Το κόστος των μεταφορών είναι ένας καθοριστικός παράγοντας για την ανάπτυξη ή μη της οικονομίας κι έτσι οι πάντες αναζητούν εναλλακτικές λύσεις. Τόσο για τη συμπίεση του κόστους όσο και για τον περιορισμό των επιπτώσεων στο περιβάλλον.
Μια από τις λύσεις που εξετάζονται, όπως γράφτηκε στο www.carzine.gr είναι και η ηλεκτροδότηση των φορτηγών ακριβώς με τον τρόπο με τον οποίο κινούνται στην Αθήνα τα τρόλεϊ. Δηλαδή με την παροχή ρεύματος από εναέριους αγωγούς, με τους οποίους έρχονται σε επαφή οι «κεραίες» τους. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσαν να κινούνται χωρίς εκπομπές ρύπων όπου υπάρχουν διαθέσιμα ηλεκτροφόρα σύρματα –η τάση λειτουργίας είναι 660 V- ενώ η κίνηση των «κεραιών» θα είναι αυτόματη και θα γίνεται μέχρι και με 90 χλμ./ ώρα.
Το επιπλέον βάρος της πρόσθετης εγκατάστασης είναι περίπου 900 κιλά, ενώ ο κινητήρας πετρελαίου θα λειτουργεί μόνο όταν δεν υπάρχει εναέρια καλωδίωση. Οι ειδικοί ισχυρίζονται πως στα τμήματα όπου τα φορτηγά θα μπορούν να λειτουργούν ηλεκτρικά η κατανάλωση ενέργειας θα είναι μειωμένη κατά 60%.
Ήδη η ηλεκτροκίνηση των φορτηγών δοκιμάζεται πιλοτικά σε ΗΠΑ και Σουηδία, με την τελευταία να λέει πως έως το 2030 οι μεταφορές της θα είναι ανεξαρτητοποιημένες από τα ορυκτά καύσιμα.