακΚένζι, Μάλκομ ΜακΝτάουελ, Μεριν Ντάνζι

Τι Συμβαίνει:

Ο Ρίτσαρντ Χεγκ (Πιρς Μπρόσναν) είναι ένας επιτυχημένος και παθιασμένος καθηγητής της ρομαντικής ποίησης του 18ου αιώνα, στο φημισμένο Trinity College του Κέιμπριτζ. Τα βράδια, ο Ρίτσαρντ ενδίδει στις προσωπικές του ρομαντικές φαντασιώσεις με μία σειρά από όμορφες προπτυχιακές φοιτήτριες, που εκείνο που τις κάνει ευτυχισμένες είναι να του απαγγέλουν Λόρδο Βύρωνα και μετά να βγάζουν τα ρούχα τους για αυτόν. Ο Ρίτσαρντ δεν έχει αναστολές με τις γυναίκες. Ο πατέρας του, Γκόρντον (Μάλκολμ ΜακΝτάουελ), συνταξιούχος καθηγητής αγγλικών και ερωτύλος παγκόσμιας κλάσης στα νιάτα του – που εξακολουθεί να πιστεύει στον ελεύθερο έρωτα – τον έχει «διδάξει» καταλλήλως. Όμως, σε αντίθεση μ’ αυτόν, ο Ρίτσαρντ ψάχνει για κάτι περισσότερο στις σχέσεις με το άλλο φύλο.

Έτσι, όταν η Κέιτ (Τζέσικα Άλμπα), η ηλιοκαμένη, αθλητική, 25-χρονη Αμερικανίδα φίλη του Ρίτσαρντ του ανακοινώνει ότι είναι έγκυος, εκείνος ενθουσιάζεται με την προοπτική να γίνει πατέρας. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι δεν είναι ερωτευμένος με την Κέιτ, αλλά με την αδελφή της, την Ολίβια (Σάλμα Χάγιεκ). Και ο έρωτας του είναι κεραυνοβόλος, όταν ένα μοιραίο βράδυ την βλέπει να πίνει το μαρτίνι της στο μπαρ του Savoy Hotel.

Όταν ο Ρίτσαρντ και η Κέιτ γίνονται γονείς, μετακομίζουν στο Μαλιμπού για να μεγαλώσουν το γιο τους. Τα πρώτα χρόνια είναι ειδυλλιακά και ο Ρίτσαρντ είναι το πρότυπο του αφοσιωμένου πατέρα. Αλλά όταν η Κέιτ ερωτεύεται έναν νεότερο άντρα, τον Μπράιαν (Μπεν Μακένζι), ο Ρίτσαρντ ανησυχεί καθώς δεν έχει ακόμα προχωρήσει τη διαδικασία για να πάρει την πράσινη κάρτα του κι αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι αργά ή γρήγορα θα πρέπει να αποχωριστεί από τον γιο του. Ευτυχώς, καταφέρνει να πείσει την Κέιτ να τον αφήσει να μείνει στον ξενώνα του σπιτιού μέχρι να ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες. Μέχρι που εμφανίζεται η Ολίβια, η οποία ξεμυαλίζει τον Ρίτσαρντ, και βάζει σε σοβαρό κίνδυνο την αίτησή του για πράσινη κάρτα.

Ο Ρίτσαρντ προσλαμβάνει τον Ερνέστο, ειδικό σε θέματα ιθαγένειας, για να ξεκαθαρίσει το θέμα. Δυστυχώς όμως, οι υπεύθυνοι δεν πείθονται και έτσι για πρώτη φορά στη ζωή του ο Ρίτσαρντ συνειδητοποιεί ότι εξαιτίας της αφέλειάς του μπορεί να χάσει το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή του: τον γιο του. Και δεν είναι μόνο ο Τζέικ και η Ολίβια, αλλά και η Κέιτ και ο Μπράιαν, τους οποίους επίσης θεωρεί «οικογένειά» του. Τους χρειάζεται και τον χρειάζονται. Και ξαφνικά, είναι ο πατέρας του, που τον πείθει να μην παραιτηθεί της προσπάθειάς του και να κάνει ό, τι χρειάζεται για να κρατήσει την οικογένειά του ενωμένη.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ