Ο Τάσος Θεοδωρόπουλος (terra_gelida@hotmail.com ) κάνει σαν χαζό παιδί χαρά γεμάτο με το θεαματικό 3D των «3 Σωματοφυλάκων» και τον εφηβικό χαβαλέ ποπ τρόμου της «Νύχτας Τρόμου». Μέχρι να ωριμάσει και να περιπλανηθεί «Μεσάνυχτα στο Παρίσι» της ρομαντικής γουντιαλενικής κομεντιέν φαντασίας, κάνοντας αυτό που ξέρει να κάνει χειρότερα από κάθε άλλον: να γράφει για σινεμά.
ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ (MIDNIGHT IN PARIS): Παλιά καραβάνα στον Σικουάνα
Βαθμολογία: 3 / 5
To να συναντηθείς στην αίθουσα με έναν φρέσκο και μυρωδάτο Γούντι Άλεν τα τελευταία χρόνια, είναι τόσο δύσκολο όσο το να βρεις εκτός της εποχής τους, Φλεβάρη μήνα στο μανάβικο, ντομάτες θερμοκηπίου που να έχουν την γεύση των καλοκαιρινών. Κατανοητό και σεβαστό για έναν άνθρωπο 76 πλέον ετών, που από τα 30 του μέχρι σήμερα έχει σκηνοθετήσει πάνω από 45 ταινίες, δηλαδή ουσιαστικά παρά πάνω από μία ταινία το χρόνο κι έχει συνεργαστεί με όλους τους ηθοποιούς του πλανήτη. Τι καινούργιο να πει και πώς να το πει; Να 'ναι καλά ο άνθρωπος και να ζήσει μέχρι τα 150 να κάνει τις ταινίες του, δε λέω, ούτως ή άλλως πάντα θα υπάρχουν οι φοβισμένοι που δεν θα τολμήσουν να τα βάλουν με την ιστορία του ονόματός του, ακόμα και αν το υπό κρίση έργο, είναι χαριτωμένες πατατούλες όπως το «Υου'll meet a tall dark stranger» και ακόμα χειρότερα το «Scoop». Αυτά τα γράφω ενημερωτικά, γιατί τα καλά νέα εν προκειμένω, είναι πως το 'Παρίσι' του δεν ανήκει στην κατηγορία της πατατιάς (αν τολμούσε βέβαια άλλος σκηνοθέτης να είχε κάνει τέτοια προσέγγιση καρτ ποστάλ στην πόλη του φωτός θα είχαν πέσει να τον φάνε). Ανήκει στις υπέρ του δέοντως χαριτωμένες, ονειρικές και ευφρόσυνες 'τουριστικές' στιγμές του, και αποτελεί τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία όλης της καριέρας του στις Η.Π.Α. Ένας σεναριογράφος που ονειρεύεται να γράψει μυθιστόρημα, επισκέπτεται μαζί με τη σύζυγό και τα πεθερικά του το Παρίσι και 'ρουφιέται' από τη μαγεία της πόλης. Οι υπόλοιποι του γκρουπ όμως, δεν βιώνουν το ίδιο ρούφηγμα, κι αυτός, 'δραπετεύει' στο ιδανικό Παρίσι της δεκαετίας του 20 και συναντιέται με τον Χεμινγουέι, τον Φιτζέραλντ, τον Κόουλ Πόρτερ, τον Πικασό, την Γερτρούδη Στάιν, τον Νταλί, τον Μπουνούελ, τον Τουλούζ Λοτρέκ, τον Ματίς, τον Έλιοτ και σχεδόν όλους όσους χάρισαν στην πόλη την μπελ επόκ της. Θα ερωτευθεί, και θα προβληματιστεί για τον επικείμενο γάμο του, την πεζότητα της καθημερινότητάς του στο σήμερα αλλά και την ικανότητά του να δημιουργήσει συνθήκες μαγείας στην πραγματικότητα της ζωής του. Και η οθόνη του κινηματογράφου θα γεμίσει όπως είναι αναμενόμενο, ρομαντική ρετρό μαγεία που σε συνδυασμό με την γνωστή ικανότητά του Άλεν στην ατάκα του κομψού νευρωτικού ψυχογραφήματος και την παρέλαση από την οθόνη μιας πλειάδας σταρ (Όουεν Ουίλσον, Ρέιτσελ Μακ Άνταμς, Κάθι Μπέιτς, Κάρλα Μπρούνι, Μαριόν Κοτιγιάρ, Άντριαν Μπρόουντι) θα δημιουργήσει με τη σειρά της, τις συνθήκες για μια ιδανική κινηματογραφική έξοδο.
Δείτε το trailer εδώ
OI 3 ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ (THE 3 MUSKETEERS): Ο Ντ' Αρτανιάν είναι γκανιάν
Βαθμολογία: 3 / 5
Ένα από τα πιο διασκεδαστικά μυθιστορήματα αυλικής δολοπλοκίας και ξιφομαχίας που έγραψε ο Δουμάς και μεταφέρθηκε άπειρες φορές στον κινηματογράφο, δίνει την αφορμή στον Πολ Άντερσον (της όχι και τόσο καλής φήμης των Resident Evil και ακόμα χειρότερα του Alien vs Predator) να κάνει τη μεγάλη ψυχαγωγική έκπληξη του φθινοπώρου. Με μια περισσότερο ευρωπαϊκή παρά αμερικάνικη παραγωγή, γυρισμένη στα περιβόητα στούντιο Μπάμπελσμπεργκ και στη Μπαβαρία, κι ένα 3D από τα πιο δουλεμένα και χορταστικά που είδαμε στη μετά Avatar εποχή, ο δαιμόνιος μπι μουβάς, αυτή τη φορά, χωρίς να χάσει την φρενίτιδα της λαϊκής απογευματινής που τον διακρίνει, κατορθώνει και την αμπαλάρει σε σκηνογραφία και καλλιτεχνική επιμέλεια που βάζει κάτω δέκα ατόφια χολιγουντιανά μπλοκμπάστερ εποχής. Ξεσκίζοντας (να το πω ευγενικά) το μυθιστόρημα του Δουμά, από το οποίο κρατάει το βασικό του μύθο, δηλαδή τη συνάντηση του Ντ' Αρτανιάν με τους Σωματοφύλακες, τη σαγηνευτική κι επικίνδυνη Μυλαίδη και την υπόθεση του κλεμμένου περιδέραιου της συζύγου του βασιλιά Λουδοβίκου, ο Άντερσον, αγκαζάρει a list ηθοποιούς όπως ο Ορλάντο Μπλουμ και ο Κρίστοφ Βαλτζ, σε μια οπτικά συναρπαστική εξτραβαγκάντσα, που δανείζεται αδιάκριτα από όπου μπορεί, κατορθώνοντας χωρίς να ξεχνά την b movie διάθεση της, να αποτελεί την πιο διασκεδαστική με λόγω ύπαρξης και οπτικά χορταστική επανεφεύρεση του κλασσικού έργου. Δύο τα βασικά του ευρήματα που δένουν τη σάλτσα: η εισαγωγή στην πλοκή ιπτάμενων αεροστατικών πολεμικών πλοίων που 'ναυμαχούν' στους ουρανούς και η μετατροπή της Μυλαίδης (που την υποδύεται η πάντα κούκλα, σύζυγος του σκηνοθέτη, Μίλα Γιόβοβιτς), σε slow motion, καρατέκα, σούπερ σέξι κι ακροβατική φονική μηχανή. Η σκηνογραφία, από την πρώτη κι όλας σκηνή στη Βενετία, μέχρι τους διαδρόμους και τους κήπους των Βερσαλιών και τους δρόμους του Παρισιού, βγάζει μάτι, τα ψηφιακά εφέ και το 3D είναι πρώτης τάξης, η δράση απλόχερη, και οι μόνες παραφωνίες, προκύπτουν από τον εντελώς άχαρο Λόγκαν Λέρμαν στο ρόλο του Ντ' Αρτανιάν και την εντελώς χάρτινη σκιαγράφηση των Σωματοφυλάκων που δε σε παρασύρει στο ηρωικό τους σύμπαν. Αν ήμουν πιτσιρικάς τιμωρημένος και δεν με άφηναν να πάω σινεμά να το δω, θα έστελνα φυλακή τους γονείς μου.
Δείτε το trailer εδώ
ΝΥΧΤΑ ΤΡΟΜΟΥ (FRIGHT NIGHT): Βαμπιρίσιο ποπ κορν δαγκωτό
Βαθμολογία: 3 / 5
Διασκεδαστικό και με το παραπάνω ριμέικ μιας κλασσικής πλέον, b movie κωμωδίας τρόμου του 1985. Ένας γοητευτικός νουάρ τύπος με τα χαρακτηριστικά του Κόλιν Φάρελ, μετακομίζει δίπλα στο σπίτι της Τόνι Κολέτ και του έφηβου γιου της, προκαλώντας ερωτηματικά με την ασυνήθιστη συμπεριφορά του, η οποία περιλαμβάνει μόνο νυχτερινές εμφανίσεις και παράθυρα μπλοκαρισμένα για να μη μπει το φως του ήλιου. Για την ορμονικά ξαναμμένη μητέρα, τέτοια φαινόμενα είναι 'σιγά το πράγμα' εφ' όσον ο γείτονας την φλερτάρει με τουπέ, όχι όμως και για τον γιο ειδικά από τη στιγμή που αρχίζουν να εξαφανίζονται συμμαθητές από την τάξη του και γοητεύει ακόμα και την κοπέλα του. Δε θέλει και πολύ για έναν έφηβο που βομβαρδίζεται από βαμπιρικά ρομάντζα στο σινεμά και την τηλεόραση, να ψυλλιαστεί ότι ο γείτονας είναι βαμπιρέλος, όμως κανείς φυσικά δε θα τον πιστέψει και αυτός θα ζητήσει τη βοήθεια ενός αλκοολικού μάγου – βαμπιροφονιά της συμφοράς. Στιλάτη και με έναν Φάρελ στα καλύτερα του να επαναπροσδιορίζει την περσόνα του, με υγιή στην εφηβική τους μετάλλαξη χιτσκοκικά δάνεια και περιεχόμενο έξτρα ισορροπημένο ανάμεσα στο κωμικό και το αιματοβαμμένο, τρομακτικό, υπερφυσικό στοιχείο, αυτή η 'Νύχτα Τρόμου', ξεπερνάει το σκόπελο της κατάρας των ριμέικ βελτιώνοντας σε πολλά σημεία το πρωτότυπο. Τόσο εξαιτίας της σκηνοθετικής βοήθειας του 'ανεξάρτητου'΄Γκρεγκ Γκιλέσπι (που ευθύνεται για το «Lars and the real girl") όσο και χάρη της προϋπηρεσίας σαν παραγωγού και όχι μόνο της σεναριογράφου Μάρτι Νόξον, σε σειρές σαν το «Μπάφι η Βαμπιροφόνισσα», το «Glee» αλλά και το «Mad Men», που κάνει μικρές αλλά ουσιώδεις αλλαγές στο πρωτότυπο (όπως η τοποθεσία του Λας Βέγκας) δίνοντας στο 'πακέτο' τον ελαφρύ, ποπ, ψυχαγωγικό (αλλά και αρκούντως αιματοβαμμένο) χαρακτήρα που του ταιριάζει. Αν και η ταινία έχει μετατραπεί και σε (αχρείαστο και σκοτεινό) 3D, τουλάχιστον σε Αθήνα - Πειραιά, όλες οι αίθουσες την προβάλλουν 2D.
Δείτε το trailer εδώ
Παρουσιάση
GEORGE HARRISSON: LIVING IN THE MATERIAL WORLD
Ο Μάρτιν Σκορσέζε, σκηνοθετεί το πορτρέτο – ποταμός (διαρκεί πάνω από 3 ώρες) του Tζορτζ Χάρισον τέταρτου και πλέον ανεξερεύνητου, μέλους των Beatles σε ένα μουσικό ντοκιμαντέρ που προφανώς για τους fan των «Σκαθαριών» είναι Θείο δώρο.
Δείτε το trailer εδώ
Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΛΟΝΤΑΡΙΩΝ 3D
Το απόγειο της τέχνης των στούντιο της Ντίσνεϊ όσον αφορά τον παραδοσιακό σχεδιασμό από το 1989, συναντά την τρισδιάστατη τεχνολογία, για να απογειώσει το βάθος του κάδρου, μιας μαγικής ταινίας που εξακολουθεί να συναρπάζει, προσθέτοντας με αυτήν την επανέκδοση, 80 εκ. δολάρια στις εισπράξεις της, μέσα σε μόλις τρεις εβδομάδες επανακυκλοφορίας στις Η.Π.Α.
Δείτε το trailer εδώ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ (LES ENFANTS DU PARADIS)
H καλύτερη γαλλική ταινία όλων των εποχών όπως ψήφισαν οι επαγγελματίες και οι θεωρητικοί του γαλλικού σινεμά, είναι ένα σχεδόντρίωρο, τραγικό και μαγικό ποίημα του 1945, που συνέθεσαν κάτω από απίστευτα δύσκολες συνθήκες ο σκηνοθέτης Μαρσέλ Καρνέ και ο ποιητής Ζακ Πρεβέρ στο σενάριο. Στο μυθικό Παρίσι του 1830, ηθοποιοί, μίμοι, κόμηδες, κακοποιοί και μοιραίες γυναίκες ζουν καταδικασμένους έρωτες και πάθη, ζωντανεύοντας με μοναδικό τρόπο στο ευλογημένο σελιλόιντ, μια ολόκληρη εποχή.
Δείτε το trailer εδώ
BOX OFFICE
Πολυδιαφημισμένο και με major κριτικούς να το αποθεώνουν (εμείς δεν είμαστε major ούτε το αποθεώσαμε) το Ελληνικό «Γάλα» ξίνισε νωρίς με κάτι παρακάτω από 5.000 εισιτήρια σε 20κάτι πανελλαδικά αίθουσες. Αντιθέτως, με δύο μόλις αίθουσες στην Αθήνα, θριάμβεψε και δικαίως ο ιρανικός «Ένας Χωρισμός» ξεπερνώντας τα 8.000. Καταστροφή του Δράμαλη, και για τον ελληνικού ενδιαφέροντος, εφηβικό «Νικόστρατο» που δεν έφτασε ούτε στα 1000. Τηρουμένων των αναλογιών, (και των απεργιών) πολύ καλό αποτέλεσμα τα 1000κάτι του cult θεαματικού ερωτικού καράτε εποχής «Sex and Zen 3D» σε μία μόνο αίθουσα. Από τις 9 (!!!) ταινίες που οι διανομείς είχαν την εξυπνάδα να μπουκώσουν την προηγούμενη εβδομάδα, θρήνος και σπαραγμός και για το «Veteran" με μόνο 206 εισιτήρια. Μεγάλοι νικητές του φθινοπώρου, συνεχίζουν ακάθεκτοι ο «Johny English» και τα «Στρουμφάκια», αλλά και το «Drive» ως η πρώτη εναλλακτική καλλιτεχνική ταινία της σεζόν, που κατάφερε να αποδώσει με παρά πάνω από αξιοπρεπή τρόπο στα ταμεία.
JOHNY ENGLISH, Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ: 27.910 (101.631 σύνολο)
ΣΤΡΟΥΜΦΑΚΙΑ: 25.876 (216.215 σύνολο)
ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΦΙΛΟΙ: 16.240 (27.925 σύνολο)
DRIVE: 10.996 (38.600 σύνολο)
COLOMBIANA: 9.280 (16.498 σύνολο)