Mε την σπουδαία διεθνή σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου να ερμηνεύει τη Βιολέτα στην Τραβιάτα -ρόλος που την έχει κάνει παγκοσμίως γνωστή- η Εθνική Λυρική Σκηνή κατεβάζει την αυλαία της θριαμβευτικής και πολυσχιδούς χειμερινής σεζόν, με την πασίγνωστη όπερα του Βέρντι. Θα παρουσιαστεί στην κλασική σκηνοθεσία του Νίκου Σ. Πετρόπουλου, σε μουσική διεύθυνση Ηλία Βουδούρη.
Η όπερα περιγράφει τον έρωτα μιας εταίρας με γόνο καλής οικογένειας του Παρισιού. Η σχέση προκαλεί την αντίδραση της οικογένειας του νέου, το ζευγάρι χωρίζει και ξανασυναντιέται λίγο πριν το θάνατο της κοπέλας. Πρόκειται αδιαμφισβήτητα για ένα από τα αριστουργήματα του παγκόσμιου ρεπερτορίου της όπερας. Στην Τραβιάτα ο Βέρντι επιτυγχάνει ένα λεπτομερές ψυχογράφημα της ηρωίδας του. Ανάλογα με τις μεταπτώσεις στην ψυχολογία της, ο Βέρντι συνθέτει για την φωνή με διαφορετικό τρόπο στην κάθε πράξη. Στην Α΄ Πράξη η ηδονική ελευθεριότητα και το λαμπερό πλην παρακμιακό Παρίσι περιγράφονται με μουσική που απαιτεί δεξιοτεχνικές ικανότητες της υψιφώνου που ερμηνεύει τον ρόλο του τίτλου. Στην Β' Πράξη η γαλήνη της ζωής στη φύση και τα βαθιά συναισθήματα της ηρωίδας αποδίδονται με την θερμή φωνή της λυρικής σοπράνο, ενώ η τραγική κατάληψη του ματαιωμένου έρωτα αναδεικνύεται με τις σκούρες αποχρώσεις της φωνής που εκφράζουν τον πόνο και την απόγνωση.
Κάθε σημείο της μουσικής της Τραβιάτας συνδέεται άμεσα με την εξέλιξη της δράσης και την τραγική κατάληψη. Η δημοφιλέστατη εισαγωγή λειτουργεί σαν χρονικά ανεστραμμένη αναδρομή: ξεκινά σκοτεινά με το θέμα της Βιολέττας λίγες ώρες πριν τον θάνατό της και σταδιακά φωτίζεται, καθώς η μουσική "θυμάται" τον άτυχο έρωτα. Γίνεται όλο και πιο φωτεινή και καταλήγει στην αρχή της ιστορίας, στις πρώτες ανέμελες μέρες καθώς η αυλαία σηκώνεται στην λαμπερή δεξίωση από την οποία ξεκίνησαν όλα. Τα χορωδιακά μέρη συνεισφέρουν εξίσου στην δημιουργία δραματικής έντασης: το χορωδιακό των ταυρομάχων προαναγγέλλει έμμεσα την εξεύρεση ενός θύματος, ενώ το αντίστοιχο καρναβαλικό δηλώνει την αμφισημία της κατάστασης υπογραμμίζοντας αφενός την τραγικότητα της στιγμής, αλλά και την υποκρισία της κοινωνίας απέναντι στην "παραστρατημένη".
Η ιστορική πλέον παραγωγή στην κλασική σκηνοθεσία και τα υπέροχα σκηνικά και κοστούμια του Νίκου Σ. Πετρόπουλου, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2001 στο θέατρο Ολύμπια και έκτοτε έχει σημειώσει τεράστια επιτυχία σε όλες τις αναβιώσεις της, επιστρέφει στην ιστορική έδρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στην οδό Ακαδημίας με ένα εκλεκτό καστ πρωταγωνιστών σε μουσική διεύθυνση Ηλία Βουδούρη. Οι παραστάσεις θα δοθούν στις 15, 16, 17, 20, 22, 23 Μαΐου στο θέατρο Ολύμπια.
Στον ρόλο του τίτλου η Μυρτώ Παπαθανασίου και η Ιταλίδα ανερχόμενη υψίφωνος Φραντσέσκα Ντόττο την οποία απολαύσαμε πρόσφατα στον ρόλο της Ντόννα Άννας στον Ντον Τζοβάννι. Διακεκριμένοι Έλληνες Μονωδοί όπως ο Αντώνης Κορωναίος, ο Γιάννης Χριστόπουλος, ο Δημήτρης Πλατανιάς, ο Διονύσης Σούρμπης και άλλοι συμπληρώνουν την εξαιρετική διανομή.
Τζουζέππε Βέρντι
Τραβιάτα
Θέατρο Ολύμπια
15, 16, 17, 20, 22, 23 Μαΐου 2015
Μουσική διεύθυνση Ηλίας Βουδούρης
Σκηνοθεσία, σκηνικά, κοστούμια, φωτισμοί Νίκος Σ. Πετρόπουλος
Χορογραφία: Πέτρος Γάλλιας
Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Βιολέτα Βαλερύ:
Mυρτώ Παπαθανασίου (15, 17, 22/5)
Φραντσέσκα Ντόττο (16, 20, 23/5)
Φλόρα Μπερβουά:
Αγγελική Καθαρίου (15, 16, 17/5)
Ειρήνη Αθανασίου (20, 22, 23/5)
Αννίνα:
Αλεξάνδρα Ματθαιουδάκη (15, 17, 22/5)
Αικατερίνη Κρασσά (16, 20, 23/5)
Αλφρέντο Ζερμόν:
Αντώνης Κορωναίος (15, 17, 22/5)
Γιάννης Χριστόπουλος (16, 20, 23/5)
Τζόρτζιο Ζερμόν:
Δημήτρης Πλατανιάς (15, 17, 22/5)
Διονύσης Σούρμπης (16, 20, 23/5)
Γκαστόνε:
Άλεξ Τσιλογιάννης (15, 17, 22/5)
Nίκος Τσαούσης (16, 20, 23/5)
Βαρόνος Ντουφόλ:
Κώστας Ντότσικας (15, 17, 22/5)
Χρήστος Αμβράζης (16, 20, 23/5)
Μαρκήσιος του Ομπινύ:
Νικόλαος Καραγκιαούρης (15, 17, 22/5)
Βασίλης Κωστόπουλος (16, 20, 23/5)
Δόκτωρ Γκρανβίλ:
Διονύσης Τσαντίνης (15, 17, 22/5)
Παύλος Σαμψάκης (16, 20, 23/5)
Τζουζέππε:
Θανάσης Ευαγγέλου (15, 17, 22/5)
Μανώλης Λορέντζος (16, 20, 23/5)
Μαντατοφόρος / Οικονόμος:
Θεόδωρος Μωραΐτης (15, 17, 22/5)
Βασίλης Ασημακόπουλος (16, 20, 23/5)