Η πολιτική ρευστότητα μάλλον έφερε δισταγμό στην έξοδο νέων ταινιών. Αυτή την εβδομάδα θα κυκλοφορήσει μόνο η χαριτωμένη αμερικανική κομεντί 5 με 7. Έστω κι έτσι τα σινεμά θα παραμείνουν ανοιχτά αυτή την δύσκολη εβδομάδα του δημοψηφίσματος...
Σχέση 5 με 7 -«5 to 7»
Σκηνοθεσία: Βίκτορ Λέβιν
Παίζουν: Μπερενίς Μαρλό, Λάμπερ Ουίλσον, Ολίβια Θέρλμπι, Γκλεν Κλόουζ, Φρανκ Λανγκέλα.
Τι Συμβαίνει
Ο Βίκτορ Λέβιν, δημιουργός της διάσημης τηλεοπτικής σειράς Mad Men με τα δεκάδες βραβεία, κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με αυτή τη καλογραμμένη κομεντί χαρακτήρων που «φέρνει» αρκετά στο πνευματώδες ύφος και το στιλ των θεατρικών έργων του Nηλ Σάιμον (κατά την ταπεινή μου γνώμη). Μια ταινία που σκιαγραφεί την λαχτάρα αλλά και τον απογοήτευση του να είσαι νέος και άτυχα ερωτευμένος.
Μια τυχαία συνάντηση στους δρόμους του Μανχάταν θα φέρει τον εικοσάρη επίδοξο συγγραφέα Μπράιαν (Αντόν Γιέλτσιν) σε μια παθιασμένη ερωτική σχέση με μια εντυπωσιακή και κοινωνικά ανώτερη Γαλλίδα την Άριελ (Μπερενίς Μαρλό) που είναι και δέκα χρόνια μεγαλύτερή του. Το πρόβλημα; Είναι παντρεμένη με δυο παιδιά και μπορεί να τον συναντά ερωτικά, σε ξενοδοχεία, μόνο μεταξύ 5 και 7.
Όμως ο έρωτας θα εκτροχιάσει αυτή την συμφωνία. Ο 24χρονος συγγραφέας που έχει ερωτευθεί για τα καλά την Άριελ θέλει να την βλέπει περισσότερο από δυο ώρες την ημέρα. Κι αυτό θα γίνει η αρχή για την ενηλικίωσή του και την γνώση για τη πραγματική ζωή τον έρωτα και τις γυναίκες.
Η Άριελ του αποκαλύπτει πως ο σύζυγος της γνωρίζει για την σχέση τους και μάλιστα θα επιθυμούσε να συναντήσει τον Μπράιαν από κοντά. Ο τελευταίος θα ξεπεράσει τους δισταγμούς του και θα συναντήσει τον άντρα της πανέμορφης Γαλλίδας, ο οποίος θα τον συστήσει στον κύκλο του και θα τον βοηθήσει να απογειώσει την συγγραφική του καριέρα!
Όλο αυτό το απελευθερωμένο κοινωνικό πανηγύρι δε βρίσκει σύμφωνους του υπερσυντηρητικούς μα συμπαθείς γονείς του Μπράιαν που δεν καλοβλέπουν την περίεργα οργανωμένη και μοντέρνα ερωτική σχέση του γιου τους.
Κι εδώ αρχίζουν τα διλήμματα τόσο του Μπράιαν όσο και της Άριελ που τελικά έχει να διαλέξει ανάμεσα σε ένα νεανικό ερωτικό πάθος και σε μια ανέφελη κοινωνική ζωή στο πλευρό του Βαλερί. Ο Μπράιαν απ’ την άλλη δε ξέρει πως να χειριστεί το λαχείο που του έτυχε.
Καλοσχηματισμένη ιστορία με τη διαφορά πως δίνει μια αίσθηση ότι όλα συμβαίνουν κάτω απ την αυστηρή επιτήρηση του σκηνοθέτη. Η φυσικότητα σε όλες τις σχέσεις, είναι πάντα ένα βήμα πιο κει.
Ποτέ δεν καταλαβαίνουμε γιατί αυτή η εξωπραγματικά όμορφη (πρώην Bond girl) “κολλάει» με τον νεαρό Μπράιαν και τι περιμένει απ’ αυτή τη σχέση. Με ποια στοιχεία τον ερωτεύεται και αναστατώνει τη ζωή της ενώ ταυτόχρονα θέλει να αποφύγει την μεγάλη εμπλοκή μαζί του.
Εξίσου τεχνητή μοιάζει και η σχέση της με τον σύζυγο της ο οποίος έχει κι αυτός οργανώσει τη ζωή του με μια ερωμένη. Αυτές τις καταστάσεις ο Λέβιν τις σχολιάζει εύστοχα μέσα από καλοδουλεμένες ευφυείς ατάκες της Γκλεν Κλόουζ και τον Φρανκ Λανγκέλα που υποδύονται τους χαριτωμένους Εβραίους και παλιομοδίτες γονείς του Μπράιαν. Όλα δίνονται με μια χιουμοριστική προσέγγιση που είναι και καλοδεχούμενη και ανακουφιστική καθώς η ταινία ξετυλίγεται με μικρές ανατροπές.
Μικρή αποκάλυψη ο Αντον Γιέλτσιν στο ρόλο του διστακτικού και μπερδεμένου νεαρού συγγραφέα.
Ο Λέβιν βάζει πολλά θέματα στο τραπέζι και παίζει έξυπνα με τις αδυναμίες των πρωταγωνιστών του με τη διαφορετικότητα ηλικίας και κοινωνικής θέσης. Ξεδιπλώνει τις αντιθέσεις, τις σχολιάζει με πνεύμα και μας παραδίδει μια ενδιαφέρουσα κομεντί. Μόνο που στο τέλος μοιράζει την τράπουλα με ένα τρόπο που δίνει την εντύπωση πως δεν φέρθηκε δίκαια στους χαρακτήρες του.
Αξίζει τον κόπο!
Κριτική: Πάνος Κοκκίδης