Μια «γκλάμορους» 20χρονη σκοτώθηκε οδηγώντας την κίτρινη Πόρσε της στην Τεχεράνη. Η σελίδα της στο Instagram γέμισε αμέσως από μηνύματα μίσους στο πρόσωπό της.
Είναι το μίσος της μεσαίας τάξης και των φτωχότερων για την επίδειξη που κάνουν οι σούπερ πλούσιοι τα τελευταία χρόνια, γράφουν οι New York Times που αφιερώνουν ολοσέλιδο στην περίπτωση.
Όπως αποκαλύπτει ρεπορτάζ της εφημερίδας Guardian, όταν η Παριβάς Ακμπαρζαντέχ σκοτώθηκε εξαιτίας υπερβολικής ταχύτητας οδηγώντας μία κίτρινη Πόρσε στους δρόμους της Τεχεράνης, οι φίλοι της έφτιαξαν μία σελίδα στο Instagram.
Μέσα σε λίγες ημέρες τα άτομα που ακολουθούσαν τη σελίδα αυξήθηκαν από 20.000 σε 40.000, ενώ οι χρήστες έκαναν περίπου 18.000 σχόλια. Εντυπωσιακές φωτογραφίες της νεαρής Ιρανής κοσμούσαν τη σελίδα μαζί με πλήθος μηνυμάτων μίσους και αποστροφής προς το πρόσωπο και τον προκλητικό τρόπο ζωής της.
«Θα έπρεπε να γνωρίζεις ότι αυτή η ημέρα θα ερχόταν όταν κυκλοφορούσες έτσι έξω. Επαθες αυτό που σου άξιζε» έγραψε μία χρήστρια με το όνομα Σάρα.
«Αυτά συμβαίνουν στα κακομαθημένα πλουσιόπαιδα» έγραψε αρκετές φορές κάτω από τις φωτογραφίες της Παριβάς, μία άλλη χρήστρια.
Η Παριβάς στο Ιράν ήταν ένα είδος σελέμπριτι αφού η ζωή της είχε γίνει αντικείμενο σχολιασμού και είχε πολλούς υποστηρικτές. Όπως φάνηκε μετά τον τραγικό θάνατό της είχε και πολλούς εχθρούς. Ο ιδιοκτήτης της Πόρσε, ο Μοχάμαντ Χοσέιν Ραμπάνι Σιραζί, είχε αγοράσει το αυτοκίνητο λίγες ημέρες πριν το περιστατικό και είχε επιτρέψει στην Παριβάς να το οδηγήσει. Ο ίδιος πέθανε λίγες ώρες μετά το δυστύχημα. Ήταν εγγονός του αγιατολάχ Ραμπάνι Σιραζί, βοηθού του αγιατολάχ Ρουχολάχ Χομεϊνί, ηγέτη της επανάστασης το 1979, ο οποίος επίσης σκοτώθηκε σε αυτοκινητικό δυστύχημα το 1982.
Τον περασμένο χρόνο, όταν γόνοι πλούσιων οικογενειών δημιούργησαν μία σελίδα στο Instagram με το hashtag #richkidsoftehran (τα πλούσια παιδιά της Τεχεράνης) , στην οποία ανέβαζαν φωτογραφίες από τα πολυτελή διαμερίσματα και τις βίλες τους ή με το τελευταίο μοντέλο Πόρσε και Μαζεράτι, η αντίδραση των χρηστών του διαδικτύου ήταν μαζική.
«Το να επιδεικνύεις τον πλούτο σου με αυτό τον τρόπο είναι κακόγουστο γιατί δεν ζούμε σε πλούσια χώρα. Οι τοίχοι της πόλης μας είναι γεμάτοι με διαφημίσεις ανθρώπων που πωλούν τα νεφρά τους και αυτά τα καθάρματα βάζουν φωτογραφίες από την πισίνα του πατέρα τους» έγραψε κάποιος.
Απολαμβάνουν τον ήλιο σε πισίνες, πίνουν σαμπάνια, επιδεικνύουν τα πανάκριβα κοσμήματά τους και ποζάρουν δίπλα σε πολυτελή αυτοκίνητα. Δεν είναι στο Χόλιγουντ, δεν είναι οι ευνοημένοι της Δύσης. Αυτά είναι τα πλουσιόπαιδα της Τεχεράνης, που έχουν βαλθεί να δείξουν τη διαφορετική, άγνωστη, πλευρά του Ιράν.
Για να το πετύχουν, χρησιμοποίησαν το Instagram. Αντιγράφοντας κάποια άλλα πλουσιόπαιδα, τους γόνους μεγάλων τζακιών από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ που έχουν δημιουργήσει τον παγκοσμίως γνωστό λογαριασμό Rich Kids Of Instagram, εκείνοι έφτιαξαν το Rich Kids Of Tehran.
Στις φωτογραφίες που δημοσιεύουν θα δει κανείς ότι δεν είχε φανταστεί ποτέ για το Ιράν: νεαρές με αποκαλυπτικά μπικίνι, αμύθητο πλούτο και άφθονο αλκοόλ. Ή πιο απλά θα δει κανείς «πράγματα που δεν θέλουν να ξέρετε για το Ιράν», όπως γράφουν οι διαχειριστές του λογαριασμού.
Πανέμορφες νεαρές κοπέλες με αποκαλυπτικά μπικίνι που καπνίζουν ναργιλέ δίπλα σε πισίνα, άλλες με τουαλέτες σε επαύλεις πολλών εκατομμυρίων, αγόρια δίπλα σε ιδιωτικά αεροπλάνα και ελικόπτερα, φορούν Rolex, δείχνουν τα επιχρυσωμένα Blackberries ή βλέπουν ταινίες σε ιδιωτικούς κινηματογράφους, στην πισίνα του σπιτιού τους. Αυτές είναι μερικές μόνο από τις φωτογραφίες που έχουν δημοσιεύσει. Και βέβαια έχουν συλλογές με πανάκριβα αυτοκίνητα, όπως Ferrari, Maserati, Porsche, Aston Martin, Audi και Mercedes.
«Πολλοί νομίζουν ότι κυκλοφορούμε με καμήλες. Οδηγούμε γερμανικά και ιταλικά αυτοκίνητα και φοράμε Chanel, Gucci, Louboutin και Tom Ford!», έγραφαν σε μία παλιότερη ανάρτησή τους. Επιμένουν ότι στόχος είναι να δείξουν μία θετική πλευρά του Ιράν και δηλώνουν ενοχλημένοι γιατί ο κόσμος τους βλέπει σαν τρομοκράτες. «Αγαπάμε τους Εβραίους, τους Χριστιανούς, κάθε φυλή. Είμαστε ένα φιλικό έθνος, παρά τις προσπάθειες των δυτικών ΜΜΕ να μας περιγράψουν σαν άξονα του κακού για να προωθήσουν τη δική τους πολιτική ατζέντα», λένε οι διαχειριστές του λογαριασμού.
Από την επανάσταση του 1979, οι θρησκευτικοί κανόνες απαιτούν οι γυναίκες να έχουν καλυμμένα τα μαλλιά τους και να ντύνονται σεμνά όταν βρίσκονται σε δημόσιους χώρους, ενώ και οι άνδρες πρέπει να κάνουν συντηρητικές επιλογές. Εννοείται πως το αλκοόλ είναι απαγορευμένο.
Οι φωτογραφίες των πλουσιόπαιδων όμως είναι ακριβώς το αντίθετο. Σε αυτές, νεαροί κάνουν τη μεγάλη ζωή, με πάρτι σε πισίνες, προκλητικά ρούχα, διασκεδάζουν σε διακοπές στο εξωτερικό και ψωνίζουν σε πολυτελή καταστήματα.