Σε πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις που θα παραλύσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της Γερμανίας προχωρά το συνδικάτο Μηχανοδηγών της χώρας GDL.
Οι συνδικαλιστές ζητούν αυξήσεις μισθών ύψους 5% και μείωση ωραρίου εργασίας σε 37 από 39 ώρες την εβδομάδα.
Το συνδικάτο απαιτεί το δικαίωμα να διαπραγματευθεί εκπροσωπώντας και άλλους εργαζομένους όπως τους επιστάτες των τρένων. Εχει εξασφαλίσει πάντως ήδη τη δέσμευση για εφάπαξ πληρωμή 510 ευρώ το 2014.
Η απεργία στα επιβατικά τρένα θα ξεκινήσει στις 2 το ξημερώματα της Τετάρτης και θα διαρκέσει 43 ώρες, ενώ η απεργία στα φορτηγά τρένα θα ξεκινήσει στις 3 το μεσημέρι της Τρίτης και θα διαρκέσει 66 ώρες.
«Όπου δεν υπάρχει θέληση, δεν υπάρχει άλλη επιλογή», δήλωσε ο επικεφαλής του συνδικάτου Κλάους Βέσελσκυ, κατηγορώντας τη διοίκηση της εταιρείας για την κατάρρευση των συνομιλιών. Το συνδικάτο GDL εκπροσωπεί περίπου 20.000 εργαζόμενους από τους περίπου 200.000 της Deutsche Bahn με τη διαμάχη να αφορά δικαιώματα και μισθούς.
Ο Ούρλιχ Βέμπερ, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, παρότρυνε το συνδικάτο να επιστρέψει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, σημειώνοντας πως «κανείς δεν μπορεί να κατανοήσει αυτές τις απεργίες. Το συνδικάτο θα μπορούσε να πάρει σχεδόν όσα ζητούσε από τις συνομιλίες, αλλά τι συνέβη;»
Εκατομμύρια επιβατών χρησιμοποιούν το σιδηροδρομικό δίκτυο καθημερινά, βασιζόμενα στο γρήγορο δίκτυο του σε όλη τη χώρα, ενώ περίπου το 1/5 των γερμανικών φορτίων μεταφέρεται με αμαξοστοιχίες.
Οικονομολόγοι εκτιμούν πως μια απεργία στο σιδηροδρομικό δίκτυο παραπάνω από 3 μέρες μπορεί να κοστίσει στην οικονομία κοντά στα 100 εκατ. ευρώ την μέρα.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ