Ο Ζεπ Μπλάτερ δέχεται έντονες πιέσεις για παραίτηση από την προεδρία της FIFA αλλά και από την υποψηφιότητά του για τις εκλογές της Παρασκευής όμως δεν είναι μόνο αυτός ο πονοκέφαλός του μετά το σκάνδαλο που ξέσπασε στην παγκόσμια ποδοσφαιρική ομοσπονδία.
Οι μεγαλύτεροι χορηγοί του Παγκοσμίου Κυπέλλου έχουν ήδη πάρει θέση και προειδοποιούν την FIFA πως αν δεν λάβει τα απαραίτητα μέτρα, τότε θα αποχωρήσουν, κάτι που φυσικά θα σημάνει οικονομική καταστροφή για την ομοσπονδία.
Πιο σκληρή στάση φαίνεται ότι κρατά η Visa, η οποία ξεκίνησε τη συνεργασία της το 2007 με την FIFA και πέρυσι την ανανέωσε έως το 2022. «Η απογοήτευση και η ανησυχία μας σχετικά με την FIFA στον απόηχο των σημερινών εξελίξεων είναι βαθύτατη. Ως χορηγός, αναμένουμε η FIFA να λάβει άμεσα μέτρα για να αντιμετωπίσει τα ζητήματα αυτά στους κόλπους της. Αυτό ξεκινά χτίζοντας ξανά μία κουλτούρα με ισχυρές, ηθικές πρακτικές. Αν η FIFA αποτύχει να το πράξει, τους έχουμε ενημερώσει ότι θα αξιολογήσουμε εκ νέου τη συμφωνία για χορηγίες μας» ανέφερε η ανακοίνωση από την εταιρεία οικονομικών υπηρεσιών Visa.
Μια μάλιστα από τις εταιρείες, η οποία μπλέκεται στο σκάνδαλο με έμμεσο τρόπο είναι η Nike.Στο κατηγορητήριο αναφέρεται ότι το 1996, μία παγκόσμια αθλητική εταιρεία, η οποία δεν κατονομάζεται στα δικαστικά έγγραφα, συμφώνησε να καταβάλει 160 εκατομμύρια δολάρια μέσα σε δέκα χρόνια ώστε να γίνει ο αποκλειστικός προμηθευτής αθλητικών παπουτσιών, στολών, αξεσουάρ και εξοπλισμού της ομάδας της Βραζιλίας.
Αυτή ήταν μία έμμεση αναφορά στην Nike, τον χορηγό της Εθνικής ομάδας της Βραζιλίας. Η Nike απάντησε ότι συνεργάζεται με τις αρχές. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, η εταιρεία συμφώνησε σε οικονομικούς όρους που δεν υπήρχαν στο αρχικό συμβόλαιο, οι οποίοι περιελάμβαναν την καταβολή επιπλέον 40 εκατομμυρίων δολαρίων σε «αμοιβές για υπηρεσίες μάρκετινγκ» σε μία θυγατρική της εταιρείας που είχε αναλάβει το μάρκετινγκ της ομάδας και διέθετε λογαριασμό σε ελβετική τράπεζα.
Η εισαγγελέας Νέας Υόρκης Λορέτα Λιντς αρνήθηκε να σχολιάσει αν υπάρχουν ευθύνες για τις εταιρείες που είχαν εξασφαλίσει δικαιώματα μάρκετινγκ και αν αυτές ήταν αντικείμενο ερευνών. Είπε όμως ότι «η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη και καλύπτει όλες τις πτυχές» αλλά, ερωτηθείσα σχετικά, αρνήθηκε να σχολιάσει αν μία από αυτές τις εταιρείες είναι η Nike.
Αργότερα, σε ανακοίνωσή της η Nike ανέφερε: «Όπως οι απανταχού οπαδοί, ενδιαφερόμαστε παθιασμένα για τους αγώνες και προβληματιζόμαστε από τις πολύ σοβαρές κατηγορίες. Η Nike πιστεύει στο ''δίκαιο και ηθικό παιχνίδι'' τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στον αθλητισμό και αντιτίθεται σφοδρά σε κάθε μορφή αλχημείας ή χρηματισμού. Συνεργαζόμαστε και θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με τις αρχές».
Αντίδραση υπήρξε από την γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών Adidas και την εταιρεία αναψυκτικών Coca-Cola, η οποία κάλεσε την FIFA να ενισχύσει τη διαφάνεια και να επιλύσει την αντιδικία. «Αυτή η χρόνια αντιδικία έχει πλήξει την αποστολή και τα ιδεώδη του Παγκοσμίου Κυπέλλου της FIFA και έχουμε επανειλημμένως εκφράσει τις ανησυχίες μας για αυτές τις σοβαρές καταγγελίες» ανέφερε χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.
Τέλος, η νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία Hyundai, ο μοναδικός ασιάτης χορηγός της FIFA για το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου του 2018 που θα διεξαχθεί στη Ρωσία, εξέφρασε την «έντονη ανησυχία» της για τις νομικές διώξεις εις βάρος στελεχών της ομοσπονδίας.