Η Μέριλιν Μονρόε ήταν από τις πιο εμβληματικές σταρ του Χόλιγουντ και εθεωρείτο σύμβολο θηλυκότητας και γοητείας.
Τώρα, το γραφείο τελετών που ανέλαβε την κηδεία της (όπως και πολλών άλλων διάσημων) αποκαλύπτει ότι στην πραγματικότητα η ξανθιά καλλονή δεν πρόσεχε καθόλου την εμφάνισή της και την υγεία της.
Οι Αλαν Αμποτ και Ρον Χαστ έχουν ιδρύσει το μεγαλύτερο γραφείο τελετών στο Χόλιγουντ, που επί χρόνια αναλαμβάνει κηδείες μεγάλων σταρ, όπως του Κλαρκ Γκέιμπλ, του Ερνι Κόβακς, της Νάταλι Γουντ και της Μέριλιν Μονρόε.
Για την τελευταία ειδικά, οι Αμποτ και Χαστ αποκαλύπτουν ότι δεν ήταν τόσο όμορφη και εντυπωσιακή όσο την παρουσίαζαν τα Μέσα και ότι πίσω από τη λάμψη των προβολέων και κάτω από το μακιγιάζ κρυβόταν κάτι εντελώς διαφορετικό.
Τα ξημερώματα της 5ης Αυγούστου 1962 ήρθε στον αστυνομικό σταθμό του Δυτικού Λος Αντζελες μία κλήση από τον προσωπικό γιατρό της Μέριλιν Μονρόε, δρ Χάιμαν Ενγκελμπεργκ, ο οποίος επικοινώνησε με τον αξιωματικό Τζακ Κλέμονς και ανακοίνωσε ότι η Μέριλιν Μονρόε βρέθηκε νεκρή στο σπίτι της στο 1230 της Fifth Helena Drive στο Brentwood.
Ο Ενγκελμπεργκ δήλωσε ότι ο θάνατός της προήλθε από υπερβολική δόση Nembutal και επιβεβαίωσε ότι επρόκειτο για αυτοκτονία. Τότε ο Κλέμονς πήρε ένα περιπολικό και πήγε στο σπίτι που του υπέδειξαν.
Ο τότε ιατροδικαστής της κομητείας του Λος Αντζελες κάλεσε το νεκροταφείο του Westwood Village και έδωσε εντολή να παραλάβουν το σώμα της. Ο διευθυντής Γκι Χόκετ ωστόσο ανακάλυψε ότι το σώμα της ήταν στα πρώτα στάδια της νεκρικής ακαμψίας, μια κατάσταση που αρχίζει συνήθως έξι με οκτώ ώρες μετά το θάνατο, παρόλο που είχε πληροφορηθεί ότι ο θάνατος της είχε επέλθει μόλις τρεις ώρες πριν από την άφιξή του. Στη συνέχεια, ο Χόκετ παρέδωσε το σώμα της στο νεκροτομείο.
Τότε κάλεσε το γραφείο τελετών του Αμποτ και εκείνοι έστειλαν τον Λέοναρντ Κρεμίνσκι να βοηθήσει στην απομάκρυνση του σώματος, το οποίο μεταφέρθηκε στο κέντρο της πόλης για την νεκροψία.
Οπως γράφει ο ίδιος ο Αμποτ, περιγράφοντας τη διαδικασία: «Λόγω της τεράστιας δημοσιότητας αυτής της υπόθεσης, πήρε πολύ περισσότερο χρόνο για τον ιατροδικαστή Τίοντορ Κάρφεϊ να κάνει επιτέλους κάποιες δηλώσεις. Ο καλύτερος και πιο αφοσιωμένος παθολόγος του, ο Τόμας Νογκούτσι, πέρασε περίπου τριπλάσιο χρόνο, απ' ότι χρειάζεται συνήθως για μία νεκροψία.
Οι βοηθοί στο γραφείο του ιατροδικαστή με πληροφόρησαν ότι ο Δρ Νογκούτσι μελέτησε σε βάθος το σώμα της σταρ. Πέρασε πολύ χρόνο ψάχνοντας για υποδερμικά σημάδια από βελόνα, τα οποία ο ίδιος είχε ανακαλύψει στο χέρι της, αλλά αυτή η περιοχή χρησιμοποιείται συχνά από τους γιατρούς. Ωστόσο συνέχισε να ψάχνει σε ασυνήθιστα μέρη, όπως μέσα στη μύτη της, ανάμεσα στα δάχτυλα και τις πατούσες της, κάτω από τη γλώσσα της, και τα γεννητικά της όργανα, αλλά δεν ήταν σε θέση να διαπιστώσει άλλα σημάδια από ενέσεις»
Ο ίδιος ο Αμποτ ήταν παρών στην αίθουσα μαζί με τον ιατροδικαστή: «Οταν σηκώσαμε το σεντόνι της, ήταν σχεδόν αδύνατο να πιστέψουμε ότι αυτό ήταν το σώμα της Μέριλιν Μονρόε. Φαινόταν σαν μία πολύ μέτρια, γερασμένη γυναίκα που δεν πρόσεχε καθόλου τον εαυτό της. Προφανώς, οι συνθήκες θανάτου της είχαν επιδεινώσει πολύ την ήδη κακή εμφάνιση της και ήταν αγνώριστη.
Οταν κάποιος πεθαίνει, η βαρύτητα αναγκάζει το αίμα να εγκατασταθεί στο χαμηλότερο σημείο του σώματος. Λαμβάνοντας υπόψη ότι πολλοί άνθρωποι πεθαίνουν πέφτοντας στην πλάτη τους, ο αποχρωματισμός που συμβαίνει σπάνια είναι ορατός. Στην περίπτωση της Μέριλιν όμως, η οποία πέθανε με το πρόσωπο προς τα κάτω, υπήρχαν μοβ κηλίδες στο πρόσωπό της, και ο λαιμός της ήταν πολύ πρησμένος. Την λούσαμε στο γραφείο του ιατροδικαστή, και τα μαλλιά της ήταν κατσαρά και πολύ κοντά, ενώ μάλλον δεν τα είχε βάψει για κάποιο χρονικό διάστημα, αφού οι ρίζες ήταν πολύ πιο σκούρες. Το φυσικό χρώμα των μαλλιών της ήταν καστανό όχι ξανθό. Επίσης τα πόδια της δεν είχαν ξυριστεί για τουλάχιστον μία εβδομάδα, και τα χείλη της ήταν άσχημα σκασμένα και δεν είχε κάνει μανικιούρ και πεντικιούρ για καιρό»
Και συνεχίζει: «Αρχίσαμε να συζητάμε για το τρομερό πρήξιμο στο λαιμό της, και ο ιατροδικαστής αποφάσισε ότι ήταν αναγκαία μια χειρουργική διαδικασία. Δεν ήταν ευχάριστο θέαμα, αλλά τελικά ήταν αρκετά αποτελεσματικό στη μείωση του οιδήματος. Στο μεταξύ μας είχαν μόλις φέρει τα ρούχα της και έτσι η κα Χόκετ, σύζυγος του διευθυντή του νεκροταφείου, μου τηλεφώνησε για να έρθει στο γραφείο και να παραλάβει το σώμα. Μας ενημέρωσε επίσης ότι η Μέριλιν δεν φορούσε εσώρουχα, και δεν μπορούσε να βρει τίποτα στα συρτάρια της. Παρατήρησα επίσης ότι μεταξύ των αντικειμένων που μας έστειλαν ήταν ένα μικρό πλαστικό στήθος. Είχα δει ψεύτικο στήθος ξανά, αλλά αυτό ήταν πολύ μικρότερο»
«Αυτό δεν μοιάζει με τη Μέριλιν Μονρόε» σχολίασε η κα Χάμοκ μόλις είδε το σώμα. «Πού είναι το στήθος της;» Σε υπεράσπισή του, ο ιατροδικαστής εξήγησε ότι η κοπή των πλευρών κατά τη διάρκεια της αυτοψίας είχε προκαλέσει αυτή την κατάσταση. Δήλωσε, επίσης, ότι χρησιμοποίησε το ψεύτικο στήθος που παρέλαβε με τα ρούχα της, αλλά ήταν πάρα πολύ μικρό για να βοηθήσει.
Τότε η κα Χάμοκ έβγαλε το ψεύτικο στήθος της Μονρόε και το γέμισε με βαμβάκι, έκανε ένα βήμα πίσω και με υπερηφάνεια αναφώνησε: «Ορίστε! τώρα μου μοιάζει με τη Μέριλιν Μονρόε!»
Ο Σίδνεϊ Γκιλάροφ, η μακιγιέρ της Μονρόε, και ο Αλαν Σνάιντερ, έφτασαν στο νεκροτομείο για να τη βάψουν και να της φορέσουν την περούκα της.
Ο Σνάιντερ εξήγησε στον Αμποτ ότι τα στήθη της Μέριλιν στην ηλικία των τριάντα έξι είχαν αρχίσει να κρεμάνε κι έτσι φορούσε ένα σουτιέν, αλλά τοποθετούσε και το ψεύτικο στήθος από πάνω για να φαίνεται ότι το στήθος της είναι στητό και χωρίς σουτιέν.
Την αγρυπνία στο νεκροτομείο κράτησε ο Τζο Ντι Μάτζιο, ο οποίος στάθηκε δίπλα στο φέρετρο για λίγο και στη συνέχεια βγήκε έξω και έκλαψε. Είχαν παντρευτεί τον Ιανουάριο του 1954, αλλά η Μέριλιν είχε υποβάλει αίτηση για διαζύγιο 274 ημέρες αργότερα, ωστόσο ο Τζο ποτέ δεν σταμάτησε να την αγαπά.
Η Μέριλιν Μονρόε θάφτηκε στο νεκροταφείο Westwood.