Η τελευταία ομάδα νέων μοντέλων που ελέγχθηκε από το οργανισμό EuroNCAP για την παθητική ασφάλεια και κατά συνέπεια για την προστασία που παρέχουν στους επιβάτες τους περιλάμβανε τα Suzuki Vitara, Renault Espace, Fiat 500X και Mazda 2.
Από τα 4 αυτά μοντέλα τα δύο πρώτα πήραν τη μέγιστη δυνατή διάκριση των 5 αστεριών. Την καλύτερη επίδοση την πέτυχε το Vitara, ενώ το Espace παρουσίασε κάποιες αδυναμίες (μεταξύ άλλων αυξημένες πιθανότητες τραυματισμού του συνοδηγού στους μηρούς από τμήματα του ταμπλό, στην πλευρική πρόσκρουση άνοιξε η πίσω πόρτα), οι οποίες όπως δεν του κόστισαν.
Αντίθετα οι αδυναμίες –αυξημένες πιέσεις που δέχεται ο θώρακας του συνοδηγού στις μετωπικές συγκρούσεις και κυρίως οι σημαντικές πιθανότητες τραυματισμού των πεζών λόγω του ότι οι εμπρός κολώνες αλλά και το κάτω μέρος του παρμπρίζ είναι ιδιαίτερα σκληρά- κόστισαν το πέμπτο αστέρι στο Fiat 500X, που συνολικά δεν τα πήγε διόλου άσχημα.
Στο Mazda 2, που επίσης περιορίστηκε στα 4 αστέρια, πόντους έκοψαν οι αυξημένες πιθανότητες τραυματισμού του αυχένα όσων κάθονται στο πίσω κάθισμα στις συγκρούσεις από πίσω σε συνδυασμό και με τον περιορισμένο χώρο που αντιστοιχεί στο επιβάτη που βρίσκεται πίσω από τον οδηγό.