Επίσημες φωτογραφίες και πρώτα στοιχεία, μετά από μια αρκετά μεγάλη κυοφορία, για το νέο Audi A4, που βέβαια θα παρουσιαστεί με όλες τις τιμές στην έκθεση της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβριο.
Παρόλο που οι άμεσα αντιληπτές αλλαγές σε σχέση με την τρέχουσα γενιά δεν είναι μεγάλες, το νέο Α4 δείχνει εμφανώς πιο σύγχρονο. Ταυτόχρονα είναι και εξαιρετικά αεροδυναμικό, με το συντελεστή οπισθέλκουσας 0,22 της έκδοσης BlueEfficiency να είναι νέο ρεκόρ.
Οι διαφοροποιήσεις δεν είναι μεγάλες και σε ότι αφορά τις διαστάσεις -το μήκος έχει αυξηθεί κατά 2,5 εκατοστά στα 4,73 μέτρα- ενώ μικρή, 12 χιλιοστά, είναι και η αύξηση του μεταξονίου (2,82 μέτρα). Σύμφωνα με την Audi όμως οι χώροι σε σχέση με το τρέχον μοντέλο είναι σαφώς πιο άνετοι, ενώ το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από τα 505 έως τα 1.520 λίτρα.
Το πλήρως ανανεωμένο εσωτερικό έχει φουλ ψηφιακό και προγραμματιζόμενο πίνακα οργάνων, ο εξοπλισμός σε ότι αφορά την ασφάλεια, τη διασύνδεση (πλήρης ενσωμάτωση smartphones, τόσο Android όσο και Apple) και τη διευκόλυνση, ενώ η στάνταρ οθόνη στη κεντρική κονσόλα είναι σχετικά μικρή, μόλις 5 ιντσών.
Η βάση του νέου A4 είναι το μεταβλητό πλαίσιο MQB του ομίλου VW και αυτό σημαίνει πέρα από όλα τα άλλα και μια σημαντική μείωση του βάρους, που στη βασική έκδοση φτάνει τα 110 κιλά. Η βασική έκδοση κινείται, για πρώτη φορά στην ιστορία του Α4, από κινητήρα 1.400 κυβικών, τον 1.4 TFSI των 150 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο S-Tronic. Από κει και πάνω υπάρχει ο ολοκαίνουργιος 2.0 TFSI σε δύο εκδοχές με 190 και 252 ίππους –η λιγότερο ισχυρή είναι εξαιρετικά οικονομική με μέση κατανάλωση 4,8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα- ενώ τα ακόμα πιο δυνατά S4 και RS4 έχουν προγραμματιστεί για το 2016 και το 2017 αντίστοιχα.
Ο βασικός προς το παρόν diesel είναι ο 2.0 TDI Ultra με 150 ίππους, μέση κατανάλωση 3,7 λίτρων και CO2 95 γραμμαρίων (άρα δεν πληρώνει τέλη), ενώ η γκάμα περιλαμβάνει μια έκδοση 190 ίππων και από το 2016 και μια 122. Στην κορυφή θα υπάρχει και ο 3.0 V6 TDI, σε δύο εκδόσεις με 218 και 272 ίππους και εξαιρετικές τιμές κατανάλωσης -4,2 και κάτω από 5,0 λίτρα αντίστοιχα.
Συνολικά το νέο Audi A4 χάρη στην εξαιρετική αεροδυναμική του και τους νέους κινητήρες του εμφανίζεται 21% πιο οικονομικό σε σχέση με τον προκάτοχό του. Όσο για τις τιμές αγοράς του οι πρώτες ενδείξεις από τη Γερμανία κάνουν λόγο για εκκίνηση κάτω από τις 31.000 ευρώ για το 1.4 TFSI των 150 ίππων.