Οι γιάπηδες είναι όρος και φαινόμενο της προηγούμενης δεκαετίας και οι hipsters είναι πασέ. Πλέον, τους αντικαθιστούν οι «Young Urban Creative» («Νέοι Δημιουργικοί Τύποι της Πόλης), γνωστοί ως «yaccie».
Τον όρο εισήγαγε ο Freelancer Ντέιβιντ Ινφαντέ σε άρθρο του στο Mashable με τίτλο «Οι hipster πέθαναν και ίσως να μην σας αρέσουν αυτοί που ακολουθούν».
Ο Ινφαντέ εξηγεί ότι yaccie είναι ουσιαστικά κάτι ανάμεσα στον γιάπι και στον hipster. Ή τουλάχιστον παίρνει στοιχεία και από τους δύο. «Είναι κάτι ανάμεσα στον γιάπι που διψά για χρήματα, γιοτ, αναγνώριση και τον hipster», λέει χαρακτηριστικά, με το complex.com να εξηγεί πως οι yaccie έχουν τη δημιουργικότητα και το πάθος των hipsters και το επιχειρηματικό δαιμόνιο των γιάπηδων.
Πώς θα αναγνωρίσει κανείς αν είναι yaccie
Ο Ινφαντέ δίνει έναν κατάλογο με τα χαρακτηριστικά των yaccies:
- Εχει διαβάσει πολλές φορές τη νουβέλα του Τζόναθαν Φρέινζεν «Freedom»
- Στην πραγματικότητα δεν του αρέσουν τα... χειροποίητα. Λατρεύει τα βιομηχανοποιημένα ντόνατς.
- Πραγματικά θέλει να πάει σύντομα στο Οστιν, γιατί του ακούγεται υπέροχο
- Κάνει μαθήματα ζωγραφικής
- Αποφεύγει τα τατουάζ σε εμφανή σημεία
- Λατρεύει τη σειρά Seinfeld, παρά το γεγονός ότι μόλις πρωτοπροβλήθηκε ήταν μόλις 16 ετών
- Παίρνει την έκδοση των New York Times για το Σαββατοκύριακο, αλλά δεν διαβάζει ποτέ τα νέα
- Εχει χιλιάδες ακολούθους στο Instagram, αλλά σχεδόν κανέναν στο Twitter
Οι yuccies ψάχνουν δουλείες που μπορούν αφενός νας τους εξασφαλίσουν τα προς το ζην και αφετέρου να είναι συμβατές με τα όσα έχουν σπουδάσει. Οι yuccies είναι οι πολιτιστικοί απόγονοι των γιάπηδων και των hipsters. Θέλουν να είναι πετυχημένοι όπως οι γιάπηδες και δημιουργικοί όπως οι hipsters. Με άλλα λόγια, οι yaccies είναι οι καλοί επιχειρηματίες hipsters. Δηλαδή δεν αγοράζουν με βάση μόνο την τιμή ή την ποιότητα, όπως κάνουν γιάπηδες και hipsters, αλλά και με την τιμή και με την ποιότητα. Είναι εκείνοι οι τύποι που βλέπετε στα συνέδρια επιχειρηματικότητας ή στις στήλες με τα success stories των εφημερίδων. Συχνά εργάζονται ως ειδικοί στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης μεγάλων επωνυμιών ή πωλούν σπάνια και πρωτότυπα προϊόντα, όπως γυαλιά ηλίου από ξύλο.