Σε μια τελετή έναρξης, όπως αυτή των Ολυμπιακών Αγώνων στο Μπακού, όπου η φαντασμαγορία, το μέγεθος και το πλήθος ήταν κυρίαρχα, η δύναμη του χειροποίητου ήταν αυτή που απογείωσε το αποτέλεσμα και δημιούργησε ένα σπουδαίο καλλιτεχνικό έργο.
Είναι ο μοναδικός, αναγνωρίσιμος τρόπος του Δημήτρη Παπαϊωάννου, αυτός που καθηλώνει, ταράζει τον θεατή μέσα από μια ανάδυση αθέατων προσωπικών ιστοριών και βιωμάτων του καθενός. Ενεργοποιεί κέντρα ακριβώς επειδή ο ίδιος προσεγγίζει κάθε του δημιουργία από τη ρίζα της, με τις πρώτες ύλες, με το σταθερό βλέμμα του.
Το διαπιστώνουμε ξανά, μετά την τελετή έναρξης που είδαν εκατομμύρια άνθρωποι ανά τον κόσμο, μέσω μιας σειράς φωτογραφίων του Julian Momment.Υπέροχες εικόνες από την προετοιμασία της τελετής. Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου -θυμίζοντας τόσο έντονα ξαφνικά Νίκο Εγγονόπουλο ως χειρονομία και ενέργεια- βάφει τον Ταύρο που θα μεταφέρει την Ευρώπη στον ουρανό του σταδίου.
Φροντίζει τη μάσκα που τοποθετείται στο πρόσωπο του Marguess Scott, του Αμερικανού χορευτή, κορυφαίου του dubstep. Σχεδιάζει στο πάτωμα καθώς οι συνεργάτες του -ο Κυριάκος Καρσεράς και η χορογράφος Κατερίνα Παπαγεωργίου- παρακολουθούν.
Aλλού, βλέπουμε να τον αγκαλιάζει χαμογελώντας ο θρύλος Alim Qasimov για τον οποίο οι New York Times έχουν γράψει πως είναι απλά, ένας από τους σημαντικότερους εν ζωή τραγουδιστές του κόσμου «με έναν αυθορμητισμό που συνδυάζει το πάθος με την αφοσίωση, την περισυλλογή το μαγικό ξόρκι».
Σε άλλη φωτογραφία ο Παπαϊωάννου κρατάει τον ζυγό για να δείξει την κίνηση στον ερμηνευτή που υποδύθηκε επί σκηνής τον επικό ποιητή Nizami, ή δείχνει στον αθλητή που μετέφερε το φως τον Αγώνων πως θα κινηθεί με την αναμμένη δάδα.
Δείτε εδώ καρέ καρέ την τελετή έναρξης των Ευρωπαϊκών Αγώνων στο Μπακού και όλες τις πληροφορίες.