Πλούσια εβδομάδα με δέκα ταινίες πρώτης προβολής που περιέχουν όλες τις τάσεις για όλα τα γούστα.
Από το «Αποχαιρετισμός στη Γλώσσα» του Γκοντάρ στη Χώρα του Αύριο της Ντίσνεϋ. Ενδιάμεσα υπάρχει «Ο Νόμος της Σιωπής» η «Καυτή Καταδίωξη» και τα φρέσκα «Μανταρίνια». Προσοχή στις επιλογές σας.
Γράφει ο Πάνος Κοκκίδης
Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ - Περιπέτεια / Αυστραλία (2014)
- Son Of a Gun
- Σκηνοθεσία : Τζούλιους Έιβερι
- Παίζουν : Ίαν Μακ Γκρέγκορ, Μπρέντον Θουάιτς, Αλίσια Βίκαντερ
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ
Ταινία της οποίας όχι μόνο το θέμα αλλά και την υπόθεση νομίζεις ότι την έχεις δει δεκάδες φορές. Με που σκηνές φαίνονται σαν ξεπατικωμένες από άλλες ταινίες. Το πιο πιθανό είναι ότι το θέμα «πουλάει» γι’ αυτό υπάρχουν παραγωγοί που βάζουν και ξαναβάζουν χρήματα για να γίνει μια ακόμα παραλλαγή. Αυτή εδώ η βερσιόν του γκάγκστερ που αποδρά για να κάνει τη μεγάλη δουλειά είναι περισσότερο αφελής και prêt a porter απ όσο μπορεί να φανταστεί κανείς. Ακόμα και η παρουσία του Ιαν Μακ Γκρέγκορ σαν αδίστακτου γκάγκστερ είναι σχεδόν ατυχής προπαντός η ιδέα να έχει μούσι, τύπου «επαρχιώτης φοιτητής στα 1975». Οι σεναριακές λύσεις είναι όσο ατυχείς μπορεί να είναι οι λύσεις των θεμάτων Μαθηματικών Κατεύθυνσης στις πρόσφατες πανελλήνιες και γίνονται ακόμα πιο ατυχείς από το άτακτο και άβουλο παίξιμο των ηθοποιών που τις υπηρετούν. Κάποιες σκηνές κόβονται απότομα και κάποιοι χαρακτήρες εξαφανίζονται ακόμα πιο απότομα χάρις το ατίθασο και δημιουργικό μοντάζ της παραγωγής. Τέλος πάντων.
Ο 19χρονος ΤζέιΑρ καταλήγει στη φυλακή για έξι μήνες, εξαιτίας ενός μικρού παραπτώματος. Εκεί ο Μπρένταν (Ιαν Μακ Γκρέγκορ) ένας επικίνδυνος κατάδικος, θα τον πάρει υπό την προστασία του, και θα τον προστατέψει από τις σεξουαλικές κακοτοπιές της φυλακής. Σαν ανταπόδοση ζητά απ τον Τζέι Αρ να βοηθήσει την απόδρασή του μιας και θα είναι έξω πολύ πιο σύντομα. Ο ΤζέιΑρ αποφυλακίζεται και τον βοηθά, αλλά σύντομα θα ανακαλύψει ότι η σχέση του με το βαρύ έγκλημα δεν τελειώνει εκεί. Όπως πάντα σ’ αυτές τις βαρετές ταινίες η βαλίτσα πάει μακριά προπαντός όταν μπλέκεται τα πόδια τους και το αμόρε του αρχιμαφιόζου για τον οποίο θα κάνουν τη ληστεία.
Ταινία που σου φαίνεται πως έχεις ξαναδεί πολλές φορές και με πολύ καλύτερους όρους...
Η ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ - Φαντασίας / ΗΠΑ (2014)
- Tomorrowland: A World Beyond
- Σκηνοθεσία : Μπραντ Μπερντ
- Παίζουν : Τζόρτζ Κλουνεϊ, Χιού Λόρι, Μπριτ Ρόμπερτσον, Τζούντι Γκριρ, Κάθριν Χαν, Ράφι Κάσσιντυ
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:
Εξαιρετικά παιδική – εφηβική ταινία με με πολύ back to the Future περιπέτεια και ένα Κλούνεϊ που μάλλον είναι κολλημένος με σελοτέιπ στην ταινία αφού οι πρωταγωνιστές είναι... δύο γαλανομάτες ατίθασες έφηβες. Cool!
Πρόκειται για μια σπάνια περίπτωση προχωρημένης ιδεολογικά αμερικανικής περιπέτειας όπου στους πρωταγωνιστές δεν υπάρχει το ξανθό αγόρι με τις πλατινέ ανταύγειες αλλά ένας γοητευτικός ηλικιωμένος με γένια τριών ημερών και t shirt με καρώ πουκάμισο ξεκούμπωτο. Μια λίγο περίεργη σχέση τουλάχιστον για παιδική ταινία, που όμως ανοίγει νέες εμπορικές πόρτες για γυναικεία δίδυμα σε περιπέτεια. Θα δούμε.
Ένας απογοητευμένος εφευρέτης (Τζορτζ Κλούνεϊ) αποφασίζει να οδηγήσει στο μέλλον μια νεαρή έφηβη ονόματι Κάσσευ (Μπριτ Ρόμπερτσον) και να της αποκαλύψει τα μυστικά μιας αινιγματικής τοποθεσίας με το όνομα Tomorrowland. Φυσικά αυτό θα γίνει μέσα από πολύ περιπέτεια και φουτουριστικά κόλπα αφού σύμφωνα με τη απαράγραπτη συνταγή της Αμερικανικής Περιπέτειας, στο δρόμο θα τους κυνηγήσουν και διάφοροι Κακοί (που φοράνε απαραιτήτως μαύρα) και θα προσπαθήσουν να τους καταστρέψουν με ακτινοβόλα νεροπίστολα πριν πάνε εκεί.
Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Ντίσνει έχουμε χάσει το ενδιαφέρον μας γι αυτόν τον πλανήτη και τον οδηγούμε στην καταστροφή τόσο διεφθαρμένοι που είμαστε. Ας ψάξουμε λοιπόν να βρούμε οραματιστές του Αύριο κι ας ξεκινήσουμε τώρα μπας και σώσουμε την παρτίδα. Η πλάκα είναι πως η διαφθορά των ανθρώπων δεν αποδίδεται σε κάποιο οικονομικό κοινωνικό σύστημα και δεν πηγάζει από κάποια φιλοσοφία. Είμαστε διεφθαρμένοι όλοι, πάει και τελείωσε γενικώς και αορίστως. Όλα αυτά τα αφελή καφενειακά συμπεράσματα του έμπειρου σύμφωνα με το CV του σκηνοθέτη Μπερντ όμως δεν μπορούν να σκοτώσουν την ψυχαγωγική πλευρά της ταινίας που είναι κάτι παραπάνω από πλούσια και γεμάτη λαμπερές φουτουριστικές ιδέες κάθε λογής. Το ψυχαγωγικό τημ της Ντισνευ δίνει τα ρέστα του στο να φορτώσει την ταινία με γκάτζετς και σκηνές προχωρημένης τεχνολογίας πράγμα που είναι και το πραγματικά αξιοθέατο σ αυτήν την πανάκριβη και γκραντιόζα παραγωγή που πιο πολύ μοιάζει με βιντεοπαιχνίδι περιπέτειας. Αυτό βέβαια αποζημιώνει μεν τους έφηβους θεατές αλλά μάλλον δεν βρίσκει ανταπόκριση στους μεγαλύτερους...
ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ - Τρόμου / ΗΠΑ (2014)
- Poltergeist
- Σκηνοθεσία : Γκιλ Κέναν
- Παίζουν : Σαμ Ρόκγουελ, Ρόζμαρι ΝτεΟυίτ, Τζάρεντ Χάρις, Σάξον Σαρμπίνο, Κένεντι Κλέμεντς Τζέιν Άνταμς
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:
Οι υπερφυσικές δυνάμεις των Ινδιάνων που είναι θαμμένοι κάτω απ το σπίτι της οικογένειας Μπόουεν ξαναχτυπούν και ταυτόχρονα παίρνουν σαν όμηρο την Μάντι, την μικρότερη κόρη της οικογένειας. Τότε έρχεται η ώρα του Γιάννη Βαλαώρα . Έρχονται οι Κυνηγοί Υπερφυσικών στοιχειών που σαν τον διάσημο ποδοσφαιριστή κυνηγό της Λάρισας πρέπει να βάλουν γκολ και να επανακτήσουν τη μικρή Μάντι από τα χέρια των αδίστακτων υπόγειων νεκροζώντανων.
Όπως θα μάθουν οι Μπόουεν, το σπίτι της οικογένειας έχει χτιστεί πάνω σε ένα νεκροταφείο, το οποίο έπρεπε να είχε μετακινηθεί πριν το χτίσιμο του σπιτιού. Αλλά παρόλο που οι ταφόπλακες όντως μετακινήθηκαν, τα ίδια τα σώματα έμειναν θαμμένα. Αυτό οδήγησε στον εγκλωβισμό των πνευμάτων σε μία ενδιάμεση διάσταση και τώρα τα πνεύματα αυτά χρειάζονται την Μάντι και την αθωότητά της για να τα οδηγήσει στην μετά θάνατον ζωή, όπου θα απελευθερωθούν.
Εντελώς φανταστική υπόθεση που όμως η απιθανότητά της δεν σε πειράζει. Ισα ίσα που δίνει ακριβώς από το υπερφυσικό νόημα που χρειάζεται για να λειτουργήσει η ταινία έξω από κάθε λογική. Αυτή η παραδοχή απελευθερώνει τη σκηνοθεσία στο να κάνει τα μύρια όσα για να σε τρομάξει.
Ρημέικ, είναι φτιαγμένο από επαγγελματίες του είδους οι οποίοι από το πρώτο λεπτό φροντίζουν να υποδαυλίσουν τους φόβους μας και με τα πετυχημένα εφε τους να μας κάνουν να ανατριχιάσουμε τρισδιάστατα! Η ταινία είναι άκρως διασκεδαστική γι όσους αγαπούν αυτό το είδος τρόμου.
ΚΑΥΤΗ ΚΑΤΑΔΙΩΞΗ - Κωμωδία Δράσης / ΗΠΑ (2014)
- Hot Pursuit
- Σκηνοθεσία : Αν Φλέτσερ
- Παίζουν : Ρις Γουίδερσπουν, Σοφία Βεργκάρα, Ρομπερτ Καζίνσκυ, Μάικλ Μόσλεϊ, Τζον Κάρολ Λιντς, Μπενι Νιβς
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ
Η υπόθεση του αστυνομικού που θα οδηγήσει σε ένα προορισμό τον κατάδικο για να καταθέσει είναι τόσο παλιά όσο και η Παλαιά Διαθήκη. Κάθε φορά εκείνο που προσέχει ο θεατής του κινηματογράφου είναι ο χειρισμός του θέματος. Σχετικά με τον χειρισμό λοιπόν κάποιος όσο καλοπροαίρετος και να είναι δεν έχει να παρατηρήσει κάτι ενδιαφέρον εκτος από το γεγονός πως στην ιστορία υπάρχουν δυο γυναίκες και οι αρσενικοί ηθοποιοί απλώς πλαισιώνουν. Η πρωτοτυπία εξαντλείται στη χρήση του αντίθετου από το συνηθισμένο. Η αφέλεια και η φλαταρισμένη σκηνοθεσία είναι πέρα από τα εσκαμμένα. Η Ρις Γουίδερσπουν πιο κοντή από ποτέ, σαν αστυνομικός είναι μια καρικατούρα ολκής και δίπλα στη Βεγκάρα φαίνεται ακόμα πιο αξιολύπητη.
Υποδύεται την αστυνομικό – πρότυπο Κούπερ και είναι ενθουσιασμένη και κολακευμένη εξαιτίας της νέας, φαινομενικά απλής, αποστολής της. Της έχει ανατεθεί να συνοδεύσει την Ντανιέλα Ρίβα, σύζυγο ενός μαφιόζου από το Σαν Αντόνιο του Ντάλας προκειμένου να καταθέσει εναντίον ενός βαρόνου ναρκωτικών. Οι δύο τους θα διασχίσουν το Τέξας καταδιωκώμενες από διεφθαρμένους αστυνομικούς κι επικίνδυνους κακοποιούς. Αν και πρόκειται για μία έκτακτη αποστολή, η μικροκαμωμένη αστυνομικίνα έχει βάλει στόχο να τη φέρει επιτυχώς εις πέρας. Η ταινία απευθύνεται σε κοινά με κάποια καθυστέρηση που δεν είναι επακριβώς εξακριβωμένη.
ΤΡΕΛΗ ΑΓΑΠΗ - Δράμα / Αυστρία (2014)
- Amour Fou
- Σκηνοθεσία : Tζέσικα Χάουσνερ
- Παίζουν : Κρίστιαν Φρίντελ, Μπίρτε Σνέικ, Στέφαν Γκρόσμαν
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:
Αφόρητα «καλλιτεχνική» ταινία που θέλει να παραστήσει κάτι περισσότερο απ αυτό που είναι. Φυσικά ή ταινία έχει κολυμπήσει στην κολυμπήθρα του «Ένα Κάποιο Βλέμμα» στις Κάννες και αυτό κανονικά πρέπει να της έχει δώσει ελευθέρας για τις αρτ κινηματογραφικές αίθουσες της Ευρώπης.
Το peak της ταινίας είναι το τραγικό καστ και οι ενδυματολογικές επιλογές των ηθοποιών. Η αμέσως επόμενη κορυφή ανοησίας είναι το οπερετικό τραγούδι με τον λυπημένο μενεξέ που τον πατάει η βοσκοπούλα και θα το ακούσετε δύο φορές! Αν κρύβεται κάποιος σαρκασμός πίσω απ όλα αυτά μόνο η κ Χαουσνερ το ξέρει.
Η πολύ φιλόδοξη σκηνοθέτις Τζέσικα Χάουσνερ μπερδεύει την κωμωδία με το δράμα σ’ αυτή την ανυπόφορη ιστορία της διπλής αυτοκτονίας ενός ζευγαριού που είναι εμπνευσμένη από την αληθινή ιστορία της αυτοκτονίας του συγγραφέα Χάινριχ φον Κλάιστ και της Έριέττας Φογκελ το 1811..
Ο νεαρός Heinrich είναι ένας Βερολινέζος μελαγχολικός ποιητής του ρομαντισμού, που θεωρεί ότι η καλύτερη απόδραση από την απόγνωση είναι η αυτοχειρία. Αποφασίζει να βρει μία γυναίκα που θα τον ακολουθήσει στο απονενοημένο διάβημα. Εν τω μεταξύ, οι γιατροί διαγιγνώσκουν ότι η -γοητευμένη από το αμφιλεγόμενο έργο του Heinrich- Henrietta πάσχει από μία καταληκτική ασθένεια. Οι δυο τους αποφασίζουν να εκτελέσουν μαζί το σχέδιο του Heinrich και η εμπειρία τους θα είναι αλλόκοτη και διαφωτιστική.
ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ
- Adieu au Langage
- Σκηνοθεσία : Ζαν Λυκ Γκοντάρ
- Παίζουν : Ελοϊζ Γκοντέ, Καμέλ Αμπντελί, Ρισάρ Σεβαλιέ, Κριστιάν Γκρεγκορί, Τζέσικα Έρικσον.
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:
Γοητευτική και απαράμιλλα αντισυμβατική ταινία του μεγαλύτερου και σημαντικότερου εν ζωή σκηνοθέτη. Οτι πιο μοντέρνο θα δείτε μέχρι το τέλος του χρόνου υποθέτω.
Παρακολουθούμε θραύσματα σκέψεων και στοχασμών του μεγάλου Γάλλου ποιητή του Σινεμά που είτε εκφωνούνται είτε “παίζονται” από ηθοποιούς πάνω σε ένα καμβά ήχων και κομματιών μουσικής. Λιτά κείμενα πάνω στο αδιέξοδο της γλώσσας επεξεργασμένα με εικόνες απαράμιλλης ομορφιάς που απεικονίζουν κλειστροφοβικά ψηφιακά τοπία των σύγχρονων δυνατοτήτων των τεχνικών του μοντάζ.
Ένας αισθητικά πληθωρικός και νοηματικά περίτεχνος στοχασμός πάνω στην ύπαρξη, τον έρωτα και τον θάνατο.
Ο Γκονταρ κάνει αυτό που κάνει πάντα. Εκμεταλεύεται απεριόριστα την ελευθερία του μέσου στήνοντας μια απερίγραπτη κινηματογραφική εμπειρία που πρέπει κανείς να βιώσει για να πιστέψει.
Η νέα ταινία του Ζαν-Λικ Γκοντάρ δεν είναι το “σπαρακτικό πορτρέτο δύο εραστών που ταλαντεύονται ανάμεσα στο πάθος, και τη βία”. Είναι ένας φιλοσοφικός στοχασμός για το αδιέξοδο στην ανθρώπινη επικοινωνία;
Μια φαινομενικά εξαιρετικά απλή ιστορία –η σχέση ανάμεσα σε έναν άνδρα και σε μια γυναίκα, – μένει ανοιχτή σε απεριόριστες ερμηνείες, μέσα από έναν καταιγισμό εικόνων και κειμένων, ηχητικών segments και μια αλληλουχία καινοτόμων τρισδιάστατων εφέ.
Σε ηλικία 84 ετών, ο Γκοντάρ παραμένει πιο προκλητικός, ανατρεπτικός και μοντέρνος από ποτέ (πέρα από κάθε σύγχρονο σκηνοθέτη), επιμένοντας να δουλεύει, να πειραματίζεται και να δημιουργεί σαν ένας αυθεντικά ανεξάρτητος κινηματογραφιστής, ελεύθερος από κάθε περιορισμό και σύμβαση.
Μια ταινία που πρέπει να δείτε αν σας ενδιαφέρει να καταλάβετε που κινείται το πρωτοποριακό σινεμά και η ανατρεπτική κινηματογραφική σκέψη. Μια ταινία που καθαρίζει μάτια και ψυχή από τόνους σινελάσπης, σαν το πιο δυνατό κινηματογραφικό απορρυπαντικό.
MANTAPINIA
- Tangerines
- Σκηνοθεσία : Ζάζα Ουρουσάντζε
- Παίζουν : Λέμπιτ Ούλφσακ, Έλμο Νουγκάνεν, Γκιόργκι Νακασίντζε, Μισά Μέσκι, Ραιβό Τρας
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:
Αξιόλογη αντιπολεμική ταινία με απλή και λιτή υπόθεση αλλά γεμάτη εκπλήξεις, στις ερμηνείες των ηθοποιών που φέρουν σε πέρας τη αποστολή τους με τρομερή απλότητα και ειλικρίνεια. Φυσικά πίσω απ αυτήν την απλότητα πρέπει να κρύβεται πολύ δουλειά αφού οι ηθοποιοί αυτοί φαίνεται να κατέχουν τα μυστικά μιας μη συναισθηματικής ερμηνείας. Η ταινία που μοιάζει να είναι γραμμένη κατ’ αρχήν σα θεατρικό έργο δεν υπαινίσσεται τη σπουδαιότητα της, μένει ψύχραιμη και καταγράφει.
Ο συγγραφέας σκηνοθέτης Ζάζα Ουρουσάτζε χωρίς να θέλει να διδάξει σωφροσύνη, στήνει την απλή ιστορία ενός Εσθονού καλλιεργητή μανταρινιών ο οποίος στον πόλεμο της Αμπχαζίας του 1992, περιθάλπει με ανθρωπιά δυο τραυματισμένους στρατιώτες από αντίπαλα στρατόπεδα. Ο ένας Τσετσένος και ο άλλος Γεωργιανός. Ο κίνδυνος του αλληλοσκοτωμού που τους περικυκλώνει και η αναγκαστική συμβίωση κάτω από τη στέγη του Εσθονού θα φέρει πιο κοντά τους δύο εχθρούς και θα τους κάνει να δουν με άλλο μάτι τις διαβαθμίσεις του μίσους τους. Οι δυο εχθροί θα καταλάβουν ότι τα πράγματα που τους ενώνουν είναι πιο πολλά απ’ αυτά που τους χωρίζουν.
Η ταινία έφερε την Εσθονία υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Δίκαιη υποψηφιότητα πέρα για πέρα. Αξίζει να της παραχωρήσετε το ενδιαφέρον σας.
Ο ΕΚΑΤΟΝΤΑΧΡΟΝΟΣ ΠΟΥ ΠΗΔΗΞΕ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΚΙ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ - Κωμωδία (2014)
- Σκηνοθεσία : Φέλιξ Χέρνγκρεν
- Παίζουν : Ρόμπερτ Γκούσταφσον
TI ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:
Έπειτα από μια μακρά και συναρπαστική ζωή, ο Άλαν Κάρλσον βρίσκεται σε οίκο ευγηρίας, θεωρώντας ότι είναι η τελευταία του στάση. Το μόνο του πρόβλημα είναι ότι είναι ακόμα υγιής, και οι μέρες του είναι ανιαρές. Καθώς πλησιάζουν τα εκατοστά του γενέθλια, αποφασίζει να αποδράσει από τη βαρετή αυτή ζωή. Πηδάει από ένα παράθυρο και ξεκινάει ένα ξεκαρδιστικό κι αναπάντεχο ταξίδι, που περιλαμβάνει εγκληματίες, δολοφόνους, μια βαλίτσα γεμάτη χρήματα, έναν ελέφαντα κι έναν ανίκανο αστυνομικό. Για οποιονδήποτε άλλον, θα ήταν το ταξίδι της ζωής του, αλλά για τον Άλαν είναι απλά ρουτίνα. Δεν υπήρξε απλά μάρτυρας μερικών από τα σημαντικότερα γεγονότα του 20ου αιώνα, αλλά έπαιξε και σημαντικό ρόλο σ’ αυτά. Η πολιτική και η θρησκεία τον αφήνουν παγερά αδιάφορο, αλλά έχει επηρρεάσει μερικά από τα σημαντικότερα παγκόσμια γεγονότα. Παρακολουθούμε ταυτόχρονα τις προηγούμενες περιπέτειες του. Πως βοήθησε στην εφεύρεση της ατομικής βόμβας, για τη φιλία του με τους Αμερικανούς Προέδρους και Ρώσους τύρρανους. Επί εκατό χρόνια, ο Άλαν Κάρλσον αναστάτωνε τον κόσμο, και τώρα είναι ξανά ελεύθερος.
ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΑΤΙΑ - Δράμα / Βραζιλία (2014)
- The Way He Looks
- Σκηνοθεσία : Ντάνιελ Ριμπέιρο
- Παίζουν : Γκιγιέρμε Λόμπο, Φάμπιο Άουντι, Τες Αμορίμ
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:
Ο Λεονάρντο είναι ένα τυφλός έφηβος που έχει απηυδήσει με την υπερπροστατευτική μητέρα του και τους νταήδες του σχολείου. Αναζητώντας την ανεξαρτησία του, αποφασίζει να σπουδάσει στο εξωτερικό, προς απογοήτευση της καλύτερής του φίλης, Τζιοβάνα. Όταν για τις ανάγκες μιας σχολικής εργασίας γνωρίζεται καλύτερα με τον Γκάμπριελ, το καινούργιο παιδί της πόλης, νέα συναισθήματα ανθίζουν και τον κάνουν να αναθεωρήσει τα σχέδιά του. Εντωμεταξύ, η Τζιοβάνα αρχίζει να ζηλεύει αυτή τη νέα φιλία και σύντομα εντάσεις ξεσπούν μεταξύ εκείνης και του Λεονάρντο.
Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Βραζιλιάνου Ντανιέλ Ριμπέιρο έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, όπου και απέσπασε το Βραβείου Κοινού. Μια ανθρώπινη και τρυφερή ιστορία ενηλικίωσης, για τη φιλία, τη σεξουαλική αφύπνιση και τη νεανική αγάπη. Το Με την Πρώτη Ματιά Σήμερα προέκυψε από την μικρού μήκους ταινία του ίδιου σκηνοθέτη, με τίτλο Σήμερα Θέλω να Γυρίσω Μόνος (Eu Não Quero Voltar Sozinho)
ΘΕΛΕΙΣ Η ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ; - Κωμωδία / Γαλλία (2014)
- Tu Veux… Ou Tu Veux Pas?
- Σκηνοθεσία : Τόνι Μάρσαλ
- Παίζουν : Σοφί Μαρσό, Πατρίκ Μπρουέλ
Τι Συμβαίνει:
Βεριτάμπλ γαλλική σύγχρονη σεξοκωμωδία ελαφρών βαρών, τόσο ελαφρών σαν αφρός μπύρας χωρίς αλκοόλ. Ευτυχώς η γαλλική φινέτσα, της δίνει ένα ρυθμό καλπασμού, με τα αστεία να διαδέχονται το ένα το άλλο σε τακτά χρονικά διαστήματα. Κοινώς κωμωδία συνταγής με εύπεπτες ερμηνείες, προσανατολισμένη στο ταμείο. Ουδέν μεμπτόν!
Ο Λαμπέρ (Πατρικ Μπρουέλ) είναι εθισμένος – στο σεξ και τώρα προσπαθεί να αντιμετωπίζει το πρόβλημά του με αυτοσυγκράτηση. Στην νέα του δουλειά ως σύμβουλος γάμου έχει να αντιμετωπίσει το επίμονο φλερτ της καινούργιας νυμφομανούς βοηθού του! Η Ζουντίτ (Σοφί Μαρσό) κυνηγάει τους άντρες με λύσσα. Όσο όμως εκείνη προσπαθεί να τον γοητεύσει, τόσο εκείνος προσπαθεί να «κρατηθεί» και να χτίσει μια υγιή σχέση μαζί της. Η ταινία αναλώνεται με τις αμυντικές προσπάθειες του Λαμπέρ που κάθε μέρα αποκρούει τις συνεχείς ερωτικές της επιθέσεις της Ζουντίτ. Χαρωπά αφελής με πιπεράτο παριζιάνικο χιούμορ, και έξυπνα αστεία που μετά τα πρώτα τριάντα λεπτά επαναλαμβάνονται σαν βερσιόν των προηγουμένων. Η ώρα περνά μόνο με καλή παρέα και βαθιά κατανόηση της ανιαρής σκηνοθεσίας που χωρίς αιδώ επιμένει στα ίδια και στα ίδια. Τυραννική ταινία για κριτικούς κινηματογράφου, ότι πρέπει για τυπική έξοδο καλοβαλμένων ζευγαριών με μικρή διακριτική έξοδο στο καπάκι.