Αλλαγές στις συμβάσεις μεγάλων έργων και διοδίων, προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης διαβεβαιώνοντας πως δεν θα σταματήσουν τα μεγάλα έργα.
Ο κ. Σπίρτζης προανήγγειλε επίσης και την θέσπιση «κοινωνικού διοδίου» διευκρινίζοντας πως θα υπάρξουν συμφωνίες για ελεύθερη πρόσβαση σε κοινωνικά ασθενείς ομάδες.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε ο υπουργός σε άτυπη συνάντηση με τους διαπιστευμένους συντάκτες, θα υπάρξει επαναδιαπραγμάτευση των όρων σύμβασης παραχώρησης, κατασκευής και λειτουργίας και των 5 μεγάλων έργων (Ολυμπία Οδός, Ε65, Ιονία Οδός, Μαλιακός-Κλειδί και Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα) αλλά και στις συμβάσεις της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.
Τόνισε ακόμη ότι θα γίνει επανεξέταση του μοντέλου των ιδιωτικοποιήσεων όλων των διαγωνισμών που δεν έχουν συμβασιοποιηθεί και μείωση του κόστους. «Το μοντέλο παραχώρησης είναι ένα μοντέλο αποτυχημένο, δεν υπάρχει μια γραμμή που να διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον» είπε ο κ. Σπίρτζης αλλά διαβεβαίωσε πως τα μεγάλα οδικά έργα δεν θα σταματήσουν και πως στόχος της κυβέρνησης είναι η ολοκλήρωσή τους.
«Οι υποδομές είναι ένας τομέας που θα βοηθήσει να βγούμε από την κρίση πιο γρήγορα» είπε ακόμη.
Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, το σύστημα καθορισμού του ύψους των διοδίων είναι φαύλος κύκλος και αδιέξοδο μοντέλο, εκτιμώντας πως τον επόμενο μήνα που θα ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις, οι κατασκευαστές-παραχωρησιούχοι θα συμφωνήσουν στην ανάγκη αλλαγής των συμβάσεων.
«Όσο ανεβαίνουν τα διόδια μειώνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος και όσο μειώνεται ο φόρτος αυξάνονται τα διόδια» είπε με έμφαση ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών.
Ο κ. Σπίρτζης προανήγγειλε επίσης:
- Επαναπρόσληψη των απολυμένων του μετρό προκειμένου να καλύψουν «κενά» που ήδη έχουν διαπιστωθεί στο υπουργείο.
- Αλλαγές στον τρόπο επιδότησης του ΟΑΣΘ καθώς «δεν είναι δυνατόν ένα ιδιωτικό όργανο να παίρνει την ίδια επιδότηση με τον ΟΑΣΑ όταν εκτελεί το ένα τρίτο του έργου και έχει το ένα τέταρτο του στόλου».
- Χαρακτήρισε δίκαια τα αιτήματα των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, τονίζοντας ότι άμεσα θα υπάρξουν λύσεις, τόσο στις προσλήψεις προσωπικού όσο και στον εκσυγχρονισμό των συστημάτων εναέριας κυκλοφορίας.
- Νέους όρους που να προβλέπουν τη συμμετοχή του Δημοσίου στις αποκρατικοποιήσεις που δεν έχουν ακόμη υπογραφεί σχετικές συμβάσεις, προανήγγειλε ο Χρ. Σπιρτζης.
- Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είπε πως εξετάζεται το ενδεχόμενο να προχωρήσει η κυβέρνηση σε νέο διαγωνισμό που θα προβλέπει τη συμμετοχή του Δημοσίου αλλά και αναπτυξιακούς όρους για το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
- Δεν πρόκειται να προχωρήσουν ιδιωτικοποιήσεις που δεν συμμετέχει το κράτος, και για τον λόγο αυτό θα ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τους ενδιαφερόμενους στους εν εξελίξει διαγωνισμούς.
- Για περισσότερα από 12 χρόνια δεν έχει γίνει συντήρηση του δικτύου.
- Στόχος είναι μετά από μελέτες να ενεργοποιηθούν γραμμές που έχουν εγκαταλειφθεί ή δεν βρίσκονται σε λειτουργία, με στόχο την πιο εύκολη διακίνηση εμπορευμάτων στο εσωτερικό της χώρας και στα Βαλκάνια»
- Ξεκινούν διαπραγματεύσεις με τον προσωρινό μειοδότη για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Δεν πρόκειται να προχωρήσουμε σε ανάθεση χωρίς όρους. Θα θέσουμε κόκκινες γραμμές δεν θα τα χαρίσουμε όλα»
Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση κατά της διοίκησης της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών-Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) αφήνοντας αιχμές για την ανεξαρτησία της.
«Εχει αναλάβει σχεδόν όλες τις αρμοδιότητες των δύο κλάδων, πρέπει άμεσα να διορθωθεί. Θα αποδοθούν ευθύνες, έχει ξεκινήσει έρευνα για τον διαγωνισμό παραχώρησης του ψηφιακού φάσματος.
Τι απάντησε για το ενδεχόμενο έλλειψης ρευστότητας
Απαντώντας σε ερώτηση για το αν τον επόμενο μήνα η χώρα θα έχει ρευστότητα, ο υπουργός κατέφυγε σε ρητορική ερώτηση: «Όταν υπάρχουν επενδυτές που δείχνουν ενδιαφέρον για αεροδρόμια, ΟΤΕ, σιδηρόδρομο και λιμάνια, θα τα διεκδικούσαν από μία χώρα που δεν θα είχε χρήματα;».