Η 11η Ιουνίου παραμένει ημέρα πένθους για τους απανταχού φίλους των μηχανοκίνητων σπορ. Η 24ωρη κούρσα ταχύτητας-αντοχής του Λε Μαν το 1955, κόστισε τη ζωή σε 84 ανθρώπους και αποτελεί μέχρι και σήμερα, 60 χρόνια μετά, την πιο θλιβερή ημέρα στην ιστορία του αθλήματος.
Σήμερα συμπληρώνονται 60 χρόνια από την ημέρα που 84 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στο Λε Μαν. Στην πόλη της Βόρειας Γαλλίας διεξάγονται οι «24 Ώρες του Λε Μαν», ένας από τους διασημότερους αγώνες αυτοκινήτου παγκοσμίως. Από το 1923 μέχρι και σήμερα, σε μια διαδρομή 13,5 χιλιομέτρων σπεύδουν χιλιάδες θεατές για να παρακολουθήσουν τη μάχη από αυτοκίνητα διάφορων κατηγοριών σ'έναν αγώνα, ο οποίος διαρκεί 24 ώρες. Το απόγευμα της 11ης Ιουνίου του 1955 όμως, έμελλε να είναι το πιο «σκοτεινό» στην ιστορία του αγώνα. Έχασαν τη ζωή τους 82 άνθρωποι μέσα σε ένα λεπτό ενώ άλλοι δύο εξέπνευσαν λίγη ώρα αργότερα από τα τραύματά τους, μπροστά στα μάτια 500,000 θεατών.
Η κούρσα ξεκίνησε στις 16:00 το απόγευμα και στις 18:26 συνέβη το μοιραίο. Όλα ξεκίνησαν από τον προπορευόμενο Μάικ Χόθορν, που οδηγώντας μια Jaguar D-Type έλαβε την εντολή να μπει στα πιτς. Μόλις είχε περάσει ένα πιο αργό αυτοκίνητο, την Austin-Healy 100 του Λανς Μακλίν, όταν φρέναρε σχεδόν απότομα για να μπει στα πιτς. Το αυτοκίνητο του Μακλίν λοξοδρόμησε για να αποφύγει τη σύγκρουση, αλλά δεν πρόσεξε ότι από πίσω του έρχονταν δύο γρηγορότερα αυτοκίνητα, οι Mercedes-Benz 300 SLR των Φάνχιο και Λεβέγκ. Ο Φάνχιο ήταν στη δεύτερη θέση του αγώνα και προσπαθούσε να ντουμπλάρει τον Λεβέγκ. Ο Γάλλος εγκλωβίστηκε και δεν είχε χρόνο να αντιδράσει. Η Μερσέντες του χτύπησε από πίσω την Austin-Healy 100 του Λανς Μακλίν και απογειώθηκε.
Αφού διέγραψε μια θεαματική τροχιά στον αέρα, χτύπησε στις μπαριέρες της αριστερής πλευράς της πίστας, έπιασε φωτιά και στην κυριολεξία διαλύθηκε. Φλεγόμενα τμήματα του αυτοκινήτου έπεσαν στο πλήθος, ανάμεσά τους και η μηχανή, που ήταν μια σκέτη βόμβα, σύμφωνα με την περιγραφή ενός αυτόπτη μάρτυρα. Και σαν μην έφτανε αυτό, οι πυροσβέστες προσπάθησαν να σβήσουν τη φωτιά των υπολειμμάτων του αυτοκινήτου με λάθος υγρό. Χρησιμοποίησαν μόνο νερό, προκαλώντας νέα έκρηξη.
Μέσα σε ένα λεπτό 82 θεατές έχασαν τη ζωή τους, το σώμα του Πιερ Λεβέργκ απαθανατίστηκε από έναν φωτογράφο άψυχο, πάνω στην άσφαλτο ενώ ένας ακόμη θεατής κατέληξε λίγη ώρα αργότερα στο νοσοκομείο της πόλης.
Οι υπεύθυνοι του αγώνα αποφάσισαν να συνεχιστεί η κούρσα με τη δικαιολογία ότι δεν ήθελαν να δημιουργηθεί χάος από τον κόσμο που αποχωρούσε. Κατά τη διάρκεια της νύχτας, όταν πλέον είχε επιβεβαιωθεί ο αριθμός των νεκρών, η Μερσέντες, η οποία προηγούνταν με τον Φάνχιο, αποφάσισε να αποσύρει τα αυτοκίνητά της σε ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των νεκρών. Οι υπόλοιπες ομάδες συνέχισαν κανονικά και νικητής αναδείχθηκε ο Μαικ Χόθορν. Ηταν η νίκη, η οποία κατακρίθηκε περισσότερο από κάθε άλλη παγκοσμίως ενώ ο Άγγλος σκοτώθηκε τέσσερα χρόνια αργότερα σε τροχαίο αφού είχε προλάβει να πανηγυρίσει και το πρωτάθλημα της Formula 1, ένα χρόνο πριν αποσυρθεί από την ενεργό δράση.