Στα 17,7 δισ. ευρώ ανήλθε για το 2010 η συνολική, online, διαφημιστική δαπάνη στην Ευρώπη το για το 2010, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 15,4%, την ίδια στιγμή που η δαπάνη για την συνολική διαφημιστική αγορά στην Ευρώπη αυξήθηκε μόλις κατά 5%.
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Interactive Advertising Bureau, η online display διαφήμιση εμφανίζεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή online διαφήμισης στην Ευρώπη, με μέσο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 21%. Social media, video και mobile συνέβαλλαν στην αύξηση αυτή της online display διαφημιστικής δαπάνης.
Η online display διαφήμιση παρουσίασε αύξηση άνω του 20% σε αρκετές αγορές- ώριμες αλλά και αναπτυσσόμενες- κατά τη διάρκεια του 2010. Ποσοστά αύξησης υψηλότερα του μέσου όρου εμφανίστηκαν στην Ιρλανδία (31%), την Ισπανία (29%) και την Ρωσία (27%).
Paid Search
Η διαφήμιση μέσω της υπηρεσίας search συνέχισε να αναπτύσσεται παρουσιάζοντας αύξηση 15,6%. Εξακολουθεί έτσι να παραμένει η μεγαλύτερη κατηγορία στην online διαφήμιση, κατέχοντας το 45% της συνολικής online διαφημιστικής δαπάνης, σε σύγκριση με το 33% για την display και το 22% για τα classifieds. Σε μερικές από τις πιο καθιερωμένες αγορές παρατηρήθηκαν μικρότερες αυξήσεις (Μεγάλη Βρετανία 10%, Γαλλία 10%), ενώ πολλές χώρες είδαν εκρηκτική αύξηση (Ουγγαρία 44%, Πολωνία 31%).
Διαφήμιση σε κινητά
Για πρώτη φορά φέτος στην έρευνα συμπεριλαμβάνεται και η αγορά της mobile διαφήμισης. Παρόλο που τα στοιχεία της mobile διαφημιστικής δαπάνης είναι διαθέσιμα μόνο για 12 από τις 25 χώρες, επιβεβαιώνουν πως η πολυαναμενόμενη απογείωση της mobile διαφήμισης έχει ήδη πραγματοποιηθεί χάρη στην έλευση των smartphones και των apps.
Σε αυτές τις αγορές η mobile διαφημιστική δαπάνη αντιπροσωπεύει ήδη το 2% με 3% της συνολικής online διαφημιστικής δαπάνης.
Συμπερασματικά, σύμφωνα με την έρευνα της IAB Ευρώπης, η online διαφήμιση αντιπροσωπεύει περίπου το 20% του συνόλου της ευρωπαϊκής αγοράς διαφήμισης. Σε ορισμένες αγορές ξεπερνάει το 20% (Μεγάλη Βρετανία 29%, Δανία 28%).
Πηγή: Βήμα