Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ο Εξολοθρευτής is back [κριτική & τρέιλερ] - iefimerida.gr

Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ο Εξολοθρευτής is back [κριτική & τρέιλερ]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ακόμα μια «γεμάτη» κινηματογραφική εβδομάδα με εννέα καινούργιες επιλογές. Ξεχωρίζει ο Εξολοθρευτής με τον Σβαρτσενέγκερ, όπως επίσης κι ένα περίεργο αλλά αξιοθέατο Γουέστερν, το Slow West. Στα υπ όψιν κι ένα υπέροχο παιδικό animation με τον συμπαθητικό Κιτρινομύτη. Καλλιτεχνικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι Ξεχασμένες Ψυχές και το Μακριά απ’ το Πλήθος, που διερευνούν τα θέματα, της μοναξιάς και του έρωτα με πολύ καλές προθέσεις.

Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ο Εξολοθρευτής is back [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 0


ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΗΣ 3D - Περιπέτεια / ΗΠΑ (2015)

  • Terminator: Genisys
  • Σκηνοθεσία: Άλαν Τέιλορ
  • Παίζουν : Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ, Εμίλια Κλαρκ, Τζέι Κόρτνεϊ, Τζ,Κ, Σίμμονς, Τζέισον Κλάρκ, Άαρον Γουίλιαμσον, Ματ Σμιθ

Τι Συμβαίνει:

Στα γνωστά στάνταρ της μεγαλειώδους υπερπαραγωγής των ταινιών αυτού του είδους κινείται και το τελευταίο Terminator που είναι το ...πρώτο μιας καινούργιας Τριλογίας, με ένα απολαυστικό (ακόμα μια φορά) Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ σε ένα κατά βάση γελοίο ρόλο που όμως τον σώζει η cool παρουσία και το επιθετικά παγωμένο χιούμορ του..

Η ταινία ξεκινά με τον Κάιλ Ρις (Τζέι Κόρτνεϊ) παιδί να μας διηγείται τι είχε γίνει προτού γεννηθεί, με τους ανθρώπους να έχουν, ουσιαστικά, παραχωρήσει την εξουσία στις μηχανές, οι οποίες και αποφάσισαν πως η ανθρωπότητα ήταν απειλή για την ύπαρξή τους και άρα έπρεπε να αφανιστεί. Το αποτέλεσμα ήταν η Ημέρα της Κρίσης με 3 δις ανθρώπων να έχουν σκοτωθεί.

Είμαστε στο έτος 2029, όπου ο αρχηγός της ανθρώπινης Αντίστασης Τζον Κόνορ έχει νικήσει το Skynet των μηχανών που όμως έχει στείλει κάποιον στο παρελθόν να σκοτώσει τη μητέρα του Τζον κι έτσι να διαγράψει τη νίκη της Αντίστασης. Ο Τζον τώρα θα στείλει τον εθελοντή στρατιώτη Κάιλ Ρις πίσω στο 1984 για να προστατέψει τη μητέρα του Σάρα Κόνορ (Εμίλια Κλαρκ) και να διασφαλίσει τη γέννηση του και το μέλλον της Ανθρωπότητας. Όταν ο Ρις φτάνει στο 1984 αρκετά πράγματα δεν είναι όπως τα περιμένει. Τελικά μπλέκεται με τη μητέρα του Κόνορ αλλά και με τον Τ-800 (Σβαρτσενέγκερ) που είναι φύλακας άγγελος της με αποστολή να φυλάει την Σάρα από αυτούς που θέλουν να τη σκοτώσουν ώστε να μη γεννήσει τον Τζον και νικήσει η Αντίσταση τις Μηχανές. Το πράγμα περιπλέκεται σαν υπόθεση τόσο πολύ με ένα μπερδευτικό πίσω-μπρος στο χρόνο που νομίζω ότι στο τέλος χάνει τη μπάλα και η ελληνικής καταγωγής σεναριογράφος Λέτα Καλογρίδη.

Η ταινία είναι συνταγής Χόλλυγουντ (αφηγητής, σωτηρία του Κόσμου, απίθανες ανατροπές κλπ) τρισδιάστατων επικών διαστάσεων με λαβυρινθώδη αφήγηση και θεαματικές σκηνές δράσης που ξεπερνάνε κάθε λογική και θα γοητεύσουν τα εφηβικά κοινά. Οι σάιμποργκ εχθροί ρίχνουν μπουνιές και πυροβολούν αλλήλους με γραφικότητα δημιουργώντας ένα θορυβώδες σουρεαλιστικό θέαμα όπου η βία είναι καθαρά κινηματογραφική και γι αυτό απολαυστικά δικαιολογημένη. Αλλά πέρα και πάνω απ όλα, έστω και με άσπρα μαλιά : Άρνολντ is Back με το γνωστό λιτό χιούμορ και την cool εμφάνιση!

Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ο Εξολοθρευτής is back [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 1


ΧΟΡΩΔΙΑ - Δράμα / ΗΠΑ (2015)

  • Boychoire
  • Σκηνοθεσία: Φρανσουά Ζιράρ
  • Παίζουν : Ντάστιν Χόφμαν, Κάθι Μπέιτς, Έντι Ιζάρντ, Ντέμπρα Γουίνκερ, Γκάρετ Γουόρινγκ, Τζο Γουεστ, Ρίβερ Αλεξάντερ

Τι Συμβαίνει:

Ο Στετ (Γκάρετ Γουέιρινγκ), ένα παιδί εξωσυζυγικής σχέσης με εξαιρετικό χάρισμα στη φωνή, προσπαθεί να τα βγάλει πέρα σε μια δύσκολη συνοικία του Τέξας ζώντας με την ανύπαντρη αλκοολική μητέρα του. Η διευθύντρια του σχολείου του (Ντέμπρα Γουίνγκερ) πιστεύει πολύ στη μελωδική φωνή του και κάνει προσπάθειες να την αναδείξει σε διάφορες οντισιόν. Ο μικρός Στετ αδυνατεί να καταλάβει πώς κάτι τέτοιο θα τον βοηθούσε να αντιμετωπίσει τη δύσκολη πραγματικότητα της ζωής του. Μετά το θάνατο της μητέρας του και με την παρέμβαση του πλούσιου αληθινού του πατέρα, (πιο πολύ για να τον κρατήσει «αόρατο» από την «νόμιμη» οικογένεια που έχει τώρα) ο Στετ θα βρεθεί στην καλύτερη ιδιωτική σχολή χορωδίας στην χώρα, την National Boychoire. Ο νεαρός δεν έχει μελετήσει μουσική, δεν έχει κανέναν να τον υποστηρίξει και είναι γεμάτος οργή που τον αναγκάζει σε ξεσπάσματα. Εκεί από την πρώτη στιγμή έρχεται αντιμέτωπος με τον απαιτητικό, φημισμένο και αυταρχικό Διευθυντή Καρβέλ (Ντ. Χόφμαν) και τον αθέμιτο ανταγωνισμό από τον καλύτερο σολίστ της χορωδίας και δυνατότερο αντίπαλό του (Τζο Γουέστ). Θα γίνει σολίστ στη διάσημη χορωδία ο Στετ;

Όλοι υποψιαζόμαστε από την αρχή που θα πάει η ταινία και ο σκηνοθέτης Φρανσουά Ζιράρ δε μας διαψεύδει ούτε στιγμή. Τα πάντα εξελίσσονται με την ορθογραφία και το συντακτικό που πρέπει. Αυτή η μη συναρπαστική εξέλιξη είναι και το βασικό ντεζαβαντάζ στη διασκέδασή μας που τελικά σώζεται από το βαρβάτο καστ που περιλαμβάνει τους οσκαρικούς Ντάστιν Χόφμαν και Κάθυ Μπέιτς που ξέρουν πως να ομορφαίνουν ένα ρόλο. Ο σεναριογράφος φροντίζει ώστε ο Χόφμαν να έχει τις συγκρούσεις και τα διλήμματα που πρέπει για να κυριαρχεί στην ταινία. Από δίπλα η Κάθυ Μπέιτς παίζοντας τη διευθύντρια αναλαμβάνει να ισορροπεί τη διαμάχη Στετ και Χόφμαν σαν καλός δικαστής. Τα ίδια περίπου συμβαίνουν με την ήρεμη αντιπαλότητα των αγοριών.

Όλα βαίνουν καλώς και η ταινία κυλά με καταπληκτικά κλασικά χορωδιακά κομμάτια, υπέροχες παιδικές φωνές αλλά και με μια εκνευριστική ομαλότητα που θα κάνει τον ψαγμένο θεατή να βαρεθεί μια στάλα. Ο στόχος είναι έντιμος και προφανής: Το ταμείο. Πρόκειται για μια καθωσπρέπει ταινία στηριγμένη πάνω σε μια τίμια φόρμουλα, που προσκαλεί στην αίθουσα όλη την οικογένεια.

Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ο Εξολοθρευτής is back [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 2


ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ - Δράμα / ΗΠΑ (2015)

  • Far From The Madding Crowd
  • Σκηνοθεσία: Τόμας Βίντερμπεργκ
  • Παίζουν : Κάρεϊ Μάλιγκαν, Μάικλ Σιν, Ματίας Σένερτς, Τομ Στάριτζ, Τζουνο Τεμπλ, Τζέσικα Μπάρντεν

Τι Συμβαίνει:

Βασισμένο στο κλασικό μυθιστόρημα του Τόμας Χάρντι, το «Μακριά από το Πλήθος» είναι η ιστορία της Μπάθσιμπα Έβερντιν (Κάρεϊ Μάλιγκαν), μιας ανεξάρτητης και δυναμικής νεαρής γυναίκας που κληρονομεί τη φάρμα του θείου της. Οικονομικά αυτόνομη (κάτι το σπάνιο στη βικτωριανή εποχή), όμορφη και πεισματάρα, η Μπάθσιμπα προσελκύει τρεις πολύ διαφορετικούς αλλά αποφασισμένους μνηστήρες: τον Γκάμπριελ Όουκ (Ματίας Σένερτς), έναν βοσκό μαγεμένο από την ισχυρογνωμοσύνη της, τον Φρανκ Τρόι (Τομ Στέριτζ), έναν όμορφο και απερίσκεπτο λοχία, και τον Ουίλιαμ Μπόλντγουντ (Μάικλ Σιν), έναν ευκατάστατο και ώριμο εργένη.

Όσο η Μπάθσιμπα περιτριγυρίζεται από τους τρεις άνδρες και πορεύεται ανάμεσα στα δεσμά του πάθους, της εμμονής και της προδοσίας, πρέπει να βρει τον δικό της δρόμο προς την ευτυχία και όλα όσα επιθυμεί. Η διαχρονική αυτή ιστορία των επιλογών και του πάθους της διερευνά την φύση των σχέσεων και της αγάπης – καθώς και της ανθρώπινης ικανότητας να ξεπερνά τις δυσκολίες χάρη στην προσαρμοστικότητα και την αποφασιστικότητα.

Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ο Εξολοθρευτής is back [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 3


ΟΣΟ ΕΙΜΑΣΤΕ ΝΕΟΙ - Κομεντί / ΗΠΑ (2014)

  • While We΄re Young
  • Σκηνοθεσία: Νόα Μπάουμπαχ
  • Παίζουν : Μπεν Στίλερ, Ναόμι Γουότς, Άνταμ Ντράιβερ, Αμάντα Σέιφριντ, Άνταμ Χόροβιτς

Τι Συμβαίνει:

Δε ξέρω αν ο σκηνοθέτης της ταινίας βλέπει ταινίες του Γούντυ Άλλεν. Πάντως αν βλέπει πρέπει να του αρέσουν γιατί σ αυτή εδώ την παραγωγή φαίνεται ότι τον έχουν επηρεάσει πολύ. Δε θα λέγαμε ακριβώς τη λέξη απομίμηση πάντως είναι πολύ κοντά στην θεματική και στην άποψη του διάσημου εύθραυστου Αμερικανού καθώς στη ταινία του Μπάουμπαχ μπορεί άνετα κάποιος να παρατηρήσει πολλές ομοιότητες με το γουντιαλενικό χιούμορ. Κι αυτά δεν τα γράφω για κακό, παρά μόνο για να δώσω στα γρήγορα ένα αισθητικό στίγμα για την αρκετά μπανάλ αυτή ταινία που προσπαθεί να απαντήσει στο θεμελιώδες ερώτημα : Όταν πια μεγαλώσεις είναι καλό να παριστάνεις τον χιπστερά νέο?

Ο Τζος (Μπεν Στίλερ) και η Κορνήλια Σρέμπνικ (Ναόμι Γουότς), είναι ένα παντρεμένο μεσήλικο νεουορκέζικο ζευγάρι. Ο Τζος είναι ένας σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ που δεν έχει κατορθώσει να καταξιωθεί. Προσπαθεί να ολοκληρώσει την τελευταία του ταινία εδώ και χρόνια και μέσα του νιώθει ότι έχει στερέψει δημιουργικά. Το ζευγάρι προσπάθησε να ξεκινήσει μια οικογένεια αλλά δε μπόρεσε κι έτσι αποφάσισαν ότι θα ζήσουν μ’ αυτό.

Ο Τζέιμι και η Ντάρμπι από την άλλη, είναι ένα χίπστερ, έξω καρδιά ζευγάρι, έτοιμοι και οι δύο ανά πάσα στιγμή να τα παρατήσουν όλα για να ακολουθήσουν ότι δήθεν τους αρέσει πιο πολύ. Όταν τα δυο ζευγάρια θα έρθουν σε επαφή, θα αρχίσουν να αλληλεπιδρούν το ένα στο άλλο. Γοητευμένοι απ τη γνωριμία οι σαραντάρηδες απ το Μπρούκλιν, θα κάνουν στην άκρη τους φίλους τους για να ακολουθήσουν τα βήματα των ανέμελων νεαρών εις αναζήτηση του χαμένου χρόνου. Πλην όμως ο χαμένος χρόνος ως γνωστόν δε γυρίζει πίσω και το να εμπιστεύεσαι ανέμελους νεαρούς στο Μπρούκλιν δεν είναι και τόσο σοφό. Άλλοτε πικρή κι άλλοτε θλιμμένη αυτή η υπαρξιακή αναζήτηση θα γίνει το τερραίν που θα παιχτεί αυτή η κομεντί χαρακτήρων που μάλλον πάσχει στην αφήγησή της αλλά και στην επιλογή των ηθοποιών. Η ανακύκλωση των καταστάσεων με διαφορετικά λόγια γονατίζει την περπατησιά της ταινίας εμβολίζει το ενδιαφέρον μας για τα παθήματα του Τζος και της Κορνήλια και δίνει χώρο σε μερικά διλήμματα του τύπου : Τώρα να κλείσω τα μάτια περιμένοντας κάτι καλύτερο ή να την κάνω με ελαφρά πηδηματάκια απ΄ την αίθουσα…

Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ο Εξολοθρευτής is back [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 4


ΞΕΧΑΣΜΕΝΕΣ ΖΩΕΣ - Δράμα / Βρετανία, Ιταλία (2013)

  • Still Life
  • Σκηνοθεσία: Ουμπέρτο Παζολίνι
  • Παίζουν : Έντι Μαρσάν, Τζόαν Φρόγκατ, Κάρεν Ντριούρι, Νιλ Ντε Σόουζα, Κάρεν Μακιντάιρ, Άντριου Μπάνκαν

Τι Συμβαίνει:

Βουτηγμένη μέσα στη θλίψη και την κατήφεια αυτή η ενδιαφέρουσα ταινία που απέσπασε το βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο “Τμήμα Οριζόντων” του Φεστιβάλ Βενετίας (2013), είναι η δεύτερη ταινία του Uberto Pasolini, παραγωγού της παγκόσμιας επιτυχίας “The Full Monty” που είναι απλώς συνονόματος με τον Μεγάλο Ιταλό.

Το φιλμ μιλάει απλά κι έντιμα για τη μοναξιά και την αγάπη, υφαίνοντας το πορτρέτο ενός ήσυχου, φιλότιμου και αλτρουιστή υπαλληλάκου ενός εγγλέζικου δήμου, του Τζον Μέι (Έντι Μάρσαν), ο οποίος είναι επιφορτισμένος να οδηγεί στην τελευταία τους κατοικία όσους μοναχικούς και ξεχασμένους εγκαταλείπουν ξαφνικά τον μάταιο τούτο κόσμο.

Τον παρακολουθούμε στην τελευταία του αποστολή καθώς προσπαθεί να βρει τα μέλη της οικογενείας και τους φίλους ενός αλκοολικού και μοναχικού γείτονα του, ώστε να τους καλέσει να παραστούν στην τυπική κηδεία που θα οργανώσει ο δήμος. Με σχολαστικότητα κι επιμονή ξεκινά από ένα άλμπουμ φωτογραφιών που βρίσκει στο σπίτι του εκλιπόντος και μέσα απ’ αυτό ξεθάβει τον έναν μετά τον άλλον, όσους γνωρίζουν τον νεκρό. Σ’ αυτό το ταξίδι γινόμαστε κι εμείς μάρτυρες μιας πινακοθήκης συγχρόνων Εγγλέζων που ζουν στο περιθώριο της ζωής και κοσμούν διακριτικά το κοινωνικό μοντέλο στο οποίο οι ευρωπαίοι εταίροι μας, μας προορίζουν να ζήσουμε. Μια πάρελαση από καθαρά περιγραμμένους χαρακτήρες, σύγχρονα ανθρώπινα κουρέλια, στα όρια της απελπισίας που ζουν αναζητώντας μια στάλα ευτυχία σε ένα κόσμο όπου υπάρχουν τα πάντα, εκτός απ’ τον ανθρωπισμό. Μια εντυπωσιακή αποτύπωση της βρετανικής κοινωνικής κουρελαρίας που ονομάζεται σύγχρονος τρόπος ζωής. Η ταινία δεν προχωράει σε τόσο άκομψες καταγγελίες όσο εγώ και γι αυτή την εκλεπτυσμένη ελλειπτική αφήγηση μπορείς να της συγχωρήσεις μικρά ατοπήματα. Μελαγχολικά κομψή, συμμαζεμένη στην αφήγηση αλλά και αισθητικά άρτια, χωρίς ιδεολογικές έμμονες, προκαλεί μια υγιή συγκίνηση και τελικά προσφέρει ένα χάδι στο ένοχο κομφορμισμό μας.

Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ο Εξολοθρευτής is back [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 5


SLOW WEST - Γουέστερν / ΗΠΑ (2015)

  • Σκηνοθεσία: Τζον Μακλίν
  • Παίζουν : Μάικλ Φασμπάντερ, Κόντι Σμιτ Μακφί, Μπεν Μέντελσον, Κάρεν Πιστόριους, Καλάνι Κουιέπο

Τι Συμβαίνει:

Παράξενα γοητευτικό μοντέρνο γουέστερν με μια μοναδική αφηγηματική δομή που ενώ αγγίζει τα όρια του σουρεαλισμού (σε ένα τύπο ταινίας που δε χωρά σουρεαλισμός) εν τούτοις δεν ενοχλεί, ενώ αντίθετα απογειώνει το τελικό πρωτότυπο αποτέλεσμα. Ο σκηνοθέτης Τζον Μακλίν ισχυρίζεται πως έχει κάνει ένα ευρωπαϊκό road movie με φόντο της Δύση και πράγματι έτσι είναι. Η ταινία είναι γυρισμένη βέβαια στη Νέα Ζηλανδία και αν παρατηρήσει κανείς, το τοπίο είναι πιο υγρό απ την ξεραίλα του Σέρτζιο Λεόνε και ο ήλιος δεν τσουρουφλίζει ανελέητα το τοπίο όπως στο κλασσικό αμερικανικό γουέστερν. Κι όλ’ αυτά μάλλον είναι επίτηδες, μιας και ο δεκαεξάχρονος Σκώτος αριστοκράτης που έρχεται να αναζητήσει την αγαπημένη του στη Δύση ίσως φαινόταν ακόμα πιο «tenderfoot” μέσα σε ένα αληθινό τοπίο άγριας δύσης και το όλο πράγμα να ξενέρωνε θριαμβευτικά.

Ο 16χρονος λοιπόν αριστοκράτης Τζέι (Κόντι Σμιτ-Μακφί) μεγαλώνει στα Χάιλαντς της Σκωτίας μαζί με την Ρόουζ, την κόρη ενός ταπεινού αγρότη. Ενώ οι δυο τους συνειδητοποιούν ότι η φιλία τους με τα χρόνια εξελίχθηκε σε κάτι περισσότερο, ο πατέρας της Ρόουζ αποφασίζει να μεταφέρει την οικογένειά του στην Αμερική. Συντετριμμένος για την απώλειά της Ρόουζ, ο Τζέι γυρνά την πλάτη του στην προνομιούχο ζωή του και ξεκινά να βρει την χαμένη του αγάπη στη νέα ήπειρο. Εκεί, συναντά έναν επικίνδυνο και μυστηριώδη περιπλανώμενο, πιστολέρο, τον Σίλας Σέλεκ (Μάικλ Φασμπέντερ) στον οποίο αναθέτει να τον οδηγήσει στην αγαπημένη του έναντι χρημάτων.

Παρόλο που η υπόθεση φαίνεται αρκετά αφελής εν τούτοις σκηνοθετικά δικαιολογείται και μας οδηγεί σε ένα θαυμαστό ταξίδι ενώ ταυτόχρονα ξετυλίγει μια περίεργη πινακοθήκη χαρακτήρων της Δύσης που παραμονεύουν για το κακό, όπως ο βίαιος κακοποιός Πέιν και η συμμορία του, που θα καταδιώξει τον νεαρό.

Ένα περίεργα όμορφο γουέστερν με σαρκαστικό χιούμορ που μεταχειρίζεται τα κλισέ μόνο ως προς τη μορφή και σε βάζει σε σκέψεις: Αν πχ έλειπαν τα εξάσφαιρα, τα άλογα, και τα καουμπόικα καπέλα αυτό που θα έμενε πόσο θα θύμιζε γουέστερν? Διότι το γουέστερν είναι κατά βάση εκείνο το αίσθημα του Wild West που γεμίζει το βλέμμα και την ψυχή σου καθώς περιπλανιέσαι στα τοπία του Searchers ή της Ταχυδρομικής Άμαξας ή όταν ακούς τη φυσαρμόνικα του ‘Ενιο Μορικόνε. Εδώ αυτά είναι διαφορετικά.

Όμως ας μη φαινόμαστε μικρόψυχοι και κολλημένοι σε φολκλορικές αλλά και αγαπημένες εικόνες-φετίχ.

Ας υποδεχθούμε μια φρέσκια αίσθηση «Ουέστ» που μπορεί να μας οδηγήσει σε νέα όμορφα τοπία κι ας δούμε καλοπροαίρετα αυτή τη καινούργια εικόνα που μοιάζει σαν ένα ευρωπαϊκό αυτοκίνητο που τρέχει ανέμελα και χωρίς την αίσθηση κινδύνου στους τεράστιους αμερικανικούς δρόμους της Δύσεως.

Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ο Εξολοθρευτής is back [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 6


ΠΑΓΙΔΕΥΜΕΝΗ ΨΥΧΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 - Τρόμου / ΗΠΑ (2015)

  • Insidious : Chapter 3
  • Σκηνοθεσία: Λι Γουανέλ
  • Παίζουν : Στέφανι Σκοτ, Ντέρμοτ Μαλρόνεϊ, Λιν Σάγιε, Χέιλι Κιγιόκο, Άνγκους Σάμσον

Τι Συμβαίνει:

Βεριτάμαπλ ταινία τρόμου και prequel της γνωστής σειράς, από μάστορες του είδους. Ο πρώην σεναριογράφος των ταινιών της σειράς και σκηνοθέτης πια, Λι Γουανέλ μαζί με τον μοντέρ του, από το πρώτο μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο κάνουν το παν για να παράξουν τρόμο και το καταφέρνουν άλλοτε καλά κι άλλοτε έξοχα. Είναι μερακλήδες του ανελέητου τρόμου και δεν σταματούν μπροστά σε καμία κινηματογραφική λογική προκειμένου να πετύχουν αυτό που θέλουν.

Αν καλοπροαίρετα παραλείψουμε μερικές αφέλειες με υπερφυσικά φαινόμενα τραβηγμένα απ’ τα μαλλιά, καθώς και το γεγονός ότι το η κεντρική δαιμονική απόκοσμη οντότητα φοράει μάσκα οξυγόνου για σωστή αναπνοή (ιδέα γελοιωδώς πρωτότυπη), η ταινία είναι για να σε κρατήσει καρφωμένο στο κάθισμα και με τα μάτια μισόκλειστα από φόβο.

Όλα ξεκινούν όταν μια νεαρή έφηβη, η Κουήν (Στεφάνι Σκοτ) ζητά την βοήθεια του γνωστού μας μέντιουμ, της Ελίζ (Λιν Σάγιε) για να επικοινωνήσει με την νεκρή μητέρα της. Όταν όμως μιλάς με ένα νεκρό σε ακούνε όλοι, όπως λέει και το μέντιουμ. Έτσι η νεαρή ξαφνικά γίνεται μπαίνει στο στόχαστρο μιας γλοιώδους απόκοσμης οντότητας που θέλει να της κάνει κακό, προκειμένου να την χρησιμοποιήσει σαν σύνδεσμο με τη ζώσα πραγματικότητα.

Ο πατέρας της Κουήν, (Ντέρμοντ Μαλρόνεϊ) καλεί στο στοιχειωμένο σπίτι της οικογένειας, ειδικούς εξολοθρευτές να αντιμετωπίσουν αυτά τα δολοφονικά πνεύματα και τότε αρχίζει το πανηγύρι του τρόμου για τα καλά. Ο Λι Γουανέλ δεν φοβάται να χρησιμοποιήσει όλα τα σχετικά κλισέ, όπως του σκοταδιού, της απομόνωσης και τις απότομες σφήνες τρόμου, αλλά το κάνει με επαγγελματική επιμέλεια και μαστοριά. Διάβολε δεν γίνεται κέικ σοκολάτας χωρίς σοκολάτα. Αρκεί η δόση να είναι η σωστή.

Ως γνωστόν ο τρόμος και η γελοιότητα απέχουν μόνο ένα χιλιοστό. Αυτό το χιλιοστό όμως η ταινία το περνά σπάνια και όταν το περάσει είναι για συγχώρεση αφού τελικά πετυχαίνει το τρομοαποτέλεσμα που θέλει.

Ταινία εμπορική και δεν υποκρίνεται καλλιτεχνικότητες και άλλα παρόμοια. Θέλει να τρομάξει καθαρά και ξάστερα. Είναι ιδανική για νεαρά ζευγάρια που θέλουν να σφιχταγκαλιστούν φοβισμένα μέσα στο σκοτάδι της αίθουσας και ψάχνουν την ευκαιρία…

Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ο Εξολοθρευτής is back [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 7


ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ - Κωμωδία / Βρετανία (2014)

  • The Trip To Italy
  • Σκηνοθεσία : Μάικλ Γουίντερμποτομ
  • Παίζουν : Στιβ Κούγκαν, Ρομπ Μπράιτον, Μάρτα Μάριο, Ρόζι Φέλνερ, Κλερ Κίλαν

Τι Συμβαίνει:

Ένα αρκετά πρωτότυπο road movie της γεύσης και της καλής ζωής που μας ταξιδεύει σε επιλεγμένα ρεστοράν και boutique hotels της super τουριστικής Νότιας Ιταλίας.

Μετά την επιτυχία τους στη Βρετανία οι δυο φίλοι ξεκινούν με ένα Μίνι Κούπερ cabrio ένα καινούργιο εξερευνητικό ταξίδι για να γράψουν εντυπώσεις και κριτικές για τα ρεστοράν και τα μικρά ξενοδοχεία που θα μείνουν στην Ιταλία. Είναι και οι δυο καλοβαλμένοι ηθοποιοί που το κεντρικό τους αστείο σε σημείο εμμονής, είναι να παριστάνουν διάφορους celebrities στις συζητήσεις τους και να κάνουν μιμήσεις μεγάλων πρωταγωνιστών από χαρακτηριστικές σκηνές διασήμων ταινιών.

Επίσης τους απασχολεί εκτός από μερικά υπαρξιακά ερωτήματα και το αν η Αλάνις Μόρισεϋ λέγεται και Αλάνις Μορισέτ. Αυτό το συγκεκριμένο τους παίρνει περίπου δυο με τρία κινηματογραφικά λεπτά να το ξεδιαλύνουν. Ένας γιγαντιαίος κινηματογραφικός χρόνος αν καταλαβαίνετε τι εννοώ.

Μετά τα 10 πρώτα λεπτά η ταινία εξαντλεί την θεματική της και αρχίζει να ανακυκλώνει αστεία, μιμήσεις και διαλόγους με φόντο διάφορα φολκλορικά ιταλικά τοπία, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο λόγο και κάποια δραματουργική πλοκή. Οι δυο πρωταγωνιστές τρώνε όμορφα πρωϊνά με scrambled eggs και λαχταριστά πιάτα pasta μιλώντας περί Λόρδου Βύρωνα αλλά και περί ανέμων και υδάτων κάνοντας συνεχώς μιμήσεις ο ένας στον άλλον με καλύτερη αυτή του Χιου Γκράντ και του Σην Κόννερυ από τον Ρομπ Μπράιτον.

Αυτή η επίπεδη και λεπτή σα τσιγαρόχαρτο αδιάφορη υπόθεση, συνεχίζει απτόητη λες και ο σκηνοθέτης τρέμει να μη σκιστεί και φανεί από κάτω το τίποτα. Η απλοϊκή αυτή αφήγηση, παραγεμίζεται με δήθεν κυνικές-αστείες ατάκες, διασκεδαστικά φλερτ των παλιμπαιδιζόντων μεσηλίκων και μικρά δήθεν οικογενειακά δράματα βρετανικής κοπής, μέχρι που και ο σκηνοθέτης βαριέται και αποφασίζει να δώσει ένα τέλος σ αυτό το τρυφερό, χαριτωμένο πολιτισμένο και αβαθές road movie. Το αφήνει να ξεφουσκώσει σαν αφρός μπίρας στο ζεσταμένο ποτήρι που το παρατάμε στο τραπέζι της παραθαλάσσιας ταβέρνας και πάμε όλοι να φύγουμε στην ευχή του θεού. Η ταινία είναι παραγωγή BBC Films. Απίστευτο ε;

Οι Ταινίες της Εβδομάδας: Ο Εξολοθρευτής is back [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 8


Ο ΚΙΤΡΙΝΟΜΥΤΗΣ ΣΕ ΤΡΕΛΕΣ ΠΤΗΣΗΣ - Animation / ΗΠΑ (2014)

  • Yellowbird
  • Σκηνοθεσία : Κριστιάν Ντε Βίτα

Τι Συμβαίνει:

Ο Κιτρινομύτης είναι ένα μικρό ορφανό πουλί που έχει χάσει την οικογένειά του από τη μέρα που έπεσε από τη φωλιά. Η Πασχαλίτσα τον υιοθετεί και τον μεγαλώνει σε ένα εγκαταλελειμμένο καλύβι στο δάσος, χωρίς κανένα άλλο πουλί ως πρότυπο – κι έτσι, ο καλόκαρδος Κιτρινομύτης φοβάται να απογειωθεί και να πετάξει μακριά.

Μια μέρα, η Πασχαλίτσα τον πείθει να βγει από το σπίτι για να ψάξει για κάτι που υποτίθεται ότι έχει κληρονομήσει από την γιαγιά της. Καθώς ο Κιτρινομύτης διασχίζει διστακτικά το δάσος, συναντά τον Δαρείο, τον πατριάρχη μιας οικογένειας αποδημητικών πουλιών που ετοιμάζονται να αναχωρήσουν σε πιο ζεστά μέρη για να προλάβουν το χειμώνα.

Όταν η Πασχαλίτσα ισχυρίζεται μπροστά στα υπόλοιπα πουλιά ότι ο Δαρείος ξεχώρισε τον Κιτρινομύτη για να τους οδηγήσει στην Αφρική, ο ίδιος δεν την διορθώνει και έτσι αναλαμβάνει την τεράστια πρόκληση, λαχταρώντας έτσι να αποκτήσει την δική του οικογένεια.

Έχει, βέβαια, ελάχιστες εμπειρίες που μπορούν να τον βοηθήσουν στο καινούριο του ρόλο, ενώ ο ζηλιάρης Κάρλο, που νόμιζε ότι αυτός θα διαδεχόταν τον Δαρείο στη θέση του αρχηγού, τους συνοδεύει με την ελπίδα να εκμεταλλευτεί κάποιο λάθος του άπειρου Κιτρινομύτη…Το υπέροχο τους ταξίδι, γεμάτο ανατροπές, χιούμορ και συγκίνηση, μεταμορφώνεται σε μια απολαυστική ταινία κινουμένων σχεδίων για όλη την οικογένεια.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ