Οδηγούμε το νέο, κλασάτο Volvo XC90 - iefimerida.gr

Οδηγούμε το νέο, κλασάτο Volvo XC90

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ακριβώς όπως συνέβη και με το XC90 της 1ης γενιάς έτσι και το ολοκαίνουργιο της 2ης εγκαινιάζει μια νέα εποχή για τη Volvo, που τη θέλει να εμφανίζεται πιο κατασταλαγμένη, με έντονη προσωπικότητα και πιο classy.

Το νέο XC90 των σχεδόν 5,0 μέτρων, 4,95 για την ακρίβεια, καλύπτει τα παραπάνω σε βαθμό υπερθετικό. Ταυτόχρονα είναι άμεσα αναγνωρίσιμο χάρη στην εμφατική νέα του μάσκα και το συνολικά minimal στυλ του, ενώ ταυτόχρονα υιοθετεί και εξελίσσει τα χαρακτηριστικά της μάρκας που εξασφαλίζουν την επιθυμητή συνέχεια. Άξια αναφοράς και η προσοχή που δόθηκε στην αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,29!), η οποία εξασφαλίζει και χαμηλότερη κατανάλωση στις μεγάλες ταχύτητες και χαμηλότερο επίπεδο θορύβου, που με τη σειρά του ενισχύει κι άλλο τον premium χαρακτήρα.

Minimal και ταυτόχρονα ιδιαίτερη είναι και η σχεδίαση του εσωτερικού του νέου XC90, η οποία διακρίνεται για τη σύγχρονη εικόνα της και τη high tech προσέγγιση που εκφράζεται κατά κύριο λόγο από τη μεγάλη οθόνης αφή στην κεντρική κονσόλα, που θυμίζει στα πάντα ταμπλέτα και από την οποία ελέγχονται τα πάντα. Από κει και πέρα ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι και καλαίσθητος –αυτά τα δύο δεν πάνε πάντα μαζί- η ποιότητα κατασκευής πολύ καλή, ο εξοπλισμός, στάνταρ και προαιρετικός σε όλους τους τομείς πλήρης, ενώ η τυχόν 3η σειρά καθισμάτων μπορεί χωρίς πρόβλημα ακόμα και στα μεγάλα ταξίδια να φιλοξενήσει ενήλικες με ύψος γύρω στο 1,70.

Ενδιαφέρον στοιχείο είναι η δυνατότητα μετατόπισης της μεσαίας σειράς καθισμάτων κατά μήκος, ενώ το ότι στην πίσω σειρά υπάρχει μια σχετική άνεση χώρων οφείλεται και στην κόμπακτ σχεδίαση της καινούργιας πίσω ανάρτησης. Η οποία με επιπλέον χρεώση περίπου 4.000 ευρώ γίνεται και πνευματική. Αυτό σημαίνει πως ανάλογα με το πρόγραμμα που έχει επιλεγεί μειώνεται η απόσταση από τα έδαφος στις μεγάλες ταχύτητες, για λόγους οικονομίας και άνεσης, ενώ πέρα από την άσφαλτο αυξάνεται κατά 40 χιλιοστά για πιο εύκολη διέλευσης από δύσκολα σημεία.

Αν ενδιαφέρεστε για το καινούργιο XC90 μην την ξεχάσετε και δεν θα το μετανιώσετε, ακόμα και αν έχετε επιλέξει τον (προς το παρόν) βασικό σύνολο, το diesel με τον κωδικό D5. Ο οποίος, όπως άλλωστε όλοι οι κινητήρες του μεγάλου SUV της Volvo, είναι 2.000 κυβικών. Από κει και πέρα έχει δύο turbo, αποδίδει 225 άλογα, κινεί όλους τους τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων –η μόνη διαθέσιμη επιλογή- και όπως διαπιστώσαμε δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει τουλάχιστον σβέλτα το XC90 κάτω από όλες τις συνθήκες. Αυτό άλλωστε αντικατοπτρίζεται και

στις επιδόσεις του (0-100 σε 7,8 δεύτερα, τελική 220), ενώ δεν γίνεται εις βάρος της οικονομίας (5,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα η επίσημη τιμή).

Το XC90 D5 κοστίζει με απόσυρση, 5 θέσεις (7: +1.600 ευρώ) και επίπεδο εξοπλισμού Kinetic 64.150 ευρώ, όσο ακριβώς και η έκδοση βενζίνης T6, με 320 ίππους –υπάρχει και η Τ5 με 254 άλογα, η οποία όμως μπορεί να μην έρθει καν στην Ελλάδα- ενώ από το φθινόπωρο θα είναι διαθέσιμη και η κορυφαία Τ8, η οποία είναι υβριδική, καθώς ο κινητήρας βενζίνης των 320 ίππων συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 87 (ίππων). Αυτός είναι και ο λόγος που ονομάζεται και Twin Engine.

H συνδυαστική ισχύς της Τ8 φτάνει τα 407 άλογα, που εξασφαλίζουν ένα 0-100 σε 5,6 δεύτερα, την ίδια στιγμή που υπάρχει η δυνατότητα αποκλειστικά ηλεκτρικής κίνησης για 40+χιλιόμετρα. Η κατανάλωση του αποκλειστικά 7θέσιου XC90 T8 Twin Engine είναι μόλις 2,1 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 του μόνο 49 γραμμάρια, ενώ η τιμή του ξεκινά με το επίπεδο εξοπλισμού Momentum από 90.098 ευρώ.

Τετρακύλινδρους κινητήρες 2.000 κυβικών, της νέας γενιάς Drive-E, διαθέτουν και οι άλλες εκδόσεις του XC90. Άμεσα διαθέσιμη είναι η Τ6 (βενζίνη) με 320 ίππους, ενώ η Τ5 με τον ίδιο ουσιαστικά κινητήρα να αποδίδει 254 ίππους δεν είναι ακόμα βέβαιο πως θα έρθει στη χώρα μας.

Από πλευράς diesel προς το τέλος του χρόνου αναμένεται η εισαγωγική έκδοση D4 με 190 άλογα που θα είναι και η μόνη προσθιοκίνητη, ενώ στον αντίποδα στην κορυφή της γκάμας, βρίσκεται η υβριδική T8 Twin Engine. Εδώ ο δίλιτρος κινητήρας βενζίνης των 320 ίππων συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 87 ίππων, με αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύς να φτάνει τα 407 άλογα. Που αρκούν για ένα 0-100 σε 5,6 δεύτερα.

Το XC90 T8 μπορεί να κινηθεί για 40+ χιλιόμετρα καθαρά ηλεκτρικά, ενώ η τυποποιημένη μέση κατανάλωσή του είναι μόλις 2,1 λίτρα και οι εκπομπές CO2 του 49 γραμμάρια. Όσο για την τιμή του, ως αποκλειστικά 7θέσιο, ξεκινά από 90.098 ευρώ για την έκδοση με το επίπεδο εξοπλισμού Momentum.

Προς το τέλους του έτους η γκάμα του XC90 θα εμπλουτιστεί και με τη μοναδική προσθιοκίνητη εκδοχή του, τη D4, στην οποία ο diesel των 2.000 κυβικών θα αποδίδει 190 ίππους. Τιμή της D4 θα ξεκινά από 60.450 ευρώ με απόσυρση, με επίπεδο εξοπλισμού το Kinetic και με στάνταρ του αυτόματο κιβώτιο όπως προαναφέραμε.

Οδηγούμε το νέο, κλασάτο Volvo XC90 | iefimerida.gr 0
Οδηγούμε το νέο, κλασάτο Volvo XC90 | iefimerida.gr 1
Οδηγούμε το νέο, κλασάτο Volvo XC90 | iefimerida.gr 2
Οδηγούμε το νέο, κλασάτο Volvo XC90 | iefimerida.gr 3
Οδηγούμε το νέο, κλασάτο Volvo XC90 | iefimerida.gr 4
Οδηγούμε το νέο, κλασάτο Volvo XC90 | iefimerida.gr 5
Οδηγούμε το νέο, κλασάτο Volvo XC90 | iefimerida.gr 6
Οδηγούμε το νέο, κλασάτο Volvo XC90 | iefimerida.gr 7
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Volvo XC90 αυτοκίνητο
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ