Για 26ο συνεχόμενο μήνα, η ελληνική οικονομία συμπιέζεται από το βάρος του αποπληθωρισμού, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η ΕΛΣΤΑΤ για τον Απρίλιο.
Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Απριλίου 2015, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2014 προκύπτει μείωση 2,1%, έναντι μείωσης 1,3%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013.
Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Απρίλιο 2015 σε σύγκριση με τον Μάρτιο 2015, παρουσίασε αύξηση 0,5%, έναντι αύξησης επίσης 0,5%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαΐου 2014 – Απριλίου 2015 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαΐου 2013 – Απριλίου 2014 παρουσίασε μείωση 1,6%, έναντι μείωσης 1,3%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2,1% τον μήνα Απρίλιο 2015 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2014, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μειώσεις :
α) Κατά 2,0% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
β) Κατά 6,8% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών και του πετρελαίου θέρμανσης. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό και στο υγραέριο-φυσικό αέριο.
γ) Κατά 1,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, στις μεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή μη και στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
δ) Κατά 2,1% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των φαρμακευτικών προϊόντων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
ε) Κατά 4,0% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη) και της συντήρησης και επισκευής εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια συνδυασμένων μεταφορών επιβατών.
στ) Κατά 1,8% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές και στα θέατρα.
ζ) Κατά 3,1% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μεταδευτεροβάθμιας μη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ).
η) Κατά 0,5% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ξενοδοχεία.
θ) Κατά 3,3% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.