Θέματα-φωτιά σε Μαθηματικά και Αρχαία ρίχνουν τις βάσεις στις Πανελλαδικές [pdf] - iefimerida.gr

Θέματα-φωτιά σε Μαθηματικά και Αρχαία ρίχνουν τις βάσεις στις Πανελλαδικές [pdf]

(EUROKINISSI/ILIALIVE.GR/ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΥΝΗΣ)
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

«Φωτιά» ήταν τα θέματα που αντιμετώπισαν οι μαθητές που διαγωνίστηκαν τη Δευτέρα σε Αρχαία Ελληνικά θεωρητικής κατεύθυνσης και στα Μαθηματικά θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης, κάνοντας τους ειδικούς να περιμένουν πτώση των βάσεων.

Ιδίως δε ως προς τα Μαθηματικά, εκτιμάται ότι ο χρόνος που δόθηκε δεν ήταν επαρκής για να απαντήσουν οι μαθητές στα εξαιρετικής δυσκολίας θέματα. Η επιλογή των θεμάτων από την εξεταστική επιτροπή, προϊδεάζει - σύμφωνα πάντα με τους γνώστες - για την επόμενη χρονιά, στην οποία αναμένεται να μειωθεί η ύλη και να είναι ακόμη πιο δύσκολα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα συντριπτικά μεγάλο ποσοστό των εξεταζομένων έγραψε κάτω από 15 στα μαθηματικά σήμερα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις βάσεις.

Η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστηρίων Ελλάδος (ΟΕΦΕ) μιλά για ιδιαίτερα απαιτητικά θέματα και για μεγάλο βαθμό δυσκολίας της σημερινής ημέρας στις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Μαθηματικά

Τα θέματα των Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης, κρίνονται ιδιαίτερα απαιτητικά και απευθύνονταν σε πάρα πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές. Η διατύπωση των ζητημάτων ήταν σαφής, ο χρόνος όμως αναλογικά με την έκταση των απαντήσεων δεν ήταν επαρκής. Ποιοτικά ήταν δυσκολότερα από τα περσινά. Το άριστα επιτυγχάνεται από πολύ λίγους μαθητές.

Θέμα Α: Θεωρία

Θέμα Β: Βατό με εξέταση μεγάλης ύλης από το κεφάλαιο των μιγαδικών αριθμών. Το Β3 απαιτούσε ειδική αντιμετώπιση.

Θέμα Γ: Διαβαθμισμένης δυσκολίας. Απαιτούσε πολύ καλή γνώση της θεωρίας. Το Γ2 ήταν απλό. Το Γ2 απαιτούσε εξάσκηση με πολλές πράξεις. Τα ερωτήματα Γ3 και Γ4 απαιτούσαν ιδιαίτερη εμβάθυνση και καλή γνώση της θεωρίας.

Θέμα Δ: Απαιτούσε ειδικές δεξιότητες τόσο στις πράξεις όσο και στη γενικότερη κατανόηση της ύλης.

Δ1: Ερώτημα που πηγάζει από διδαγμένες μεθοδολογίες αλλά ιδιαίτερα απαιτητικό.

Δ2: Κλασικό θέμα με πολλές πράξεις.

Δ3: Με ιδιαίτερα απαιτητικό όριο που απαιτούσε εμβάθυνση και καλή γνώση της θεωρίας.

Δ4: Συνδυαστικό ερώτημα.

Αρχαία

Το διαγώνισμα των Αρχαίων Ελληνικών της Θεωρητικής κατεύθυνσης είναι καλά δομημένο αλλά απαιτητικό, με ερωτήσεις οι οποίες στο διδαγμένο κείμενο πρέπει να απαντηθούν προσεκτικά. Η μόνη ερώτηση που αποκλίνει από τις παραδοσιακές στο Γενικό Λύκειο είναι η Β4 (ερώτηση Σωστού-Λάθους στην εισαγωγή) για την οποία όμως υπάρχουν οδηγίες τόσο στις σημειώσεις του ΚΕΕ όσο και στο βιβλίο του καθηγητή.

Το αδίδακτο κείμενο (Θουκιδίδου Ιστορίαι Α.15.1-2) απαιτεί προσοχή ως προς τη μετάφραση για την απόδοση ενός σωστού νεοελληνικού κειμένου, ενώ οι γραμματοσειρές και συντακτικές ερωτήσεις, με προσοχή, μπορούν να απαντηθούν επιτυχώς.

Δείτε τις απαντήσεις που προτείνει ο ΟΕΦΕ στα Μαθηματικά.

Δείτε τις απαντήσεις που προτείνει ο ΟΕΦΕ στα Αρχαία.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ