Την εκπόνηση σχεδίου έκτακτης ανάγκης για τον ασφαλή εφοδιασμό της χώρας με καύσιμα σε περίπτωση Grexit ζήτησε ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Παναγιώτης Λαφαζάνης από τα ΕΛΠΕ, όπως αποκαλύπτουν σήμερα «Τα Νέα».
Πηγές των ΕΛΠΕ μιλώντας στην εφημερίδα «Τα Νέα» αναφέρουν ότι σε περίπτωση Grexit η χώρα θα έχει σίγουρα καύσιμα για τους επόμενους έξι μήνες, ενώ η επάρκειά τους μπορεί να επεκταθεί για ένα τρίμηνο ακόμη.
Σε πρώτη φάση το σχέδιο περιλαμβάνει τη χρήση των στρατηγικών αποθεμάτων που υπάρχουν για ανάλογες περιπτώσεις ή κρίσεις, τα οποία επαρκούν για τρεις μήνες.
Σε δεύτερη φάση θα διοχετευτούν στην αγορά ποσότητες καυσίμων από μελλοντικά συμβόλαια που ήδη έχουν υπογράψει τα ΕΛΠΕ ενώ για να επεκταθεί κατά άλλους τρεις μήνες η επάρκεια το σχέδιο προβλέπει αγορά επιπλέον ποσοτήτων από το εξωτερικό και πληρωμή μέσω προϊόντων που θα διυλίσουν τα ΕΛΠΕ.
Την ίδια ώρα πάντως υπάρχει πάντα το σχέδιο έκτακτης ανάγκης (περιπτώσεις κρίσεων πολέμου κλπ) του ίδιου του κράτους που προβλέπει περιορισμό στην κυκλοφορία συγκεκριμένων οχημάτων ώστε να μειωθεί η κατανάλωση και περιορισμός στη χορήγηση καυσίμων.
«Πάγια τακτική των ΕΛΠΕ η διασφάλιση επάρκειας»
Η διασφάλιση επάρκειας καυσίμων πέραν των 90 ημερών που προβλέπει ο νόμος και η σχετική Κοινοτική Οδηγία αποτελεί πάγια τακτική των Ελληνικών Πετρελαίων, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Γρηγόρης Στεργιούλης, σχολιάζοντας σχετικά δημοσιεύματα.
«Καμία εταιρία δεν προγραμματίζει μόνο για τους επόμενους τρεις μήνες», ανέφερε συγκεκριμένα ο κ. Στεργιούλης.
Η τήρηση αποθεμάτων ασφαλείας, ικανών να καλύψουν τις ανάγκες της χώρας για διάστημα 90 ημερών είναι υποχρεωτική για όλες τις χώρες της ΕΕ με βάση Κοινοτική Οδηγία. Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Στεργιούλη ο οποίος βρίσκεται στην Αγία Πετρούπολη στο πλαίσιο της επίσκεψης του πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα αποτελεί πάγια τακτική των ΕΛΠΕ να κατέχουν συμβόλαια μελλοντικής παράδοσης πετρελαίου, πέραν των τριών μηνών.
Τέλος, η πρακτική της εισαγωγής αργού έναντι πληρωμής με έτοιμα προϊόντα αντί για ρευστό, δεν είναι μηχανισμός που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς σε καύσιμα αλλά έχει χρησιμοποιηθεί διεθνώς σε περιπτώσεις έλλειψης ρευστότητας.
Ο κ. Στεργιούλης τονίζει επίσης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι δεν υπάρχει κανένα ζήτημα επάρκειας καυσίμων και ότι το διυλιστήριο Ασπροπύργου, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών συντήρησης (στο πλαίσιο των οποίων συνέβη το τραγικό δυστύχημα με τέσσερις νεκρούς εργαζόμενους), σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία.